امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 540774 |
تاریخ انتشار : 13 فروردین 1403 - 17:54 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

یک قانونگذار آمریکایی گفت با آغاز به کار مجلس نمایندگان آمریکا از هفته آینده، بررسی لایحه بودجه کمکی اوکراین در اولویت‌های نخست این مجلس خواهد بود. به گزارش صلح خبر، «مایک ترنر» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان این کشور قصد دارد لایحه کمک به اوکراین را در ماه […]

یک قانونگذار آمریکایی گفت با آغاز به کار مجلس نمایندگان آمریکا از هفته آینده، بررسی لایحه بودجه کمکی اوکراین در اولویت‌های نخست این مجلس خواهد بود.

به گزارش صلح خبر، «مایک ترنر» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان این کشور قصد دارد لایحه کمک به اوکراین را در ماه میلادی جاری به رای بگذارد.

او به تلویزیون سی. بی. اس. گفت هنگامی که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا ظرف یک هفته آینده از تعطیلات بازگردند، بودجه کمکی اوکراین در صدر فهرست اولویت‌های آنان خواهد بود و مورد حمایت گسترده اعضای کنگره قرار خواهد گرفت.

لایحه بودجه ۹۵ میلیارد دلاری آمریکا برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان در مجلس سنای این کشور به تصویب رسیده، اما مجلس نمایندگان هنوز آن را به رای نگذاشته است. رئیس مجلس نمایندگان پیش‌تر تاکید کرده بود تنها در صورتی با تصویب این لایحه موافقت خواهد کرد که کاخ سفید در لایحه بودجه خود به مسائل داخلی آمریکا نیز بپردازد، از جمله امنیت مرزهای جنوبی این کشور.

مایک ترنر در پاسخ به این پرسش که آیا برای تصویب این لایحه در مجلس نمایندگان باید تغییراتی درباره ماهیت کمک‌ها به اوکراین اتفاق افتاده یا مواردی مانند امنیت مرزها هم به آن اضافه شود، گفت: «در میان جمهوری‌خواهان حمایت فراوانی از این لایحه وجود دارد. در مسیر بررسی این بسته بودجه، بی‌شک بحث‌هایی در سنا و مجلس نمایندگان وجود خواهد داشت.»

ترنر همچنین در این گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه واشنگتن به تایید ارسال موشک‌های بالستیک «اتکمز» به اوکراین نزدیک شده است، گفت: «ما باید به آن‌ها سامانه‌های تسلیحاتی با برد بیشتری بدهیم. کاخ سفید تا کنون در این مورد مردد بوده است (اما) کنگره خواستار (ارسال این موشک‌ها) شده است. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هم چنین درخواستی دارد. بحث موشک‌های اتکمز مطرح شده و فکر می‌کنم دوربرد هستند. باور دارم چیزی نمانده که دولت به ارسال این تسلیحات به اوکراین تمایل نشان دهد.»

پیش‌تر نیز «چارلز براون» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایالات متحده در پاسخ به این پرسش که آیا ارسال موشک‌های اتکمز به اوکراین آتش مناقشه را داغ‌تر و تنش‌ها را تشدید می‌کند، گفت این خطر حالا به‌اندازه گذشته جدی نیست.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید