امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 106036 |
تاریخ انتشار : 19 آذر 1391 - 12:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مبارزه با پدیده آلودگی هوا نیازمند عزم ملی و درگیری همه آحاد جامعه است و توسعه حمل و نقل عمومی اصلی ترین راهکار حل این معضل محسوب می شود گفت: برای رفع معضل آلودگی هوا باید کیفیت خودروها و سوخت داخلی […]

پارسی وی : معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه مبارزه با پدیده آلودگی هوا نیازمند عزم ملی و درگیری همه آحاد جامعه است و توسعه حمل و نقل عمومی اصلی ترین راهکار حل این معضل محسوب می شود گفت: برای رفع معضل آلودگی هوا باید کیفیت خودروها و سوخت داخلی نیز ارتقا یابد.

به گزارش پارسی وی، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان این مطلب افزود: مدیریتشهرداری تهران اعتقادی به روش های غیرمعمول کاهش آلودگی هوا ندارد و تمام تلاش خود را بر توسعه راهکارهای مبارزه با آلودگی هوا در منبع گذاشته ایم. راهکارهایی که ممکن است اثرات آنی و فوری در افزایش کیفیت هوا نداشته باشند، اما در دراز مدت هوایی پاک را برای شهروندان تضمین می کنند.

وی ادامه داد: شهروندان تهرانی در سال 1390 مجموعا 218 روز هوای ناسالم و بسیار ناسالم را تجربه کرده اند.

معاون شهردار تهران گفت: آلاینده های ذرات معلق، اکسیدهای نیتروژن، اکسید گوگرد از نظراستانداردهای سالانه همواره در وضعیت ناسالم قرار داشته اند این در حالیست که علاوه بر وضعیت ناسالم آلاینده های کلاسیک، آلاینده هایی نظیر بنزن و آزبست نیز در هوای این شهر در وضعیت نگران کننده ای قرار دارند.

وی با تاکید براینکه چنین وضعیتی از منظر هر استانداردی غیرقابل قبول است اظهار کرد: تاثیر چنین وضعیتی بر سلامت جسمانی و روانی شهروندان تا کنون اندازه گیری نشده است اما برآورد می شود وضعیت کیفیت هوای شهر تهران باعث افزایش قابل ملاحظه انواع بیماری های تنفسی، قلب و عروق، سکته های قلبی و مغزی و انواع سرطان های مرتبط شده باشد.

تشکری هاشمی گفت: پدیده آلودگی هوا، پدیده بسیار پیچیده ای است که از ترکیبی از انتشار آلاینده ها از منابع مختلف ثابت و متحرک، تاثیر شرایط جوی بر پخش آلاینده ها، پدیده های فیزیکی جوی مانند جابجایی، ته نشینی و نفوذ و پدیده های شیمیایی جوی و…حاصل می شود. ترکیب پیچیده این عوامل باعث می شود تا پدیده آلودگی هوا، پدیده ای بسیار دشوار برای فهم و در نتیجه بسیار دشوار ( اما نه غیر ممکن) برای کنترل و کاهش باشد. از این رو هر راهکاری که مبتنی بر فهم این پدیده در مراحل گوناگون انتشار، پخش و جابجایی و واکنش های شیمایی نباشد محکوم به شکست است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید براینکه پدیده آلودگی هوا باید در منبع مهار شود گفت: مدیریت شهرداری تهران، اعتقادی به روش های غیرمعمول کاهش آلودگی هوا ندارد و تمام تلاش خود را بر توسعه راهکارهای مبارزه با آلودگی هوا در منبع گذاشته است، راهکارهایی که ممکن است اثرات آنی و فوری در افزایش کیفیت هوا نداشته باشند، اما در دراز مدت هوایی پاک را برای شهروندان تضمین خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی مهمترین راهکار حل این معضل است گفت: نیازمند توجه همه مسئولین به منظور تامین منابع مورد نیاز و اجرای پروژه های بنیادین حمل و نقل عمومی نظیر سیستم مترو هستیم و کیفیت سوخت داخلی نیز باید ارتقا یابد و سازوکارهای مناسب برای تولید سوخت بنزین با کیفیت و سوخت دیزل با محتوی گوگرد بسیار پایین (کمتر از 15 پی پی ام ) فراهم آید چراکه دسترسی به چنین سوختی، امکان استفاده از فن‌آوری‌های پیشرفته کنترل آلایندگی را فراهم می آورد.

تشکری هاشمی تاکید کرد: علاوه بر اقدامات اجرایی، تصحیح و تصویب قوانین مرتبط در مجموعه های قانون گذار و نظارت بر اجرای قوانین توسط ضابطین اجرایی قوانین برای اطمینان از پایستگی اقدامات پیشگیرانه انجام شده، ضروری است.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 14
    1. نویسنده :سارا.شریفی

      سبز و پایدار باشید…امیدوارم هیچ وقت سایت خوبتون مشکل پیدا نکنه

    1. نویسنده :فرنوش

      امید را به خانه بیاور کسی در این نزدیکی منتظرش نشسته است… خسته نباشید

    1. نویسنده :shahriyari

      نوشته مبارزه با پدیده آلودگی هوا نیازمند عزم ملی جالب بود. فال حافظ خیلی خوبه امکانات دیگر هم اضافه کنید.

    1. نویسنده :فرشاد.قاسمیان

      از زحماتتان متشکرم. :-p

    1. نویسنده :نیکو

      مطلب خوبی بود. عکسای بازیگران را بیشتر کنید.

    1. نویسنده :بهزاد.اندروید

      خوب بود…اگر اخبار متنوع تر شود بهتر میشود. امیداورم موفق باشین.

    1. نویسنده :ساویز.رسایی

      خوب بود…اگر اخبار متنوع تر شود بهتر میشود. امیداورم موفق باشین.

    1. نویسنده :زنان.ایران

      موفق و پیروز باشید 🙂

    1. نویسنده :محسن

      تلاشتان قابل تقدیر و سپاس است. اما جای کار زیادی دارد.

    1. نویسنده :نازنین.ش

      نوشته بدی نبود… اما کاش… :-p

    1. نویسنده :باران.همیشگی

      صحبت از پژمردن یک برگ نیست…وای جنگل را بیابان می کنند…با ارزوی موفقیت برای شما

    1. نویسنده :صادق.اکبری

      جالب بود. عکسهای خبری سایت بسیار زیبا و در بیشتر مواقع نایاب هستند. موفق باشید.

    1. نویسنده :محمد.جواد.آتشی

      نوشته های آخرین اخبار جلب توجه بود.

    1. نویسنده :نازی

      آقای صبای عزیز سایت خوبی دارید. موفق باشید.