امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 531243 |
تاریخ انتشار : 01 دی 1402 - 16:05 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/گلستان فرماندار شهرستان کلاله از آغاز عملیات اجرایی ساخت جایگاه سوخت فرودگاه کلاله به عنوان یکی از پروژه های مهم این سفر خبر داد. فرهاد شیبک آغاز عملیات اجرایی ساخت جایگاه سوخت فرودگاه کلاله را به عنوان یکی از پروژه‌های مهم برشمرد و گفت: یکی از آرزوها دیرینه مردم کلاله و شرق استان ساخت […]

صلح خبر/گلستان فرماندار شهرستان کلاله از آغاز عملیات اجرایی ساخت جایگاه سوخت فرودگاه کلاله به عنوان یکی از پروژه های مهم این سفر خبر داد.

فرهاد شیبک آغاز عملیات اجرایی ساخت جایگاه سوخت فرودگاه کلاله را به عنوان یکی از پروژه‌های مهم برشمرد و گفت: یکی از آرزوها دیرینه مردم کلاله و شرق استان ساخت فرودگاهی است که همه ظرفیت‌های آن آماده بوده و چندین سال در نوبت ساخت آن هستیم، امروز با حضور وزیر کشور آغاز عملیات اجرایی آن با اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی کلید خورد.

وی با اشاره به بهره‌برداری بخشی از فاز عملیاتی طرح آبرسانی به شهرستان کلاله، افزود: در طی ۲ سال اخیر به دلیل تنش‌های بسیار و تنفس چندین ساله، در نهایت با اختصاص ۵۰۰ میلیارد ریال در همین دولت این طرح به امید حل بخشی از تنش‌های آبی مردم شهرستان افتتاح شد.

فرماندار شهرستان کلاله از بهره‌­برداری یک واحد ورزشی سالن کشتی با کمک دولت و خیرین در این شهرستان خبر داد و گفت: از جمله موارد دیگر که در این سفر به افتتاح رسید می‌­توان به بهره‌­برداری بخشی از تجهیزات پست۶۳/۲۰ کیلو ولت برق، راه‌اندازی واحدهای صنعتی بخش خصوصی مانند واحدهای تولید باتری، گلخانه، باغداری و دامداری نیز اشاره کرد.

شیبک با بیان اینکه نشستی با جمعی از مدیران، معتمدین، منتخبین، علما، دهیاران  و با حضور وزیر کشور در کلاله برگزار شد، توضیح داد: در این جلسه احمد وحیدی شنوای مشکلات و مطالبات مردم در حوزه شهر و روستا و همچنین عشایر بود که متعاقب آن دستوراتی جهت بررسی مکاتبات و رسیدگی به مطالبات صورت گرفت.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های متعدد در سطح استان در دو سال اخیر و در حوزه وزارت نیرو، عنوان کرد: در روز گذشته و به صورت ویدیو کنفرانسی افتتاح بخشی از طرح آبرسانی شهرستان کلاله صورت گرفت.

فرماندار شهرستان کلاله از برنامه‌های پیش رو این شهرستان به شرح ذیل خبر داد و گفت: پیگیری تکمیل جایگاه سوخت، به بهره‌­برداری رسیدن فرودگاه و فعال شدن پروازها، تکمیل خط دوم پل ورودی شهرستان کلاله از محل مصوبات سفر اول که در حال اجرا بوده و در حدود ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌­رسد.

شیبک با اشاره به ضرورت توسعه ناحیه صنعتی، توضیح داد: این شهرستان ناحیه صنعتی ۱۰ هکتاری دارد که با دریافت مصوبه‌ها طراح در حال طراحی فاز توسعه این ناحیه صنعتی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان کلاله شهرستان روستایی است، عنوان کرد: ۶۵ درصد جمعیت شهرستان در ۱۲۰ روستا قرار دارد که ظرفیت هایی مانند توسعه بوم‌گردی را دارا هستند، لازم به ذکر است این شهرستان به لحاظ تعداد با دارا بودن نزدیک به ۳۰ بودم‌گردی در رتبه اول استان قرار دارد.

فرماندار شهرستان کلاله توجه به پتانسیل های موجود برخی از روستاهای این شهرستان را مهم برشمرد و توضیح داد: ما امکان پرورش اسب اصیل ترکمن، پرورش زنبور عسل و توسعه دامداری‌ها در برخی از روستاها را داریم.

وی در پایان با بیان اینکه برخی از روستاها در حوزه صنایع دستی پیشگام هستند گفت: ما بنا داریم به صورت زون‌بندی طرح‌های متفاوت اقتصاد محور و اشتغال زای روستا محور را تکمیل و با ارائه به وزارت‌خانه حمایت‌های لازم را دریافت کنیم.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید