امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 485755 |
تاریخ انتشار : 29 مهر 1401 - 12:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

رهبر حزب “جنبش پنج ستاره” ایتالیا و نخست وزیر سابق این کشور مخالفت خود را با ارسال تسلیحات جدید به اوکراین اعلام کرده و خواستار راه حلی صلح آمیز برای بحران در این کشور شد. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپه کونته، نخست وزیر سابق ایتالیا و رهبر جنبش پنج ستاره […]

رهبر حزب “جنبش پنج ستاره” ایتالیا و نخست وزیر سابق این کشور مخالفت خود را با ارسال تسلیحات جدید به اوکراین اعلام کرده و خواستار راه حلی صلح آمیز برای بحران در این کشور شد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جوزپه کونته، نخست وزیر سابق ایتالیا و رهبر جنبش پنج ستاره پس از دیدار با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهوری ایتالیا به خبرنگاران گفت: موضع ما مشخص است. بر این باوریم که مذاکرات صلح در حال حاضر ضروری و لازم است.
وی ادامه داد: کشورهایی چون آمریکا به ارسال سلاح به کی‌یف ادامه می‌دهند. فکر نمی‌کنم این مساله اولویت باشد.
کونته ادامه داد، کابینه ماریو دراگی، نخست وزیر در حال کناره گیری ایتالیا از گفت‌وگوی باز درباره این مساله پیرامون ارسال تسلیحات جدید به اوکراین سر باز زده و این مساله را به کمیته پارلمانی مسئول امنیت کشور که جلساتش محرمانه برگزار می‌شود، ارجاع داده است.
نخست وزیر سابق ایتالیا افزود: دیگر کشورها مانند آلمان و آمریکا اطلاعات درباره ارسال تسلیحات به اوکراین را در وبسایت‌ها منتشر می‌کنند و محرمانه نیستند.
جوزپه کونته در ادامه گفت، هیچ تناقضی در موضع رهبری جنبش پنج ستاره وجود ندارد که خواستار این مساله است که گرایش واضح ایتالیا به سمت اروپا-آمریکا باید حفظ شود و ارسال تسلیحات جدید به اوکراین نیز باید متوقف گردد.
وی همچنین گفت: اگر موقعیت اروپا-آمریکایی ما را اطاعت کورکورانه از تصمیمات اتخاذ شده در کشورها دیگر تصور کنید، تناقض وجود دارد. اما اگر معتقدید که ایتالیا می‌تواند به شخصیت محوری در تصمیمات پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تبدیل شود و کشور ما بتواند به محور مذاکرات کمک کند، هیچ تناقضی وجود ندارد.
روسیه ۲۴ فوریه سال جاری میلادی به اوکراین و پس از آن حمله کرد که جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای دفاع از خود در برابر تحریکات اوکراین درخواست کمک کردند.
کشورهای غربی از آن زمان به کی‌یف کمک‌های بشردوستانه، نظامی و مالی می‌دهند. مسکو جریان تسلیحات از سوی متحدان غربی خود به اوکراین را محکوم کرده و گفته است که این اقدام به درگیری‌ها می‌افزاید و هشدار داده که هرگونه محموله تسلیحاتی در خاک اوکراین، هدف مشروع برای نیروهای روسیه خواهد بود.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید