امروز: سه شنبه, ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 7 ذو القعدة 1445 | 2024-05-14
کد خبر: 105974 |
تاریخ انتشار : 18 آذر 1391 - 0:07 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پارسی وی : فاجعه تاسوکی و بمبگذاری در مسجد شیعیان که فقط دو نمونه از جنایات عبدالمالک ریگی با حمایت سازمان اطلاعات آمریکا در ایران بود، آتشی که ناخدا ویلیام راجرز از ناو وینسنس به سمت پرواز 655 ایران‌ایر گشود، عملیات موسوم به پنجه عقاب در طبس به فرماندهی چارلی بکویث و بالاخره […]

به گزارش پارسی وی : فاجعه تاسوکی و بمبگذاری در مسجد شیعیان که فقط دو نمونه از جنایات عبدالمالک ریگی با حمایت سازمان اطلاعات آمریکا در ایران بود، آتشی که ناخدا ویلیام راجرز از ناو وینسنس به سمت پرواز 655 ایران‌ایر گشود، عملیات موسوم به پنجه عقاب در طبس به فرماندهی چارلی بکویث و بالاخره پشتیبانی از ده‌ها عملیات تروریستی در داخل ایران، جملگی باعث شده است تا دادستان کل کشور ادعانامه خود علیه 18مقام آمریکایی را که علیه ملت ایران مرتکب اعمال تروریستی شده‌اند برای رسیدگی به دادسرای عمومی تهران ارسال کند.

این مأموریت را مهرماه سال گذشته آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه به‌عهده دادستان کل کشور و ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گذاشته بود. در آن مقطع از یک‌سو آمریکا اتهام ترور عادل الجبیر، سفیر عربستان در واشنگتن را به ایران زده بود و از سوی دیگر نخستین گزارش احمد شهید، گزارشگر حقوق بشر – اتهامات بی‌اساس علیه ایران – منتشر شده بود؛ گزارشی که صادق آملی لاریجانی آن را «سخیف و ناصحیح و غیرمستند» خوانده و گفته بود ازجمله موارد مهم کاستی‌های این گزارش و بلکه سخافت آن، این است که این گزارشگر تقریباً تمام دعاوی معارضین و معاندان نظام را مطرح کرده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای که در آن مقطع با تشکیل یک معاونت ویژه این مأموریت را به‌عهده گرفته بود، حالا ادعانامه‌ای در این‌باره تنظیم کرده و در بخش اول آن نام 18مقام سیاسی، نظامی و اطلاعاتی آمریکا را برای محاکمه در محاکم عمومی تهران، گنجانده است. قوانین داخلی ایران به دستگاه قضایی این اجازه را می‌دهد که افراد دارای تابعیت غیرایرانی را که در جایی به‌جز خاک ایران دست به جنایت علیه ملت ایران می‌زنند محاکمه کند.

سال گذشته و چندماهی قبل از آنکه، صادق لاریجانی دستور گشایش پرونده ویژه‌ای برای جنایت آمریکا در ایران را به دادستانی کل کشور و ستاد حقوق بشر دهد، مجلس ایران هم طرح تحریم 26مقام آمریکایی را در صحن علنی به تصویب رسانده و قرار شده بود که این 26مقام آمریکایی غیاباً محاکمه و پرونده آنها را در مجامع بین‌المللی پیگیری شود.

توماس جی پیکارد رئیس اف‌.بی‌.آی در سال 1993، ژنرال جفری دی. میلر فرمانده زندان گوانتانامو از سال 2002 تا 2007، ناخدا ویلیام راجرز فرمانده ناو وینسنس آمریکا، فرانک جی گاردنر نخستین فرماندار نظامی آمریکا در عراق در سال 2003، پل برمر فرماندار نظامی آمریکا در عراق از سال 2003، دونالد رامسفیلد وزیر دفاع آمریکا از سال 2001 تا 2006، ریچارد پرل از مقام‌های نظامی وزارت دفاع آمریکا در سال2003، پل ولفوویتز معاون وزیر دفاع آمریکا در سال2003 و ژنرال جک بریگز فرمانده پایگاه هوایی بگرام در افغانستان ازجمله افرادی بودند که مشمول تحریم‌های مجلس ایران شده بود.

پیش از این، ایران از دو مقام آمریکایی با نام‌های جک کین، فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا و رائول مارک گرشت، از کارشناسان مؤسسه دفاع از دمکراسی نیز به‌دلیل اظهارات آنها در جمع تعدادی از اعضای کنگره آمریکا مبنی بر لزوم طراحی برای ترور فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ازجمله سرلشکر قاسم سلیمانی، خواستار پیگرد آنها از سوی اینترل پل شده بود. سایت ایران هسته‌ای نوشته که اینترپل برای این دو فرد اعلان قرمز صادر کرده است.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 15
    1. نویسنده :فرشاد.قاسمیان

      جالب بود :دی

    1. نویسنده :نازی

      مطلب قابل تاملی بود.

    1. نویسنده :آرش

      آقای صبای عزیز سایت خوبی دارید. موفق باشید.

    1. نویسنده :متین

      آقای صبای عزیز سایت خوبی دارید. موفق باشید.

    1. نویسنده :شایسته

      سبز و پایدار باشید…امیدوارم هیچ وقت سایت خوبتون مشکل پیدا نکنه

    1. نویسنده :Elyar.Soleimani

      matlab khobi bood…moafagh bashid

    1. نویسنده :علی.مرادی

      صحبت از پژمردن یک برگ نیست…وای جنگل را بیابان می کنند…با ارزوی موفقیت برای شما

    1. نویسنده :مسعود.محبی

      نوشته خوبی بود. لطفن مدلهای لباس و مو و ارایش را بیشتر کنین

    1. نویسنده :amini

      خیلی هم خوب…جالبترین قسمت فال و طالع بینی سایته

    1. نویسنده :قشنگ

      جالب بود :دی

    1. نویسنده :نجفی

      با قدرت ادامه دهید… پایان شب سیه سپیدد است… 🙂

    1. نویسنده :فرناز

      مشت می کوبم بر در پنجه می سایم بر پنجره ها من دچار خفقانم خفقان درها را باز کنید

    1. نویسنده :سهمیه.بندی

      آخه بابا این یعنی چی… محاکمه مقامات آمریکا در ایران… 🙁

    1. نویسنده :نیما.صادق

      خوب بود. قسمت های طنز و سرگرمی را بیشتر کنید.

    1. نویسنده :پسرای.ایران

      با قدرت ادامه دهید… پایان شب سیه سپیدد است… 🙂