امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 86018 |
تاریخ انتشار : 09 خرداد 1395 - 10:23 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

محمدرضا عارف در این رای گیری 103 رای کسب کرد. 5 نماینده نیز در این انتخابات، رای سفید دادند. عارف پس از انتخاب اقای لاریجانی به عنوان رییس موقت مجلس دهم به سمت صندلی وی رفت و وی را در آغوش گرفت، با او دیده بوسی کرد و ریاستش را تبریک گفت. در این هنگام […]

محمدرضا عارف در این رای گیری 103 رای کسب کرد. 5 نماینده نیز در این انتخابات، رای سفید دادند.
عارف پس از انتخاب اقای لاریجانی به عنوان رییس موقت مجلس دهم به سمت صندلی وی رفت و وی را در آغوش گرفت، با او دیده بوسی کرد و ریاستش را تبریک گفت. در این هنگام منتخبان مجلس دهم ، صلوات فرستادند.
آقایان علی لاریجانی و محمدرضا عارف بعنوان دو نامزد برای انتخاب رئیس موقت مجلس ثبت نام کرده بودند و رای گیری برای انتخاب رئیس به وسیله گلدان ها با ورقه انجام شد.
solh-khabar-9-3-95_2
* انتخاب نواب رئیس مجلس دهم
منتخبان مجلس همچنین با 154 رای ماخوذ به مسعود پزشکیان، وی را به عنوان نایب رئیس اول انتخاب کردند. منتخبان مجلس دهم در ادامه محمد دهقان را هم با 136 رای، به عنوان نایب رئیس دوم رئیس مجلس دهم انتخاب کردند. تعداد کل آرا ماخوذه در این مرحله 279 رای بود.
* انتخاب 6 دبیر هیأت رئیسه موقت مجلس دهم
غلامرضا کاتب، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، اکبر رنجبرزاده، عبدالکریم حسین‌زاده، سیدناصر موسوی‌لارگانی و احمد امیرآبادی‌فراهانی به عنوان دبیران هیأت رئیسه موقت مجلس دهم انتخاب شدند.
از میان 12 منتخب که برای تصدی دبیری هیأت رئیسه موقت مجلس دهم کاندیدا شده بودند، غلامرضا کاتب با 161 رأی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی با 146 رأی، اکبر رنجبرزاده با 138 رأی، عبدالکریم حسین‌زاده با 137 رأی، سیدناصر موسوی‌لارگانی با 131 رأی و احمد امیرآبادی‌فراهانی با 130 رأی از مجموع 279 آرای مأخوذه به عنوان دبیران هیأت رئیسه موقت مجلس دهم انتخاب شدند.
علی سبحانی‌فر، عبدالکریم حسین‌زاده، محمدعلی وکیلی، سیدفرید موسوی، سهیلا جلودارزاده، حسین امیری‌خامکانی، احمد امیرآبادی‌فراهانی، غلامرضا کاتب، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، اکبر رنجبرزاده، عباس پاپی‌زاده و سیدناصر موسوی‌لارگانی برای تصدی دبیری هیأت رئیسه موقت مجلس دهم کاندیدا شده بودند.
نتایج رأی‌گیری برای انتخاب ناظران (کارپردازان) هیأت رئیسه موقت مجلس دهم نیز تا دقایقی دیگر اعلام می‌شود.
هیأت‌رئیسه موقت بلافاصله پس‌از انتخاب، با قرائت متن سوگندنامه مراسم تحلیف را به‌جا می آورند.
محمدرضا حاجی بابایی، محمد دهقان، علی مطهری و مسعود پزشکیان برای نواب رئیس موقت مجلس دهم نامزد شدند.
کاظم جلالی، محمدجواد کولیوند، محمود صادقی و غلامرضا حیدری از سوی رئیس سنی مجلس دهم به جایگاه هیأت رئیسه فراخوانده شدند تا امر نظارت بر شمارش آرای اعضای هیأت رئیسه موقت مجلس دهم را بر عهده داشته باشند.
دیروز بود که هیأت رئیسه سِنی مجلس برای اداره مراسمِ افتتاحیه تعیین شد و امروز، نوبتِ انتخاب هیأت رئیسه موقت خواهد بود.
دو فراکسیون مهم مجلس دهم یعنی فراکسیون‌های ” ولایت” و ” امید” نامزدهای خود را برای هیأت رئیسه موقت، معرفی کرده‌ بودند.
علی لاریجانی از فراکسیون ولایت و محمدرضا عارف از فراکسیون امید، برای سکانداری ریاست مجلس دهم رقابت کردند.
وظیفه هیأت رئیسه موقت، اداره جلسات علنی مجلس دهم تا تایید اعتبارنامه ی دوسوم نمایندگان و تعیین هیئت رئیسه دائم مجلس دهم است.
* تذکر رئیس سنی مجلس به منتخبان ملت
رئیس سنی مجلس شورای اسلامی از نمایندگان خواست تا برای انجام رأی‌گیری ضمن رعایت نظم، در صندلی‌های خود حضور یابند. عبدالرضا هاشم‌زایی رئیس سنی مجلس شورای اسلامی در آغاز جلسه علنی امروز مجلس (9 خرداد 95) ضمن تأکید بر رعایت نظم از سوی نمایندگان، گفت: با توجه به اینکه مجلس امروز برای انتخاب اعضای هیأت رئیسه موقت پارلمان رأی‌گیری دارد، از نمایندگان درخواست دارم تا سر صندلی‌های خود حاضر باشند.
وی همچنین یادآور شد: با توجه به دستور کار مهم امروز که رأی‌گیری است، امروز بیش از روزهای دیگر به نظم احتیاج داریم و درخواست دارم تا نمایندگان سر صندلی‌های خود بینشینند و زمانی که کارت‌ها توزیع می‌شود، از سر صندلی‌های خود بلند نشوند.
منبع : خبرگزاری صدا و سیما
منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید