امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 493700 |
تاریخ انتشار : 17 بهمن 1401 - 15:14 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

مذاکراتی میان عربستان و آمریکا برای بررسی «تلاش‌های صلح در یمن و رفع رنج‌های انسانی مردم این کشور» برگزار شد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری عربستان “واس”، محمد آل جابر، سفیر عربستان و ناظر بر برنامه‌های سعودی جهت توسعه و بازسازی یمن نشستی در ریاض با تیموتی لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن […]

مذاکراتی میان عربستان و آمریکا برای بررسی «تلاش‌های صلح در یمن و رفع رنج‌های انسانی مردم این کشور» برگزار شد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری عربستان “واس”، محمد آل جابر، سفیر عربستان و ناظر بر برنامه‌های سعودی جهت توسعه و بازسازی یمن نشستی در ریاض با تیموتی لیندرکینگ، فرستاده آمریکا به یمن برگزار کرد.
واس گزارش داد که دو طرف درخصوص اقدامات عربستان برای حمایت از تلاش‌های صلح و از بین بردن رنج انسانی مردم یمن و حمایت از دولت و اقتصاد این کشور گفتگو کردند.
آنها همچنین بر حمایت دو کشور از تلاش‌های هانس گروندبرگ، فرستاده سازمان ملل به یمن درمورد مذاکرات با طرف‌های مختلف جهت دست یابی به صلح مداوم در یمن تاکید کردند.
در همین راستا، آل جابر و لیندرکینگ راه‌های تقویت همکاری جهت حمایت از تلاش‌های امنیتی به منظور دست یابی به یک راه حل سیاسی در یمن و حمایت از امنیت، ثبات و توسعه این کشور را مورد بررسی قرار دادند.
شنبه گذشته، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تیم لیندرکینگ، فرستاده این کشور به یمن سفری را به کشورهای حوزه خلیج فارس جهت پیشبرد روند صلح و پایان دادن به جنگ در این کشور آغاز کرد.
لیندرکینگ به عربستان، عمان و امارات می‌رود.
در همین حال، جاسم البدیوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در دیدار با هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن بر عزم شورای همکاری خلیج فارس برای انجام تمامی تلاش ها جهت تقویت امنیت و ثبات در یمن بر اساس قطعنامه های مشروع بین المللی تاکید کرد.
در این دیدار، البدیوی بر حمایت شورای همکاری از تلاش های سازمان ملل و دولت مستعفی یمن و پایبندی به حل سیاسی بحران تاکید کرد.
البدیوی بر اهمیت تمدید آتش‌بس تحت نظارت سازمان ملل و گسترش دستاوردهای آن جهت افزایش بازدهی مثبت بر زندگی یمنی‌ها تاکید کرد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید