امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 53682 |
تاریخ انتشار : 02 اسفند 1394 - 13:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

مذاکرات درباره سوریه به گزارش صلح خبر پایگاه پایگاه صلح خبر ایران:همزمان با ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروه‌های مخالف مسلح در حلب که با پشتیبانی هوایی روسیه با موفقیت درحال پیشروی است، مذاکرات سیاسی و نظامی مسکو با واشنگتن و کشورهای عربی ادامه دارد. ديروز همزمان با برگزاري مذاكرات دوجانبه مقامات نظامي آمريكا […]

مذاکرات درباره سوریه

به گزارش صلح خبر پایگاه پایگاه صلح خبر ایران:همزمان با ادامه عملیات نظامی ارتش سوریه علیه گروه‌های مخالف مسلح در حلب که با پشتیبانی هوایی روسیه با موفقیت درحال پیشروی است، مذاکرات سیاسی و نظامی مسکو با واشنگتن و کشورهای عربی ادامه دارد.

ديروز همزمان با برگزاري مذاكرات دوجانبه مقامات نظامي آمريكا و روسيه در ژنو، ولاديمير پوتين تلفني با شاه عربستان گفت‌وگو كرد و سرگئي لاوروف هم با همتايان عربي‌اش. كرملين با اعلام خبر گفت‌وگوي تلفني پوتين با سلمان از دعوت رئيس‌جمهور روسيه از شاه عربستان براي سفر به مسكو خبر داد. قرار بود سلمان در ماه‌هاي گذشته مهمان روسيه باشد اما اين سفر هنوز انجام نشده ‌است.

محمد وزيردفاع و فرزند سلمان كه نايب وليعهد عربستان هم هست، در ماه‌هاي اخير 2 بار به مسكو سفر كرده‌است. ورود روسيه به عمليات نظامي در حمايت از دولت سوريه، مناسبات مسكو و رياض را وارد مرحله جديدي كرده و اگرچه دو طرف همچنان قراردادهاي نظامي و تجاري با هم دارند اما حضور در 2طرف جبهه جنگ سوريه هم قابل انكار نيست.همزمان ديروز وزارت خارجه روسيه اعلام كرد، گردهمايي با موضوع همكاري روسيه و اعراب اين هفته در مسكو برگزار خواهد شد. اين همايش در سطح وزراي خارجه اين كشورها برگزار مي‌شود.

اما همزمان با رايزني‌هاي روسيه با كشورهاي عربي درباره سوريه، مذاكرات دوجانبه ميان روسيه و آمريكا هم در ژنو درجريان است. پيش از اين لاوروف تأكيد كرده‌بود براي دستيابي به راه‌حل در جنگ سوريه بايد ميان مسكو و واشنگتن هماهنگي نظامي اطلاعاتي وجود داشته‌باشد. در ماه‌هاي اخير واشنگتن از هرگونه مذاكره براي انجام اين هماهنگي خودداري مي‌كرد. دليل اين خودداري نقشي بودكه آمريكا براي خود به‌عنوان فرمانده ائتلاف جهاني عليه داعش قائل بود.

اكنون اما به‌نظر مي‌رسد آمريكا از اين موضع خود كوتاه آمده و مشغول هماهنگي نظامي اطلاعاتي با روسيه است. پيشروي‌هاي ارتش سوريه عليه مخالفان مسلح در شمال اين كشور معادله جنگ سوريه را دچار تغيير جدي كرده‌است. همين تغيير در معادله باعث شده كه آمريكا پاي ميز مذاكره با روسيه بنشيند. درباره جزئيات مذاكرات دو طرف اطلاعاتي منتشر نشده اما خبرگزاري رويترز عصر ديروز به نقل از سخنگوي پنتاگون نوشت، آمريكا از مسكو درخواست كرده كه مناطقي از سوريه را كه نيروهاي ويژه آمريكايي در آن حضور دارند بمباران نكند.

 

منبع:همشهری آنلاین

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید