امروز: شنبه, ۵ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 18 ذو القعدة 1445 | 2024-05-25
کد خبر: 43620 |
تاریخ انتشار : 09 دی 1394 - 23:06 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

جامعه > شهری – موبایل های هوشمند جای کامپیوترها را گرفته اند، اما این اتفاق چگونه افتاد؟ اگر موبایل ها خورشید منظومه صنعت تکنولوژی باشند چه کسی صاحب این خورشید است؟ نیو صدر: تعطیلات سال نو زمانی است که اعضا یک خانواده از نسل های مختلف دور یک میز شام جمع می شوند. پس این فرصتی فوق […]

جامعه > شهری – موبایل های هوشمند جای کامپیوترها را گرفته اند، اما این اتفاق چگونه افتاد؟ اگر موبایل ها خورشید منظومه صنعت تکنولوژی باشند چه کسی صاحب این خورشید است؟

نیو صدر: تعطیلات سال نو زمانی است که اعضا یک خانواده از نسل های مختلف دور یک میز شام جمع می شوند. پس این فرصتی فوق العاده برای مردم شناسی در تکنولوژی است. برای فهمیدن میزان نفوذ تکنولوژی در خانواده تان، کافی است این روش را انجام دهید؛

در یک لحظه بحث را به سمتی ببرید که هر کسی نسبت به آن نظری دارد، ولی نظر هر کس با دیگری متفاوت باشد. چندی بعد یک نفر به این نتیجه می رسد که فقط یک راه برای حل این مسئله وجود دارد؛ “آن را در گوگل جوستجو کنید.” اتفاق بعد از آن را مشاهده کنید، اعضا جوان گروه گوشی های هوشمندشان را در می آورند و آن را جستجو می کنند. بزرگترهای گروه هم هیچ واکنشی نشان نخواهند داد.

ولی این آزمایش چه چیز هایی را ثابت می کند ؟! گاردین دراین باره می نویسد؛ دو چیز، اول یک مسئله ساده، دوم هم یک مسئله عمیق. موضوع ساده این است که در مورد تکنولوژی تفاوت نسل وجود دارد. موضوع عمیق هم این است که دیگر صحبت کردن در رابطه با اینترنت موبایل بی معنا است. برای بیشتر مردم جهان اکنون فقط یک اینترنت وجود دارد اینترنتی که با موبایل به آن وصل می شوند. یا به گفته بندیکت اوانز متخصص تکنولوژی «موبایل دیگر یک زیرمجموعه اینترنت که فقط از آن هنگامی که منتظر قهوه هستید استفاده کنید نیست، موبایل دارد به راه اصلی برای استفاده از اینترنت تبدیل می شود.»

آقای اوانز برای اثبات این حرفش از نتایج تحقیقاتی که در سال 2014 انجام شد هم استفاده کرد. این نتایج نشان می دهد که از موبایل در همه جا استفاده می کنند. 

66 درصد مصاحبه شوندگان از اینترنت موبایلشان چه در خانه و چه در بیرون خانه استفاده می کردند، 16 درصد هم در خانه از اینترنت استفاده می کردند. پس در کل در انگلستان 80 درصد صاحبان موبایل از اینترنت به عنوان راه اصلی برای اینترنت استفاده می کنند.

زمان زیادی است که این تغییر پیش بینی شده است برای مثال در کتاب «آینده اینترنت و چگونه آن را تغییر دهیم» این پیش بینی وجود داشت. ولی افراد کمی فکر می کردند این اتفاق با این سرعت رخ دهد.

یک اتفاق ناگهانی در تکنولوژی را استیو جابز انجام داد؛ او موبایل هایی را ساخت که بیشتر شبیه به کامپیوتر بود ولی شما می توانستید آن ها را در دستتان نگه دارید. این کار منجر شد در سال 2007 «آی فون» ساخته شود و تا 10 سال دیگر یا کمتر 5 میلیارد نفر گوشی های هوشمند داشته باشند.

نتایج این تغییرها بسیار عمیق است. آقای اوانز برای این تغییر سعی کرد از مثالی استفاده کند. او در این مثالش نوشت که صنعت تکنولوژی مانند منظومه شمسی است و موبایل خورشید آن است.

اما سوال جالب این است، چه کسی صاحب خورشید است؟ و پاسخ: اپل و گوگل.

فقط برای نشان دادن مقیاس عددی از آن؛ هم اکنون در دنیا از حدود 800 میلیون دستگاه iOS و 1.5 میلیارد دستگاه آندروید استفاده می شود. این یعنی اپل که iOS را تولید می کند و گوگل که آنروید را تولید می کنند از شرکت های قدرjمند این صنعت هستند. به این معنی هم هست که سایت هایی مانند فیسبوک ارزش زیادی ندارند.

در آخر همه این ها چه معنی می دهند؟ اولا اینترنت در حال رسیدن به کمال است، دوما در آینده قابل پیش‌بینی، گوشی ها کلیدی برای همه چیز خواهد بود. در آخر دنیای جدید تکنولوژی به اپل و گوگل ختم می شود. اگر معنی کلمه انگلیسی را نمی دانید می توانید آن را با گوگل در تلفن هوشمندتان جستجو کنید.

47237

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • ارسال دیدگاه برای این مطلب مقدور نمی باشد!