امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 535645 |
تاریخ انتشار : 16 بهمن 1402 - 11:22 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه صلح خبر، در آستانه فرارسیدن سالروز بیعت تاریخی جمعی از همافران با حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حسینیه امام خمینی (ره)، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: وظیفه خواص […]

به گزارش پایگاه صلح خبر، در آستانه فرارسیدن سالروز بیعت تاریخی جمعی از همافران با حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حسینیه امام خمینی (ره)، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند: وظیفه خواص سنگین است. نتیجه غفلت خواص از وظیفه خود ضربه‌های سنگین تاریخی به ملت خواهد بود.
این خبر تکمیل می‌شود

همزمان با دهه فجر و در آستانه فرارسیدن سالروز بیعت تاریخی جمعی از همافران با حضرت امام خمینی(ره) در ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷، جمعی از فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی و پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

پیش از انقلاب عناصری از نیروی هوایی با بنده مرتبط بودند. دوست بودیم، می‌آمدند میرفتند.

در نیرو عناصر مؤمن فراوان بودند، اما رؤسای نیرو متعلق به آمریکا بودند. ابزار نیرو، جنگنده‌ها و بقیه‌ی ابزاری که در نیرو بود متعلق به آمریکا بودند. ملک آمریکا بودند. بله، پولش را ایران داده بود خریده بود اما مال آمریکا بود. اختیارش دست آمریکا بود. اختیار فرماندهانش هم دست آمریکا بود.

این نیروی هوایی را عناصر مؤمن نیروی هوایی از آمریکایی بودن تبدیلش کردند به ایرانی بودن؛ نیروی هوایی را کردند ایرانی، ایرانی شد. فرمانده‌اش ایرانی، عناصرش ایرانی، تصمیم‌گیرهایش ایرانی، تجهیزاتش ایرانی، بله ساخت آمریکا بود اما مال ایران بود، دیگر جرأت اینکه دست بزنند را نداشتند.

نیروی هوایی یک چنین سابقه‌ای دارد؛ یعنی پیش‌ّبرندگی‌اش و قدرت تحول‌آفرینی در درون نیرو و در کارکرد نیرو یک چنین نمونه‌های روشن و بارزی را به ما نشان داد.

* نیروی هوایی در پیوستن به انقلاب سبقت گرفت. البته ارتش، بدنه‌ی ارتش یک بدنه‌ی سالم و مردمی و مسلمان و مؤمنی بود، به انقلاب پیوست به راحتی. اما از همه جلوتر نیروی هوایی بود. اولاً با بیعت روز نوزدهم بهمن که آمدند آن حادثه‌ی عجیب را به وجود آوردند، بعد با مقاومتشان در مقابل نیروی گارد شاه.

این پیشگامی که انجام گرفت شد شتاب‌دهنده‌ی انقلاب.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید