امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 106149 |
تاریخ انتشار : 19 آذر 1391 - 12:49 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : رئیس جمهور ، قطع رابطه با گذشته را زمینه ساز بی‌هویتی و سرگردانی خواند و تصریح کرد :زمانی‌که ملت ایران به میراث گذشته خود تکیه می‌کند، دارای قدرت اثرگذارتری در صحنه بین‌المللی می‌شود. به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به […]

پارسی وی : رئیس جمهور ، قطع رابطه با گذشته را زمینه ساز بی‌هویتی و سرگردانی خواند و تصریح کرد :زمانی‌که ملت ایران به میراث گذشته خود تکیه می‌کند، دارای قدرت اثرگذارتری در صحنه بین‌المللی می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های این سازمان گفت: انسان، یعنی فرهنگ و انسان بدون فرهنگ بی‌معناست.

رئیس جمهور ادامه داد: آنچه که از انسان می‌ماند و در هستی جاری می‌شود، فرهنگ است و ملت ایران یک ملت فرهنگی و فرهنگ‌ساز است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که روح جمعی ملت ایران، روح فرهنگی و فرهنگ‌ساز است، ادامه داد: وقتی تاریخ را ورق می‌زنیم، می‌بینیم که ملت ایران، ملتی است که در طول عمر چندهزار ساله خود آنچه که از خود باقی گذاشته است، ارزش‌های فرهنگی و انسانی است. چراکه روح جمعی ملت ایران مانند رودخانه عظیمی است که در طول تاریخ جاری بوده و در مسیر حرکت خود میراث عظیمی از فرهنگ، هنر، اخلاق، اندیشه و آرمان‌های انسانی را به جا گذاشته است.

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که ملت ایران همواره موحد، کمال‌خواه و عدالت‌خواه بوده است، گفت: تاریخ هر ملتی دارای فراز و نشیب‌هایی است و ملت ما نیز در طول تاریخ فراز و نشیب‌های متعددی را تجربه کرده و البته در همه نشیب‌ها ملت ایران نقشی نداشته و این نشیب‌ها در زمانی رخ داده که صحنه از حضور ملت ایران خالی شده است و در هر مقطعی که ملت ایران در صحنه حضور داشته و روح جمعی ملت ایران تعیین کننده عوامل صحنه بوده است، آنجا نقطه اوج، عزت و تولید ارزش‌های ماندگار بوده است.

وی با طرح این پرسش که چرا باید میراث فرهنگی را عزیز بشماریم، ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که انسان موجودی مقطعی است و همه موجودیت امر روزی است که به دنیا می‌آید و به پایان می‌رسد در همین دنیا. در حالی که این نگاه اشتباه است. ما قبل از این دنیا بوده‌ایم. خداوند خالق است و همیشه خالق بوده است و انسان جلوه‌ای از خداوند است و از ازل بوده است و بعد از این دنیا نیز خواهیم بود تا ابد، چراکه خداوند که خالق انسان است ازلی و ابدی است و جلوه خداوند که انسان است نیز ازلی و ابدی است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که یک مطلب جاری در هستی است و ما ادامه نسل‌های قبل هستیم، گفت: تمام رفتارها و تصمیم‌گیری‌های قبل از ما در اندیشه، هنر و موجودیت امروز ما منعکس است و اعمال ما در موجودیت فردا منعکس می‌شود.

رییس جمهور با اشاره به اهمیت هویت گفت: انسان و یک ملت با هویت خود زنده است و این هویت دارای دو پایه است، یک پایه آن موجودیت، استعداد و توانمندی موجود یک ملت است و پایه دیگر آن، گذشته یک ملت و در واقع میراث و فرهنگ یک ملت است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که هرکسی با گذشته خود قطع رابطه کند، بی‌هویت می‌شود و سرگردانی به همراه خواهد داشت، گفت: این سرگردانی همراه با حقارت خواهد بود. زمانی‌که ملت ایران به میراث گذشته خود تکیه می‌کند، دارای قدرت اثرگذارتری در صحنه بین‌المللی می‌شود.

وی افزود: تکیه بر میراث فرهنگی به معنای بازگشت و زندگی در گذشته نیست، بلکه به معنای باور کردن توانمندی‌ها و استعدادها است. به معنای تکیه بر عزت برآمده از مجاهدت‌های هزار ساله برای ساختن آینده است.

احمدی‌نژاد گفت: به همان میزانی که امروز برای تبیین، ترویج‌و زایندگی فرهنگ کار می‌کنیم، به همان اندازه باید در حفظ میراث فرهنگی بکوشیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت و ماموریت سازمان میراث و گردشگری گفت: ماموریت این سازمان با فرهنگ و میراث فرهنگی گره خورده است.

رییس جمهور همچنین به موضوع صنایع دستی که یکی دیگر از ماموریت‌های این سازمان است اشاره کرد و گفت: صنایع دستی هم اثر فرهنگی است و این صنایع دستی تا مدتی پیش در زندگی مردم ما بود و در واقع یکی از ابزارهای زندگی مردم بوده است.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که باید به جایی برسیم که تمام ملت‌ها زندگی آنها هنرمندانه و زیبا شود، گفت: زندگی کردن در آن فضا بسیار دلچسب خواهد بود و باعث شکوفایی استعدادهای انسانی است.

رییس جمهور به موضوع گردشگری اشاره کرد و گفت: گردشگری در واقع در راستای تبادل فرهنگ، انسانیت و ارزش‌های انسانی است و متاسفانه 300 الی 400 سال است که نگاه مادی و سرمایه‌داری و اقتصادی بر تمامی عرصه‌ها از جمله عرصه فرهنگ سایه افکنده و در پی آن بسیاری از ارزش‌های انسانی را لگدمال کرده است. اکنون متاسفانه می‌بینیم که به بهداشت و درمان نیز نگاه اقتصادی دارند که از ته آن قتل و آدم‌کشی در می‌آید.

احمدی‌نژاد با اعتقاد بر این‌که نگاه انسانی به عرصه‌های گوناگون از جمله اقتصاد، زندگی را زیباتر می‌کند، افزود: لازم می‌دانم از همه کسانی که در این سازمان مهم و ارزشند زحمت کشیدند، تشکر کنم. از جناب آقای مشایی، بقایی، احمدزاده، موسوی و حتی افراد قبل از آقای مشایی.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود خطاب به ملک‌زاده رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امروز در خدمت شما باید برنامه روشنی که برای این سازمان مهم داریم، را ادامه دهیم و در واقع این برنامه با تلاش هرچه بیشتر جلو برود.

مهم نیست که افراد می‌آیند و می‌روند، مهم این است که برنامه اجرا شود. مثل یک تیم ورزشی که راهبرد و استراتژی دارد و باید برنده شود. بازیکنان آن ممکن است جابه‌جا شوند، ولی برنامه تیم برنده شدن است.

احمدی‌نژاد با تشکر از تمام دست‌اندرکاران، فعالان و کارمندان این سازمان گفت: یک سفارش کوتاه به آقای ملک‌زاده دارم.

وی با هم‌تراز توصیف کردن اهمیت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با وزارت آموزش و پرورش و آموزش عالی گفت: با توجه به اهمیت و فعالیت‌های این سازمان به نظرم باید یک رییس جمهور برای این سازمان گذاشت.

احمدی‌نژاد خطاب به ملک‌زاده افزود: قدر این مسئولیت را باید بشناسید، مسئولیت در جمهوری اسلامی و در این سازمان یک لطف الهی و کار مهمی است.

رئیس جمهور ادامه داد: باید شخصیت‌های تاریخی، بزرگان این سرزمین، سنت‌ها و آیین این سرزمین و میراث ملموس آن را به ملت ایران و دیگر ملت‌ها معرفی کنیم و بشناسیم، چراکه اینها حلقه اتصال فطرت ملت‌ها به فطرت ملت ایران است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که اگر به جایی برسیم که صنایع دستی به زندگی مردم برگردد، این کار بزرگی است، افزود: باید از صنایع دستی پشتیبانی شود، حمایت صورت بگیرد و کار در این زمینه باید گسترش و توسعه پیدا کند.

وی افزود: می‌توانیم به جایی برسیم که به هرجای دنیا که سفر می‌کنیم و در هر جلسه‌ای که شرکت می‌کنیم، قطعاتی از صنایع دستی ایران را مشاهده کنیم.

رئیس جمهور بار دیگر به موضوع گردشگری در حوزه داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: هم باید دیگران بیایند و ایران را بببیند و هم ملت ایران باید جاهای دیگر را ببیند. البته منظور از گردشگری فقط توجه به بعد خارجی آن نیست، ما آرزو داریم همه بیایند و ایران را ببیند، چراکه با سفر به ایران و دیدن واقعیت‌ها، ذهنیت آنها نسبت به ملت ایران و حتی جهان و زندگی عوض می‌شود. ملت ایران نیز باید دنیا را ببیند، چراکه ملت ایران همواره نگاهش جهانی بوده است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: برخی فکر می‌کنند که اگر ایرانی‌ها به خارج از کشور بروند، فرهنگ آنها خراب می‌شود، این افکار کوتاهی است، این افراد در درون خود احساس حقارت می‌کنند و می‌خواهند آن را به ملت ایران منتقل کنند؛ ملت ایران در هرجای دنیا که رفته، از خود آثار فرهنگی گذاشته است، در هرکجای ایران می‌رویم و از بزرگان ایران صحبت می‌شود، همه بحث‌ها انسانی و فرهنگی است و ایرانی‌ها نیز اکنون که در هرجای دنیا هستند، منشا خیر و انسانیت است.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که این رفت‌و آمدها باید صورت بگیرد، گفت: آثار اقتصادی طبع اصل فرهنگی است و ما این رفت و آمدها را برای همگرایی هرچه بیشتر انسان‌ها می‌خواهیم و این ارتباطات، سرعت ما را به رسیدن به میعاد موردنظرمان چند برابر می‌کند.

رئیس جمهور خطاب به ملک‌زاده با تاکید بر این‌که باید قدر کارمندانش را بداند، چراکه این بزرگترین سرمایه است، در توصیف ملک‌زاده گفت: آقای ملک‌زاده انسانی پرشور و سرتاسر پرانرژی و خدمت سازنده است.

احمدی‌نژاد در پایان صحبت‌های خود با اشاره به گزارش‌هایی که معاونین این سازمان در ارتباط با فعالیت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه کردند، گفت: امیدوارم در جلسات بعدی که در جمع شما حضور پیدا می‌کنم، این گزارشات رشد صعودی پیدا کرده باشد.

در پایان این مراسم، حکم ملک‌زاده از سوی رئیس جمهور به وی تقدیم شد و از سوی کارمندان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، لوحی به موسوی رئیس اسبق این سازمان اهدا شد.

پیش از صحبت‌های رئیس جمهور، تعدادی از معاونین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و همچنین موسوی رئیس سابق این سازمان به ارائه سخنرانی پرداختند و در پایان این مراسم و بعد از صحبت‌های رئیس جمهور، ملک‌زاده رئیس جدید این سازمان صحبت کرد.

در این مراسم، احمدزاده کرمانی رئیس اسبق این سازمان، بقایی معاون اجرایی رئیس جمهور، تمدن استاندار تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین امیری‌فر، بهبهانی مشاور رئیس جمهور حضور داشتند.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 7
    1. نویسنده :امین.خوی

      bego ta shaiad kasi sedayat ra beshnavad

    1. نویسنده :seeer

      جالب بود. سرعت دانلود کتابها واقعا عالیه. دستتون درد نکنه.

    1. نویسنده :مرد.روز

      از زحمات تمام افرادی که در سایت پارسی وی فعالیت می کنن تشکر میکنم.

    1. نویسنده :mahyar.moazzen

      مطلب خوبیه. قسمت دانلود کتاب کتابهای صوت مخصوص موبایل هم اضافه کنید.

    1. نویسنده :پسرهای.بد

      نوشته قطع رابطه با گذشته زمینه ساز بی‌هویتی و سرگردانی خوب بود. بیشتر به قسمت سرگرمی و عکسهای روز توجه کنین.

    1. نویسنده :latif

      مطلب سایتتون عالیه. ایول دارین. کارتون رو ادامه بدین 🙂

    1. نویسنده :قشنگ

      سایت باید جامع و فراگیر باشه هنوز کار زیاده و امیدوارم تا آخر همین طور ادامه بدین :دی