امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 516941 |
تاریخ انتشار : 05 شهریور 1402 - 9:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس‌جمهوری پیشین روسیه گفت، با توجه به جو سیاسی بسیار سمی در ایالات متحده، به نظر می‌رسد که رویارویی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان می‌تواند به یک جنگ داخلی تمام‌عیار تبدیل شود. به گزارش صلح خبر، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری پیشین روسیه شنبه در گفت‌وگو با راشا تودی و تاس گفت که «شکافی عظیم میان […]

رئیس‌جمهوری پیشین روسیه گفت، با توجه به جو سیاسی بسیار سمی در ایالات متحده، به نظر می‌رسد که رویارویی میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان می‌تواند به یک جنگ داخلی تمام‌عیار تبدیل شود.

به گزارش صلح خبر، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری پیشین روسیه شنبه در گفت‌وگو با راشا تودی و تاس گفت که «شکافی عظیم میان چهره‌های خاص» در ایالات متحده وجود دارد. به گفته او، «این درگیری میان تشکیلات محافظه‌کار جمهوری‌خواه و بخش لیبرال به نمایندگی از حزب دموکرات است که در واقع آمریکا را از هم پاشیده است.»

مدودف که در حال حاضر معاون شورای امنیت روسیه است، گفت: «آمریکا در حال حاضر در یک وضعیت درگیری داخلی است. آمریکا با خودش درگیر است. علاوه بر این، به نظر من، این نزاع از برخی جنبه‌ها آشتی‌ناپذیر است. چنین درگیری‌های داخلی‌ای اغلب با یک جنگ داخلی پایان می‌یابد.»

این سیاستمدار روس خاطرنشان کرد: «نمی‌دانم در ایالات متحده چه اتفاقی خواهد افتاد؛ اما سطح درگیری در حال حاضر بالاست.»

مدودف در توضیح نظرات خود، به پیگرد کیفری مداوم که علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا مطرح می‌شود، اشاره کرد. این تحولات در حالی رخ می‌دهد که ترامپ به دنبال نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای رقابت با جو بایدن، رئیس جمهوری فعلی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکاست.

دیمیتری مدودف گفت که اتهام‌زنی علیه ترامپ «نه به خاطر عدالت، بلکه برای جلوگیری از مشارکت ترامپ در انتخابات جدید» مطرح شده است.

ترامپ با چندین اتهام جنایی از جمله سوءاستفاده از اسناد محرمانه و تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ مواجه است. پنج‌شنبه گذشته او خود را به زندانی در جورجیا معرفی کرد و بعد به قید وثیقه آزاد شد و به اولین رهبری در ایالات متحده تبدیل شد که عکس زندان گرفت. ترامپ مدعی است که تمام اتهامات علیه او پرونده‌سازی با انگیزه‌های سیاسی است.

این سیاستمدار کهنه‌کار روس در پاسخ به اینکه آیا شباهت‌هایی میان دولت‌های باراک اوباما و بایدن از نظر نحوه برخورد با درگیری‌ها وجود دارد، گفت که در سال‌های ریاست جمهوری اوباما «عمل‌گرایی» بیشتری وجود داشت. او در ادامه استدلال کرد که بایدن بیشتر «درگیر ذهنی، سیاسی و اقتصادی» در اوکراین بوده که «دست‌های او را بسته است.»

مدودف گفت، اراده بایدن برای کمک به کی‌یف مقابل روسیه، او را به گروگان اوکراین تبدیل کرده که این هم برای آمریکا و هم اوکراین ناراحت‌کننده است.»

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید