امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 542572 |
تاریخ انتشار : 04 اردیبهشت 1403 - 13:39 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/اصفهان پیشکسوت فوتبال سپاهان هفته‌های پایانی لیگ را هفته‌های لغزش دانست که هر تیمی بتواند از لغزش رقبایش استفاده کند، به جام می‌رسد. تیم فوتبال سپاهان به‌عنوان پربحران‌ترین تیم لیگ امسال، پس از گذر از چالش‌هایی چون کسر امتیاز، مجاز نبودن چند مهره اصلی، تغییرات مدیریتی، لیگ قهرمانان آسیا و حواشی آن، چند هفته […]

صلح خبر/اصفهان پیشکسوت فوتبال سپاهان هفته‌های پایانی لیگ را هفته‌های لغزش دانست که هر تیمی بتواند از لغزش رقبایش استفاده کند، به جام می‌رسد.

تیم فوتبال سپاهان به‌عنوان پربحران‌ترین تیم لیگ امسال، پس از گذر از چالش‌هایی چون کسر امتیاز، مجاز نبودن چند مهره اصلی، تغییرات مدیریتی، لیگ قهرمانان آسیا و حواشی آن، چند هفته تاریکی را با هشت شکست متوالی پشت سر گذاشت تا جایی که هواداران خواستار تغییر سرمربی شدند.

اما طلایی‌های اصفهان برای داربی اصفهان عزمشان را جزم کردند و در بازی نه چندان راحت نوار باخت‌هایشان را قطع کردند.

شاگردان مورایس که ابتدای فصل اصلی‌ترین مدعی قهرمانی لقب گرفتند، حالا دوباره با جبران نتیجه دیدار رفت برابر ملوان و پیروزی در انزلی خود را ریکاوری روحی کرده و به جمع مثلث مدعیان بازگشتند.

صلح خبر برای بررسی روند سپاهان با فرشید طالبی، پیشکسوت طلایی‌پوشان گفت‌وگو کرد. این ملی‌پوش اسبق سپاهان با بیان اینکه نتایج سینوسی سپاهان را در مسیر کسب جام اذیت می‌کند، اظهار کرد: سپاهان در ذهن‌ها با روندی همچون ریل قطار و پیوسته تعریف شده و با روند سینوسی مثل بقیه تیم‌ها تعریف نمی‌شود. این حالت نتایج سینوسی چند سالی است که سپاهان را اذیت می‌کند. امیدوارم در همان ریل متمادی‌اش ادامه دهد، با این دو برد برابر ذوب‌آهن و ملوان از لحاظ روحی و روانی می‌تواند به تیم کمک کند. پیروزی فضای شکیلی ایجاد می‌کند و فعلاً اتفاقات بد گذشته را پاک کرده است، ولی نباید نقصان‌های گذشته را فراموش کرد.

تیمی قهرمان می‌شود که از لغزش رقبا بهره ببرد

طالبی تاکید کرد: اگر سپاهان می‌خواهد به چرخه قهرمانی بازگردد، باید با کسب تجربه از نقص‌های قبل به این سیر فعلی ادامه دهد. قطعاً تیم‌های بالای جدولی در هفته‌های پایانی امتیاز از دست می‌دهند و تیمی قوی‌تر خواهد بود که بتواند از لغزش رقبایش بهترین استفاده را ببرد.

وی افزود: این دو پیروزی در مسیر سراشیبی نیم‌فصل دوم خیلی به سپاهان کمک کرد. برد خارج از خانه به لحاظ روحی یک‌سری باخت‌ یا مساوی‌های درون خانه را پوشش می‌دهد، اما در امتیاز تنها جبران یک بازی است. 

این کارشناس فوتبال تاکید کرد: سپاهان باید در بازی خانگی بعد نیز حداکثر تلاشش را کرده و منتظر لغزش رقبا باشد، زیرا در فوتبال بازی قوانین نانوشته است!

سپاهان با نسخه ایده‌آلش فاصله دارد، اما جبران امتیازات از آن برمی‌آید

طالبی در خصوص شانس بازگشت سپاهان و کسب جام یادآور شد: هر دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن این را تجربه کرده‌اند که در پنج هفته پایانی فاصله هفت امتیازی با صدر داشتند اما در نهایت به بالاترین جایگاه رسیده‌اند و اصلا نباید ناامید شد، تنها باید باهوش باشند و با اعتماد به نفس و استفاده از تجارب و نقصان‌های قبل مسیر را ادامه دهند. این موضوع از سپاهان برمی‌آید.

وی ادامه داد: صرفاً تاکتیک یا روحیه به تنهایی در کسب نتیجه کارساز نیست. سپاهان در حال حاضر از حالت ایده‌آلش فاصله دارد و حتی در بازی با ذوب‌آهن هم نمی‌توان گفت خیلی بهتر از رقیبش بود و به سختی برنده شد. برخی مسائل تیمی وجود دارد که اجازه نمی‌دهد ۱۰۰ خود را ارائه دهند.

فدراسیون به جای محکومیت، هم‌اندیشی کند

طالبی با اشاره به قوانین امسال فدراسیون و صدور جرایم مختلف از جمله جریمه یک میلیاردی برای مصاحبه و بیانیه‌های غیرفنی، تصریح کرد: وقتی وجود مشکلات را قبول نکنیم و تنها بخواهید صورت مسئله را پاک کنیم، هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد. فدراسیون فوتبال باید مشکلات را بپذیرد و برای حل آن‌ها اقدام کنند، حال این‌کار باید به جا و با اتخاذ تصمیمات سفت و سخت، با شیوه هم‌اندیشی پیش برود.

او خاطر نشان کرد: در لیگی تمام تیم‌ها مشکل و شکایت دارند، پس قطعا جایی از کار می‌لنگد. لیگی چند بار تعطیل شود، طبعا تیم‌ها را متضرر می‌کند و در هیچ جایی روال نیست. مشکلات دیگری هم وجود دارد و باید به جای محکومیت، هم‌اندیشی شود.

فکر کنم لیگ با جرایم می‌چرخد

این پیشکسوت فوتبال ایران با تائید وجود ابهام در قوانین گفت: کمیته انضباطی امسال کم پولی از جرایم نگرفته و فکر کنم لیگ ما با پول جرایم می‌چرخد، باید فدراسیون بپذیرد در این شرایط و قوانین ابهاماتی وجود دارد و باید درصدد رفع آن بربیاید. البته قبول دارم برخی تیم‌ها زیاد شور موضوع را درمی‌آورند و این هم بد است. انتقاد و بیان مشکل روش دارد. قرار نیست حقی اجحاف شود، که این موضوع تا زمان ورود var حل نخواهد شد.

طالبی در پایان اضافه کرد: نمی‌دانم چه مشکلی در ورود var به لیگ وجود دارد، ولی راه اصلی آن است نه بیانیه. حالا می‌گویند بیانیه ندهند. پس تیم‌ها برای حقشان چه کنند؟ راهی نیست و حق پایمال می‌شود. قانون درستی است، ولی در جایی که همه در جای خود درست عمل کنند.

انتهای پیام 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید