امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 531803 |
تاریخ انتشار : 06 دی 1402 - 16:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

فرمانده کل ارتش اوکراین در کنفرانسی خبری با مطرح کردن موضوعاتی از جمله بسیج نیروهای جدید، آموزش آن‌ها، انفصال از خدمت کهنه‌سربازان و برنامه‌ها برای آینده جنگ با روسیه وعده داد که سال پیش‌ رو (2024) برای این جنگ «متفاوت» خواهد بود و ارتش «هر کاری برای آن خواهد کرد.» به گزارش صلح خبر، «والری […]

فرمانده کل ارتش اوکراین در کنفرانسی خبری با مطرح کردن موضوعاتی از جمله بسیج نیروهای جدید، آموزش آن‌ها، انفصال از خدمت کهنه‌سربازان و برنامه‌ها برای آینده جنگ با روسیه وعده داد که سال پیش‌ رو (2024) برای این جنگ «متفاوت» خواهد بود و ارتش «هر کاری برای آن خواهد کرد.»

به گزارش صلح خبر، «والری زالوژنی» فرمانده کل ارتش اوکراین در اولین کنفرانس خبری خود از حمله روسیه به اوکراین، درباره بسیج ۵۰۰ هزار نیروی نظامی جدید و رهایی از خدمت کهنه‌سربازان جنگ فعلی، میزان تسلیحات مورد نیاز برای «پیروزی» و برنامه نظامی برای ۲۰۲۴ خبر داد.

رهایی از خدمت کهنه‌سربازان

زالوژنی در این باره گفت: «از گفتن این که با جنگی روبه‌رو هستیم که با قوانین خاص خود پیش می‌رود، خسته نمی‌شوم. تمامی چیزهایی که در جنگ اتفاق می‌افتد، به عملکرد دشمنمان بستگی دارد.»

فرمانده کل ارتش اوکراین افزود: «من به خوبی درک می‌کنم که نیروهای ما در جبهه در شرایط به شدت سختی انجام وظیفه می‌کنند. کارشان بسیار دشوار است. مسلما، مایلم که مردم به ارتش ملحق شوند و به ویژه، کسانی که در حال حاضر در ارتش خدمت می‌کنند، به خوبی درک کنند که تا چه مدت باید بجنگند.»

زالوژنی با اشاره به این که ارتش و وزارت دفاع بر سر تداوم جنگ به مدت ۳۶ ماه دیگر توافق کرده‌اند، گفت که امیدوار بوده‌اند در طی این مدت هیچ تنش‌زایی در جبهه اتفاق نیفتد و افراد در این ۳۶ ماه جایگزین شوند.

فرمانده ارتش اوکراین تاکید کرد: «دولت باید درک کند که اگر درباره رهایی از خدمت صحبت می‌کنیم، به احتمال زیاد، نیاز خواهد بود که روند سربازگیری و آمادگی را تا سال بعدی آغاز کنیم تا انفصال از خدمت سربازان در ۲۰۲۵ انجام شود.»

۵۰۰ هزار نیروی بسیج‌شده

زالوژنی مطرح کرد که «به عنوان فرمانده کل، با این تعداد عملیات انجام نمی‌دهم. ما از آمار بسیج نیروها در روسیه خبر داریم و با این حال، آمار خودمان را اعلام می‌کنیم. باور کنید که روسیه آمار خود را تغییر خواهد داد. به طور کلی، زیر بار صحبت کردن درباره چنین آماری نمی‌روم.»

آموزش نیروهای بسیج‌شده

فرمانده کل ارتش اوکراین با تاکید بر این که هیچ گاه نباید افراد را بدون آمادگی‌های لازم رزمی به جبهه‌ها اعزام کرد، گفت: «موافقم که مردم باید برای انجام دادن وظایف رزمی آمادگی داشته باشند. در این زمینه، با هر گونه ابتکاری که انجام بشود، موافقم.»

او همین راستا گفت: «ما فرصت خوبی برای بهره‌ بردن از هم توانمندی‌های خودمان و هم توانمندی‌هایی داریم که توسط شرکایمان برای ما فراهم شده است. شرکای ما توجه زیادی به این دارند. در واقع، امروز، امکانات ما نامحدودند. ما می‌توانیم تا ۱۰ تیپ را با توان رزمی کامل آموزش بدهیم.»

ارسال فراخوان‌های الکترونیکی به شهروندان

زالوژنی در کنفرانس خبری خود با گفتن این که «این پیشنهاد توسط ستاد کل یا نیروهای مسلح اتخاذ نشده است» افزود که «ما از هرگونه فراخوانی که نیازمان به نیرو را برطرف کند، استقبال می‌کنیم. اگر در نتیجه فراخوان الکترونیکی باشد هم خوب است.»

کارشناسان غربی

فرمانده کل ارتش اوکراین گفت که «چیزهای زیادی در رسانه‌های غربی می‌نویسند. گاهی چیزهایی که در آن نوشته می‌شود را به من نشان می‌دهند. در نهایت احترام به فضای کارشناسی غرب، چیزهایی هستند که حتی مایل به خواندنشان نیستم. آن‌ها درکی از اتفاقات این‌جا ندارند. کارشناسان کمی هستند که بتوان با نظرشان موافقت کرد.»

تسلیحات مورد نیاز

او در این بخش از کنفرانس خبری خود با گفتن این که از میزان «عرضه تسلیحات در ۲۰۲۳ دلسرد نیست»،‌ گفت: «مسلما، ناقص بود اما حداقل، به ما اجازه دادکه با اعتماد به‌نفس عملیات‌هایمان را پیش ببریم.»

تلفات ارتش روسیه

زالوژنی در این باره گفت تصور این که میزان خسارات وارده به روسیه در سال پیش ممکن بود جنگ را متوقف کند، یکی از «بزرگ‌ترین اشتباهات» او بوده است.

به گفته او «این میزان خسارات هر کشوری جز روسیه را متوقف می‌کرد.»

این مقام ارشد نظامی اوکراین همچنین گفت «امروز به سختی می‌توان پیش‌بینی کرد که چه میزان تلفات دیگر برای پایان یافتن این وضعیت نیاز است. من باور داریم که باید کارمان را به طور مداوم پیش ببریم تا جنگ به پایان برسد و دشمن از خصومت‌ورزی نسبت به کشور ما دست بکشد.»

شهر مارینکا

زالوژنی درباره این شهر گفت «تا به امروز، نظامیان ما در بخش شمالی مارینکا مستقر هستند. این شهرک دیگر وجود ندارد. این همان متد باخموت است؛ خیابان به خیابان ویران شده است.»

او افزود: «واقعیت این است که ما الان به حوالی مارینکا عقب‌نشینی کرده‌ایم و در بعضی جاها، موقعیتی را پشت مارینکا تجهیز کرده‌ایم.»

برنامه‌های سال ۲۰۲۴

زالوژنی تاکید کرد «۲۰۲۴ باید با ۲۰۲۳ فرق داشته باشد. ما تا کنون ۹۰ درصد از راهکارهای لازم برای عملکرد موثر تا سال بعدی و مهم‌تر از همه، نجات جان افراد را یافته‌ایم.»

او همچنین با گفتن این که شرکای اوکراین در زمینه این مسئله با آن موافق بوده‌اند، بیان کرد: «به شما اطمینان می‌دهم که سال بعدی متفاوت خواهد بود. هر کاری برای آن خواهیم کرد.»

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید