امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 542435 |
تاریخ انتشار : 03 اردیبهشت 1403 - 1:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

دعوت اژه ای از نمایندگان مجلس برای بازدید از زندان‌ها، توصیه رئیسی درباره اجرای قانون حجاب، تجمع حمایتی مردم استانبول در مقابل سرکنسولگری ایران، هشدار هلال احمر برای ۲۸ استان و افزایش تعداد ورزشکاران المپیکی کشور از مهمترین اخبار شامگاه دوم اردیبهشت صلح خبر بود. به گزارش صلح خبر، شامگاه یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ خبرنگاران […]

دعوت اژه ای از نمایندگان مجلس برای بازدید از زندان‌ها، توصیه رئیسی درباره اجرای قانون حجاب، تجمع حمایتی مردم استانبول در مقابل سرکنسولگری ایران، هشدار هلال احمر برای ۲۸ استان و افزایش تعداد ورزشکاران المپیکی کشور از مهمترین اخبار شامگاه دوم اردیبهشت صلح خبر بود.

به گزارش صلح خبر، شامگاه یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳ خبرنگاران صلح خبر به تهیه و تولید اخبار مختلفی در حوزه های سیاسی، جهان، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و دانشگاه  پرداختند که در ادامه مهمترین این اخبار را مرور می کنیم:

رئیسی: قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرا شود

سیاسی:

رئیسی در جلسه روز یکشنبه هیات دولت با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است که در توجه به آن هیچگونه تردیدی وجود ندارد، از همه بخش‌های فرهنگی، ‌اجتماعی، ‌انتظامی و قضایی کشور که به موجب قانون مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی دارای وظایفی در این زمینه هستند خواست عمل به وظایف محوله را مطابق آنچه در این قانون قطعی شده است، مورد توجه قرار دهند.

رئیس جمهور با اشاره به فرمایش اخیر رهبری معظم انقلاب درباره وظایف دولت و قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب تصریح کرد: امروز انتظار مردم، ‌متدینین و قانونمداران نیز توجه به قانون، حفظ حقوق مردم و کرامت انسانی آحاد جامعه است و همه دستگاه‌های اداری در همه بخش‌های حاکمیتی باید در این زمینه پیشتاز و پیش قدم باشند.

توصیه‌های ارزی قالیباف

جلسه بررسی مسائل ارزی با حضور خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی، فرزین رییس کل بانک مرکزی، پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی، سیدشمس الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش و رونق تولید، اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و حجت الاسلام بحرینی و محسن زنگنه اعضای کمیسیون‌های‌ اقتصادی و برنامه و بودجه مجلس و تعدادی از کارشناسان مرکز پژوهش ها در دفتر رئیس مجلس برگزار شد.

فراخوانی متفاوت درباره زندان ها/ تصمیم جدید برای تثبیت مالکیت‌ اشخاص حقیقی و حقوقی

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در این جلسه تاکید کرد:« باید دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز با هم اتفاق نظر داشته باشند تا مردم از این وضعیت بیش از پیش آسیب نبینند؛ بنابراین لازم است دو قوه به یک تصمیم مشترک برسند تا از قوای مجریه و مقننه یک حرف شنیده شود.«

انتخاب دو استاندار جدید

در جلسه  روز یکشنبه هیات دولت که به ریاست سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، یوسف نوری و ابوطالب شفقت برای انتصاب در سمت استانداری های مازنداران و لرستان از هیات دولت رای اعتماد گرفتند.

ابوطالب شفقت سابقه معاونت هماهنگی امور استان های وزارت کشور و یوسف نوری هم سابقه وزارت آموزش و پرورش دولت سیزدهم را دارند.

جنایت جدید اسرائیل

جهان:

ارتش رژیم صهیونیستی پس از حمله‌ای ۵۲ ساعته عصر شنبه در حالی از اردوگاه نور شمس در شمال کرانه باختری خارج شد که این عملیات ۱۴ شهید، چند زخمی و ویرانی گسترده زیرساخت‌ها، خانه‌ها و دارایی‌های مردم را به دنبال داشت. ساکنان این اردوگاه شاهد تخریب گسترده آن بودند و حجم ویرانی‌ها تا جایی است که این اردوگاه دیگر قابل زندگی نیست.

حمله پهپادی به یک پایگاه آمریکایی در شمال سوریه

منابع خبری سوریه از شنیده شدن صدای ۳ انفجار در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال استان «الحسکه» خبر دادند.

یکشنبه شب اطراف یک پایگاه آمریکایی در فرودگاه «خراب الجیر» در شمال استان الحسکه (شمال سوریه) هدف حمله پهپادی قرار گرفت. منابع خبری سوریه گزارش دادند در اثر این حمله پهپادی، صدای وقوع سه انفجار در اطراف این پایگاه آمریکایی شنیده شده است.

حمایت مردم استانبول از ایران

در اجتماع مردمی در مقابل سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در شهر استانبول، مردم این شهر ضمن محکومیت رژیم صهیونیستی و حامیان وی از جمهوری اسلامی ایران برای تنبیه این رژیم تقدیر کردند. در این اجتماع که با حضور تعداد زیادی از مردم، گروه ها و احزاب برگزار شد، برخی از سخنرانان با محکومیت رژیم صهیونیستی، مشارکت کشورهای غربی بخصوص آمریکا را در تجاوزات و نسل کشی آن رژیم، مصداق جنایت علیه بشریت دانستند. شرکت کنندگان در این تجمع مردمی، با قدردانی از اقدام اخیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه این رژیم سرکش، بر اتحاد کشورهای مسلمان جهان علیه این غده سرطانی تأکید نمودند.

فراخوانی متفاوت درباره زندان ها/ تصمیم جدید برای تثبیت مالکیت‌ اشخاص حقیقی و حقوقی

تاکید ایران بر پرهیز از تنش در منطقه

در تماس تلفنی «الینا والتونن »وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. وزیر خارجه ایران با اشاره به این نکته مهم که ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در متطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دانست.

امیرعبداللهیان همچنین با وزیر خارجه پاکستان و صربستان گفت وگوی تلفنی داشت. صبح دوشنبه رئیس جمهور کشورمان به این کشور همسایه سفر می کند.

تامین بیش از ۳ میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی

اقتصادی:

از اول فروردین تا اول اردیبهشت ۱۴۰۳ معادل سه میلیارد و دو دهم میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

برای کالاهای اساسی به نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان ۶۲۱ میلیون دلار برای نیاز صنعت و تجهیزات تولید به نرخ ۴۱ هزار تومان مبلغ یک میلیارد و ۷۴۴ میلیون دلار و برای خدمات ۵۳۹ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.  برای واردات کالای اسای کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۵۴۸ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۷۳ میلیون دلار و در مجموع ۶۲۱ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز پرداخت شد.

معامله ۱۷۵ قطعه شمش یک کیلوگرمی

نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با معامله ۱۷۵ قطعه شمش یک کیلوگرمی به پایان رسید.

فراخوانی متفاوت درباره زندان ها/ تصمیم جدید برای تثبیت مالکیت‌ اشخاص حقیقی و حقوقی

طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران، در روز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳)، در نوزدهمین حراج شمش طلای استاندارد، مجموعا ۳۹۵ قطعه شمش طلای استاندارد یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ از سوی صادرکنندگان عرضه و تالار معاملات شاهد معامله ۱۷۵ قطعه شمش طلای استاندارد بود.

ساخت ۷ هزار مدرسه در دوران دولت سیزدهم

اجتماعی:

وزیر آموزش و پرورش به ساخت ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم اشاره کرد.

رضامراد صحرایی اظهار کرد: در سه سال گذشته حدود ۷۰۰۰ مدرسه در کشور ساخته شده و این سندی است که نشان می‌دهد دولت مردمی سیزدهم فقط به زمان حال توجه نکرده بلکه به آینده و ساختن آینده کشور نیز توجه کرده‌اند. مردم عزیز، خشت‌خشت این بناها را پایه‌گذاری کردند و از ما جلو افتادند. بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های بسیاری از مدارس سراسر کشور را خیرین پرداخت کردند.

دعوت متفاوت اژه ای از نمایندگان مجلس

فراخوانی متفاوت درباره زندان ها/ تصمیم جدید برای تثبیت مالکیت‌ اشخاص حقیقی و حقوقی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در نشست با منتخبانِ دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی،  اظهار کرد: « تاکید داریم که شما نمایندگان مجلس بیایید و از نزدیک ببینید که آیا ما در مراکز و مراجع مختلف قضایی از جمله دادگستری‌ها، سازمان زندان‌ها، سازمان بازرسی و … و در حکمرانی‌ای که داریم آیا قوانین وضع شده توسط شما در مجلس را به درستی اجرا می‌کنیم یا خیر؟ تاکید داریم که شما زندان‌ها را از نزدیک ببینید و اگر مشکلی مشاهده کردید به من منتقل کنید و یا آن را در پشت تریبون مجلس بگویید؛ اگر آن مسئله و مشکل، وارد است باید رفع کنیم و اگر وارد نیست، آن را توضیح دهیم و تبیین کنیم.»

هشدار هلال احمر برای ۲۸ استان

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از آماده‌باش امدادگران این سازمان برای بارش شدید باران و وزش باد شدید در ۲۸ استان کشور خبر داد.

بابک محمودی با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و پیش‌بینی بارش شدید و رگباری باران و وزش باد شدید در مناطقی از ۲۸ استان کشور، گفت: نیروهای امدادی و عملیاتی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در همین راستا در آماده‌باش کامل قرار گرفتند.  

در روز دوشنبه، سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی و استان‌های کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان فعالیت این سامانه بارشی پیش‌بینی شده است.

المپیکی های ایران به عدد ۳۰ رسید

ورزشی:

با پایان یافتن مسابقات کشتی و قایقرانی انتخابی المپیک، تعداد سهمیه‌های کاروان ایران به عدد ۳۰ رسید. روز یکشنبه کشتی دو سهمیه و قایقرانی چهار سهمیه به دست آوردند.

فراخوانی متفاوت درباره زندان ها/ تصمیم جدید برای تثبیت مالکیت‌ اشخاص حقیقی و حقوقی

کاروان ایران تاکنون در رشته‌های کشتی (آزاد وفرنگی)، وزنه‌برداری، تکواندو، دوچرخه سواری، قایقرانی، شمشیربازی، تیراندازی صاحب سهمیه شده است.

فینالیست شدن دو بوکسور ایران در قرقیزستان

تیم ملی بوکس ایران در ادامه برنامه‌های آماده‌سازی‌اش برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در تورنمنت بین‌المللی قرقیزستان حضور دارد که دو بوکسور ایران به نام های میثم قشلاقی و علی فتحی به فینال این مسابقات راه یافتند. روزبه صفری هم مدال برنز این مسابقات را از آن خود کرد.

آغاز سفر عمره پس از ۹ سال

فرهنگی:

اعزام زائران ایرانی به عمره پس از ۹ سال وقفه، از بامداد دوشنبه سوم اردیبهشت‌ماه از سرگرفته می‌شود.

فراخوانی متفاوت درباره زندان ها/ تصمیم جدید برای تثبیت مالکیت‌ اشخاص حقیقی و حقوقی

نخستین پروازها از بامداد دوشنبه و از دو فرودگاه تهران و مشهد انجام می‌شود و از آنجا که اعزام کاروان‌های حج تمتع از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز خواهد شد، بازگشت عمره‌گزاران ایرانی به کشور، پیش از آن تاریخ برنامه‌ریزی ‌شده است.

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ماهواره می خرد

دانشگاهی:

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد که این سازمان ماهواره خواهد خرید.

حسن بابایی در نشست مشترک با  رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گفت: خرید ماهواره با هدف به روزرسانی تصاویر ماهواره‌ای در تثبیت مالکیت اشخاص حقیقی و حقوقی در سال آینده و همچنین گسترش تعاملات با جهاد دانشگاهی در اجرای این طرح، چهره جدیدی از سازمان ثبت را ارائه خواهد کرد.

آغاز توزیع کارت ورود به جلسه کنکور

کارت ورود به جلسه بیش از یک میلیون و ۱۵۲ هزار داوطلب نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ آغاز شد.

فراخوانی متفاوت درباره زندان ها/ تصمیم جدید برای تثبیت مالکیت‌ اشخاص حقیقی و حقوقی

کارت شرکت در آزمون داوطلبان نوبت اول آزمون سراسری به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد قرار گرفت و تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در سامانه جامع آزمون سراسری در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید