امروز: چهارشنبه, ۹ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 22 ذو القعدة 1445 | 2024-05-29
کد خبر: 205355 |
تاریخ انتشار : 20 آبان 1396 - 2:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندوی ایران گفت: روی برگزاری لیگ تکواندو به روش تیمی مطالعه کرده‌ایم و تیم باشگاهی(دانشگاه آزاد اسلامی) که قرار است به مسابقه‌های جام جهانی تکواندو اعزام شود را تقویت می‌کنیم. آرش فرهادیان در گفت و گو با صلح خبر، با بیان اینکه تیم اعزامی(دانشگاه آزاد […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندوی ایران گفت: روی برگزاری لیگ تکواندو به روش تیمی مطالعه کرده‌ایم و تیم باشگاهی(دانشگاه آزاد اسلامی) که قرار است به مسابقه‌های جام جهانی تکواندو اعزام شود را تقویت می‌کنیم.

آرش فرهادیان در گفت و گو با صلح خبر، با بیان اینکه تیم اعزامی(دانشگاه آزاد اسلامی) به بازی‌های جام جهانی تکواندو تقویت می‌شود، توضیح داد: باید این حق را به باشگاه‌هایی که هزینه می‌کنند قائل باشیم و جواب زحمت‌های آن‌ها را بدهیم. شاید تیم دانشگاه به عنوان نماینده ایران عازم رقابت‌های جام جهانی شود اما با نظر کادرفنی و کمیته فنی فدراسیون نفرات خوب دیگری را هم به این تیم اضافه می‌کنیم تا نماینده خوبی برای ایران باشد.

او در پاسخ به این سوال که، تیم اعزامی ایران به رقابت‌های جام‌جهانی تکواندو با نام دانشگاه آزاد اسلامی حاضر خواهد بود؟ توضیح داد: این تیم به عنوان نماینده‌ی کشور در رقابت‌های جام جهانی تکواندو شرکت خواهد کرد اما، طبیعتا دانشگاه آزاد اسم این تیم را یدک می‌کشد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اعزام شدن تیم باشگاهی به جای تیم ملی به مسابقات معتبر جام جهانی کار درستی است؟ اظهار کرد: با این کاری که فدراسیون می‌خواهد انجام دهد بار بزرگی از روی دوش تیم ملی و تکواندوکارانش برداشته می‌شود. ملی‌پوشان تکواندوی ایران دیگر مجبور نیستند در همه‌ی تورنمت‌ها اعم از قهرمانی جهان، المپیک، گرندپری، گرنداسلم و … بازی کنند. با این کار می‌توانیم باشگاه قهرمان را به جام‌جهانی اعزام کنیم اما این تیم‌ را هم تقویت خواهیم کرد تا نتایج خوبی کسب کند.

رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندوی ایران با اعلام رضایت از برگزاری مسابقه‌های لیگ تکواندو با روش تیمی جام‌جهانی تصریح کرد: طبیعتا با این سبک برگزاری رقابت‌ها موافق هستم. روی برگزاری رقابت‌های لیگ تکواندو با این روش مطالعه شده است و یک کار احساسی نیست. در دو سه دوره‌ی قبل رقابت‌های جام‌جهانی تیم ایران نتیجه خوبی کسب نکرده است و با آسیب شناسی‌هایی که انجام دادیم، تصمیم به برگزاری رقابت‌ها با این سبک گرفتیم.

او ادامه داد: با آسیب شناسی‌هایی که انجام دادیم متوجه شدیم نحوه‌ی مبارزه در شیوه‌ی تیمی(جام‌جهانی) با رقابت‌های قهرمانی جهان یا گرندپری متفاوت است. در این شیوه‌، جنگندگی و آسیب دیدگی‌ها در مبارزه‌ها بیشتر است. از این رو تصمیم به برگزاری یک لیگ تکواندو با این شیوه گرفتیم.

فرهادیان درباره‌ی رقابت‌های گرنداسلم تکواندو نیز گفت: مسابقات گرنداسلم با دیگر مسابقه‌ها متفاوت است و هر سال هم یک انتخابی دارد. سه تکواندوکار از این انتخابی‌ها انتخاب شده و 9 نفر(تکواندوکار) دیگر هم از نفرات برتر رویدادهای مختلف دیگری در طول سال مانند المپیک، گرندپری و … دعوت می‌شوند. این مسابقات در پنج مرحله برگزار می‌شود به گونه‌ای که، مبارزه‌های هر وزن در یک هفته برگزار می‌شود و یک هفته هم به صورت گروهی در پایان مبارزه‌های چهار وزن، که جمعا می‌شود پنج هفته(مرحله). با توجه به نحوه‌ی برگزاری رقابت‌های گرنداسلم این سبک ناشناخته است و امیدوارم ملی‌پوشان نتایج خوبی کسب کنند.

او افزود: البته به نظر من فدراسیون جهانی تکواندو تلاش می‌کند تکواندو را به سمت زیباتر شدن ببرد. با توجه به جوایز نقدی قابل توجهی هم که برای نفرات برتر این رقابت‌ها مد نظر دارد می‌توان از این مسئله به عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد.

آرش فرهادیان در مورد انصرافش از کاندیداتوری انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو نیز گفت: وقتی که حس کردم آقای پولادگر نمی‌خواهد در این مجمع ثبت نام کند، با توجه به تجربه‌های مدیریتی که در این رشته داشتم این حق را برای ریاست فدراسیون در خودم ‌دیدم و تصمیم گرفتم به عنوان کاندیدا در انتخابات حاضر باشم. اما وقتی دیدم که آقای پولادگر خیلی جدی جلو آمدند و برنامه‌های خود را ارائه دادند، فکر کردم او فرد لایق‌تری از من برای ریاست در این فدراسیون است به همین دلیل، از کاندیدا شدن خود انصراف دادم.

او در پایان گفت: البته برای مدیر شدن او یک سری انتقادات وجود دارد که امری عادی است. با این حال بعضا شاهد هستیم که این انتقادها درست نیست و با همه‌ی این شرایط من عقب نشستم تا اگر قسمت شد، در صورت انتخاب دوباره‌ی آقای پولادگر به عنوان رئیس فدراسیون در کنار او به تکواندوی ایران خدمت کنم. در غیر این صورت به فعالیت خود در دنیای رسانه ادامه می دهم.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید