امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 476892 |
تاریخ انتشار : 04 مرداد 1401 - 17:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

وزارت خارجه فلسطین تاکید کرد، نبود عزم بین‌المللی برای تحت فشار گذاشتن اسرائیل، فرصت بیشتری را به تل آویو جهت ممانعت از اجرای راه‌حل دوکشوری می‌دهد. به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت النشره، وزارت خارجه فلسطین امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای توسعه شهرک‌سازی‌ها، مصادره اراضی و تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌های فلسطینی‌ها، جرائم مستمر شهرک‌نشین‌ها […]

وزارت خارجه فلسطین تاکید کرد، نبود عزم بین‌المللی برای تحت فشار گذاشتن اسرائیل، فرصت بیشتری را به تل آویو جهت ممانعت از اجرای راه‌حل دوکشوری می‌دهد.

به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت النشره، وزارت خارجه فلسطین امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای توسعه شهرک‌سازی‌ها، مصادره اراضی و تخریب خانه‌ها و زیرساخت‌های فلسطینی‌ها، جرائم مستمر شهرک‌نشین‌ها علیه فلسطینی‌ها و اراضی و دارایی‌هایشان را که آخرین مورد آنها حملات شهرک‌نشین‌ها به منطقه مسافر یطا بود، محکوم و تاکید کرد، این جرائم با طرح بزرگ گمراه‌سازی اسرائیل که توسط مقامات رسمی آن و با هدف از بین بردن بعد سیاسی و مذاکراتی درگیری‌ها و راه‌حل‌ها و جایگزینی آن با مفاهیم و مطالبی در راستای تقویت اشغالگری و شهرک‌سازی است و نیز کسب زمان بیشتر برای تکمیل روند الحاق کرانه باختری اشغالی و تحمیل حاکمیت اسرائیل بر آن هدایت می‌شود، همسو هستند.
همچنین این وزارتخانه در بیانیه خود تاکید کرد: عملکرد سیاسی اسرائیل تناقض شدیدی را میان موضعگیری‌ها و اظهارات گمراه‌کننده مقامات آن با اقدامات سربازان اسرائیلی و شهرک‌نشین‌ها نشان می‌دهد به ویژه که توسعه شهرک‌سازی‌ها و مصادره اراضی بیشتری از فلسطینی‌ها و زنجیره جرائم اسرائیلی‌ها علیه شهروندان فلسطینی عامل اصلی تضعیف فرصت‌ها و تخریب بستر لازم برای آغاز روند صلح و مذاکراتی واقعی و مفید میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی هستند.
وزارت خارجه فلسطین در ادامه نیز تل‌آویو و تشکل‌های وابسته به آن را مسؤول کامل و مستقیم جرائم مستمر شهرک‌سازی دانست و اعمال فشار بین‌المللی و واقعی بر تل‌آویو برای مشارکت در روند صلح و مذاکرات جدی مبتنی بر اصول بین‌المللی صلح و جلوگیری از فرار مستمر از راه‌حل سیاسی را خواستار شد.
علاوه بر اینها، این وزارتخانه تاکید کرد، نبود عزمی بین‌المللی برای اعمال فشارهای لازم به تل‌آویو، فرصت بیشتری را برای رژیم اشغالگر جهت از بین بردن فرصت اجرای راه‌حل دوکشوری فراهم کرده و شرایطی را که تل‌آویو برای اجرای طرح توسعه‌طلبانه و نژادپرستانه منافع استعماری‌اش در خاک فلسطین می‌خواهد، در اختیارش قرار می‌دهد به شکلی که صحبت از راه‌حل دو کشوری به یک خیال تبدیل می‌شود.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید