امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 207676 |
تاریخ انتشار : 03 آذر 1396 - 17:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر شرکت موزیلا با همکاری شرکت “Have I Been Pwned” اقدام به نشانه‌دار کردن پایگاه‌هایی می‌کند که سابقه هک شدن و سرقت اطلاعات دارند. بدین ترتیب کاربران با این پایگاه‌ها آشنا می‌شوند. به گزارش صلح خبر و به نقل از انگجت، فایرفاکس یکی از مرورگرهای بسیار سریع محیط وب است […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

شرکت موزیلا با همکاری شرکت “Have I Been Pwned” اقدام به نشانه‌دار کردن پایگاه‌هایی می‌کند که سابقه هک شدن و سرقت اطلاعات دارند. بدین ترتیب کاربران با این پایگاه‌ها آشنا می‌شوند.

به گزارش صلح خبر و به نقل از انگجت، فایرفاکس یکی از مرورگرهای بسیار سریع محیط وب است که در حال حاضر بر روی یک ویژگی جدید کار می‌کند که طرفداران امنیت را شیفته می‌کند؛ فایرفاکس به شما هشدار می‌دهد که شما در حال بازدید از یک سایت هستید که دچار سرقت اطلاعات شده است.

فایرفاکس در حال کار بر روی این ویژگی در همکاری با “Have I Been Pwned” بعنوان سایتی محبوب، است که می‌تواند ایمیل شما را بررسی کند و به شما بگوید که اعتبار شما توسط هکرها به سرقت رفته است یا خیر.

“تروی هانت”، متخصص امنیت سایت “Have I Been Pwned“، این خبر را تایید کرده و در توییتی گفته است: بله، ما در حال انجام کارهای فوق‌العاده‌ای با شرکت موزیلا هستیم. این به روزرسانی هنوز در مراحل اولیه است، اما شما می‌توانید آن را از “GitHub” دانلود کنید. با این حال توجه داشته باشید که تنها با نسخه توسعه‌دهنده کار می‌کند.

“هانت” با کد موزیلا کار می‌کند، اما کاملا مطمئن نیست که این ویژگی در نهایت چطور کار خواهد کرد.

وی گفت: فایرفاکس فقط به دنبال آن است که کدام سایت‌ها دچار سرقت اطلاعات شده‌اند. آنها دسترسی گسترده‌ای دارند و این اطلاعات را از طریق فایرفاکس به نمایش می‌گذارند که راهی برتر برای مقابله بیشتر  با نقض اطلاعات است.

از سوی دیگر، سایت‌های هک شده ممکن است از این ویژگی جدید فایرفاکس که سابقه امنیتی آنان را فاش می‌کند، خوششان نیاید. با این حال، اگر این سیستم به درستی اجرا شود، می‌تواند خدمات بسیار مفیدی را برای مصرف کنندگان ارائه دهد و به آنها اجازه می‌دهد تا بدانند چه زمانی لازم است گذرواژه خود را عوض کرده و دیگر از آن استفاده نکنند.

“هانت” در توییتر گفته است که کاربران تا کنون مشتاقانه واکنش نشان داده‌اند.

وی افزود: در مورد بازخورد مثبت کاربران که خیلی سریع هم انجام گرفت، شگفت‌زده شدم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید