امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 475133 |
تاریخ انتشار : 19 تیر 1401 - 15:32 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی درباره سفر چند روز آتی رئیس جمهور آمریکا به عربستان تاکید کرد، “اسرائیل خواستار برقراری روابط با عربستان و تغییر تاریخ است”. به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت صدی البلد، اوفیر جندلمن، سخنگوی یائیر لاپید، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در ابتدای نشست امروز (یکشنبه) کابینه به نقل […]

نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی درباره سفر چند روز آتی رئیس جمهور آمریکا به عربستان تاکید کرد، “اسرائیل خواستار برقراری روابط با عربستان و تغییر تاریخ است”.

به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت صدی البلد، اوفیر جندلمن، سخنگوی یائیر لاپید، نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در ابتدای نشست امروز (یکشنبه) کابینه به نقل از او اعلام کرد: هواپیمای رئیس جمهور آمریکا از “اورشلیم” (قدس اشغالی) به مقصد عربستان به پرواز درخواهد آمد و با خود پیام صلح و امید ما را خواهد برد، اسرائیل دست خود را به سوی تمامی کشورهای منطقه دراز کرده و آنها را به آغاز روابط و تعامل با خود و تغییر تاریخ برای کودکانمان فرامی‌خواند.
لاپید با اشاره به مقاله امروز جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزنامه واشنگتن‌پست گفت: “برای صهیونیست بودن لازم نیست یهودی باشی. من یک صهیونیست هستم.”
بایدن در مقاله خود آورده بود: “من با وجود اینکه یهودی نیستم، یک صهیونیستم”.
نخست وزیر موقت رژیم صهیونیستی در آغاز جلسه هفتگی کابینه گفت: “ما در ابتدای هفته‌ای تاریخی هستیم، روز چهارشنبه، رئیس جمهور جو بایدن به اینجا خواهد رسید و او یکی از نزدیک‌ترین دوستانی است که اسرائیل تا به حال در سیاست آمریکا داشته است، او یک بار درباره خودش گفت، “لازم نیست یهودی باشی تا بتوانید صهیونیست باشید، من یک صهیونیست هستم”.
لاپید افزود: در این سفر تمامی چالش‌ها و فرصت‌ها بررسی خواهند شد.
بایدن، در مقاله امروز خود با عنوان “چرا به عربستان می‌روم؟” نوشت: “هفته آینده برای آغاز فصل جدید و جاه‌طلبانه‌تری از حضور آمریکا در خاورمیانه به این منطقه سفر خواهم کرد، این سفر در مقطع زمانی حساس منطقه انجام می‌شود و منافع مهم آمریکا را تقویت خواهد کرد”.
رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشت: “خاورمیانه امن‌تر و یکپارچه‌تر از بسیاری جهات به نفع آمریکایی‌هاست. آبراه‌های آن برای تجارت جهانی و زنجیره‌های تامین غذا که ما به آنها وابسته هستیم، ضروری است. منابع انرژی آن برای کاهش تاثیر جنگ روسیه در اوکراین بر عرضه جهانی حیاتی است”.
او تاکید کرد: ” دیپلماسی را به طور گسترده – از جمله از طریق دیدارهای رو در رو – برای رسیدن به اهدافمان دنبال خواهم کرد”.
بایدن ضمن انتقاد آشکار از سیاست‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین این کشور، خاطرنشان کرد که “خاورمیانه‌ای که من از آن بازدید خواهم کرد، از خاورمیانه‌ای که دولت من ۱۸ ماه پیش به ارث برده بود، باثبات‌تر و امن‌تر است”.
وی ادامه داد: “یک ماه قبل از آغاز به کار من، سفارت ما در بغداد با بزرگترین حمله موشکی در یک دهه اخیر روبرو شد. حملات علیه سربازان و دیپلمات‌های ما نسبت به سال گذشته چهار برابر شده بود. سلف من (ترامپ) بارها به بمب افکن‌های B-۵۲ دستور داد تا در منطقه پرواز کنند. ایالات متحده برای جلوگیری از این حملات به منطقه رفت و دوباره بازگشت، اما موفق نشدند و حملات ادامه یافت”.
بایدن در ادامه نوشت: “جنگ یمن در حال تشدید بود و یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه را در جهان ایجاد کرد و هیچ روند سیاسی برای پایان دادن به درگیری‌ها وجود نداشت.”
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید