امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 163 |
تاریخ انتشار : 29 اردیبهشت 1394 - 8:47 | ارسال توسط :
1
2
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد > قیمت‌ها – رئیس شورای رقابت در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: با توجه به اینکه سبد ارزی خودروسازان یورو بوده و نرخ این ارز طی اسفند سال ۹۲ تا اسفند سال ۹۳ به میزان ۱۰درصد کاهش یافته است، باید در قیمت برخی خودروهای داخلی کاهش داشته باشیم. رضا شيوا يكشنبه‌شب در يك برنامه تلويزيوني با […]

اقتصاد > قیمت‌ها – رئیس شورای رقابت در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد: با توجه به اینکه سبد ارزی خودروسازان یورو بوده و نرخ این ارز طی اسفند سال ۹۲ تا اسفند سال ۹۳ به میزان ۱۰درصد کاهش یافته است، باید در قیمت برخی خودروهای داخلی کاهش داشته باشیم.

رضا شيوا يكشنبه‌شب در يك برنامه تلويزيوني با تأكيد بر اينكه در توليد خودرو ۱۰۰ نوع كالا به‌كار رفته كه ممكن است 2 يا 3 قلم آن افزايش قيمت داشته باشد و اين اقلام نمي‌تواند مبناي افزايش قيمت خودرو باشد افزود: با توجه به نوع ارز مورد استفاده در صنايع خودروسازي، قيمت تمام‌شده خودرو با پنير، كره و امثال آن متفاوت بوده و نبايد قيمت تمام‌شده خودرو نيز به اين شيوه مورد ارزيابي قرار گيرد.

وي افزود: خودروسازان، بايد قراردادهاي شفاف با شركت‌هاي تأمين قطعه خارجي داشته باشند و تا زماني كه اين شفافيت وجود نداشته باشد، نبايد خودروها را پيش فروش كنند.شيوا با اعلام اينكه برخي خودروسازان به‌دليل بدهكاري به قطعه‌سازان داخلي قطعات را از چين وارد مي‌كنند، افزود: افزايش واردات خودرو نيز به‌دليل كاهش كيفيت خودروهاي توليد داخل است. با وجود اين، خودروسازان مي‌خواهند هزينه‌هايي را كه به‌دليل ايجاد خط توليد در خارج از كشور داشته‌اند، از فروش داخلي تأمين كنند.

رئيس شوراي رقابت ضمن مخالفت با افزايش 10درصدي قيمت خودرو اعلام كرد، به‌رغم رشد 6درصدي توليدات سايپا، به‌دليل كيفيت پايين خودروهاي اين شركت به‌خصوص پرايد، درنظر داريم تا جريمه‌اي معادل منفي 2.50درصد را در دستورالعمل جديد قيمت‌گذاري خودروها براي اين شركت لحاظ كنيم.

  • هيچ خودروسازي حق افزايش قيمت ندارد

قائم‌مقام و سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه هيچ خودروسازي حق ندارد بدون مجوز شوراي رقابت قيمت خودرو را افزايش دهد اعلام كرد: شوراي رقابت هزينه واحدهاي خودروسازي و همچنين فرمول تعيين قيمت را بررسي و سپس درباره قيمت‌ها تصميم مي‌گيرد. مجتبي خسروتاج درباره كيفيت خودروهاي داخلي نيز گفت: نظر شخصي من اين است كه اگر شرايط رقابتي در اين صنعت ايجاد مي‌شد و تعرفه‌ها 70تا 100درصد باقي نمي‌ماند وضعيت خودرو بهتر بود. با توجه به اينكه صنعت خودرو 1200قطعه‌ساز دارد، اميدواريم با برنامه‌ريزي، در آينده كيفيت خودروها در‌شأن مردم باشد.

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :جواد

      سرافراز و پیروز