امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 512636 |
تاریخ انتشار : 02 مرداد 1402 - 12:55 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به اینکه آیا تاکنون برندی برای واردات با مشکل مواجه شده؟ گفت: تا امروز هیچ برندی از خودروهای وارداتی به دلیل عدم تایید سازمان ملی استاندارد ایران متوقف نشده است. به گزارش صلح خبر، مهدی اسلام پناه در پاسخ به سوالی درباره محموله‌ای از خودروهای برند خارجی که به […]

رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به اینکه آیا تاکنون برندی برای واردات با مشکل مواجه شده؟ گفت: تا امروز هیچ برندی از خودروهای وارداتی به دلیل عدم تایید سازمان ملی استاندارد ایران متوقف نشده است.

به گزارش صلح خبر، مهدی اسلام پناه در پاسخ به سوالی درباره محموله‌ای از خودروهای برند خارجی که به دلیل مشکلات مربوط به استاندارد مجوز ورود به کشور را دریافت نکرده‌اند، گفت: این خبر در ذات، خبر غلطی است. به نظر من برخی دنبال حواشی هستند.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد به عنوان یک سازمان فنی و تخصصی که در بین سازمان‌های کشور مرجعیت دارد و تنها پایگاه اطمینان بخشی به کالا و خدمات است، موضوع آن در مواجهه با هر کالا و خدمتی اطمینان بخشی است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه این سازمان برای واردات میلیون‌ها خودرو تسهیلگری کرده و هم اشخاص حقیقی و هم حقوقی می‌توانند واردات خودرو را انجام دهند، گفت: واردات خودرو می‌تواند مطابق مواردی که در فرآیندهای قانونی در مجلس یا دستگاه اجرایی تصویب شده، انجام شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا تاکنون برندی برای واردات با مشکل مواجه شده؟ گفت: تا امروز هیچ برندی از خودروهای وارداتی به دلیل عدم تایید سازمان ملی استاندارد ایران متوقف نشده است. لزوما همه تاییدیه‌های واردات مربوط به سازمان ملی استاندارد نیست.

اسلام پناه در پاسخ به اینکه آیا دستورالعمل‌های کیفی خودروی وارداتی با خودروی داخلی متفاوت است؟ گفت: این تفاوت به خاطر تفاوت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متفاوت در داخل و خارج کشور است. روشن است که ما در ایران نمی‌توانیم پورشه تولید کنیم. اما دستورالعمل واردات با ده‌ها بند و تبصره تصویب و ابلاغ شده است. علاوه بر آن سازمان ملی استاندارد چند مورد بخش نامه هم ابلاغ کرده است.

وی افزود: قسمت عمده استانداردها به عنوان زبان مشترک تجارت بین کشورهای عضو به اشتراک گذاشته می‌شود. بنابراین استانداردها یعنی حداقل‌ها که یکسان است. اختلاف بر سر استانداردهای کارخانه‌ای و آپشن‌های رقابتی است که می‌تواند رضایت مشتری را جلب کند که این موارد در کشورهایی که در فضای رقابتی تولید و فروش می‌کنند بیشتر است.

اسلام پناه با بیان اینکه در بحث واردات باید به جای نشان دادن بخش حاکمیتی، باید بنگاه‌های تولیدی را با مطالبه عمومی برای جهش تولید کیفی مواجه کنیم، تصریح کرد: همه چیز قهری نیست و بلکه بخشی ذائقه‌ای است. اما وقتی انحصار ایجاد می‌شود و تفاوت قیمت وجود دارد، مصرف کننده به صف خرید همین خودروهای بی‌کیفیت می‌رود. چرا که انحصاری و غیررقابتی است و تفاوت قیمت ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید