امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 491541 |
تاریخ انتشار : 28 دی 1401 - 14:48 | ارسال توسط :
0
4
ارسال به دوستان
پ

رئیس کمیسیون اروپا گفت، غرب باید تمامی تسلیحات و سیستم‌های پیشرفته‌ای را که برای اوکراین نیاز است، به کی‌یف بفرستد. به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حاشیه نشست “مجمع جهانی اقتصاد” در داووس، سوئیس در پاسخ به سوال خبرنگار سی‌ان‌ان مبنی بر احتمال ارسال تانک‌های […]

رئیس کمیسیون اروپا گفت، غرب باید تمامی تسلیحات و سیستم‌های پیشرفته‌ای را که برای اوکراین نیاز است، به کی‌یف بفرستد.

به گزارش ایسنا، به نقل از راشا تودی، اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا در حاشیه نشست “مجمع جهانی اقتصاد” در داووس، سوئیس در پاسخ به سوال خبرنگار سی‌ان‌ان مبنی بر احتمال ارسال تانک‌های “لئوپارد ۲” به کی‌یف توسط آلمان عنوان داشت: این اقدام بزرگی خواهد بود و اتخاذ چنین تصمیمی درخصوص ارسال این تانک‌ها به اوکراین ضروری است.

وی افزود: همانطور که می‌دانید، اتحادیه اروپا هیچ گونه توانایی نظامی ندارد اما من از ابتدای این “جنگ بی‌رحمانه” گفته‌ام که اوکراین باید تمامی تجهیزات نظامی از جمله سیستم‌های پیشرفته‌ای را که به آن‌ها نیاز دارد، دریافت کند.

فون در لاین که از سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ به عنوان وزیر دفاع آلمان خدمت می‌کرد، اظهار کرد: اوکراین خودش می‌گوید که حمایت‌های زیادی دریافت کرده و این مسئله خوب است اما ما باید این کمک‌ها را افزایش دهیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به اولاف شولتس، صدراعظم آلمان نسبت به ارسال این تانک‌ها به کی‌یف درخواست خواهد داد یا خیر، گفت: من نباید رهبران آلمان را متقاعد کنم زیرا آن‌ها خودشان نسبت به وضعیت آگاه هستند.

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با اشاره به جنگ روسیه علیه اوکراین گفت، این اتحادیه “تا زمانی که لازم باشد از اوکراین حمایت خواهد کرد”. اوکراین به کمک‌ جدی برای بازسازی شهرها و زیرساخت‌های حیاتی نیاز دارد.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: «پشتیبانی تزلزل‌ناپذیر ما از اوکراین، از کمک به احیای شبکه برق، گرما و آب گرفته تا تلاش‌های بلندمدت برای بازسازی ادامه خواهد یافت». او افزود: «ما تا زمانی که لازم باشد در کنار دوستان اوکراینی خود هستیم».

یک روز قبل از این سخنان فون در لاین در توییتر اعلام کرد که اتحادیه اروپا یک بسته کمک جدید سه میلیارد یورویی به اوکراین پرداخت خواهد کرد. او تاکید کرد که دولت کی‌یف برای تامین نیازهای مالی خود در نتیجه جنگ روسیه “فورا” به این پول نیاز دارد. بر اساس تصمیم اتحادیه اروپا قرار است امسال تا ۱۸ میلیارد یورو کمک مالی در اختیار اوکراین قرار گیرد.

این پول از جمله برای تأمین هزینه‌های ساخت بیمارستان‌ها و مدارس در اوکراین در نظر گرفته شده است. سه میلیارد یورو برای ماه‌های ژانویه و فوریه پرداخت می‌شود. از ماه مارس، اتحادیه اروپا ماهیانه ۱،۵ میلیارد یورویی را پرداخت خواهد کرد.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه به این اظهارات فون در لاین واکنش نشان داد و در تلگرامش نوشت: اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا خواسته است تا به اوکراین هرگونه سلاحی ارسال شود. آیا منظورش تسلیحات هسته‌ای نیز است؟!

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید