امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 106017 |
تاریخ انتشار : 18 آذر 1391 - 16:23 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : آخرین بررسی‌های مربوط به سیاست‌های حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با حضور رییس‌ دولت دهم در جلسه مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام انجام شد.  به گزارش ایسنا، محسن رضایی – دبیر مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام – در نشست خبری خود با اعلام اینکه “در جلسه امروز […]

پارسی وی : آخرین بررسی‌های مربوط به سیاست‌های حمایت از تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی با حضور رییس‌ دولت دهم در جلسه مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام انجام شد.

 به گزارش ایسنا، محسن رضایی – دبیر مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام – در نشست خبری خود با اعلام اینکه “در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام، محمود احمدی‌نژاد و تنی چند از وزرای دولت حضور داشتند”، اظهار کرد: رییس‌جمهور در این جلسه، بحث تمرکز بر مدیریت اقتصادی کشور را مطرح کرد که در کمیسیون‌های مجمع مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه “برخی مسئولان دیگر نیز سیاست‌هایی را به عنوان پیشنهاد مطرح کرده‌اند”، گفت: این پیشنهادها در کمیسیون‌های مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از ابلاغ سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری، امیدواریم طرح‌ها و برنامه‌های لازم در این زمینه تصویب شود تا سیاست‌های مربوط به حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی به برنامه و اجرا کشیده شود و در حد مکتوبات باقی نماند.

رضایی با بیان اینکه “حضور آقای احمدی‌نژاد و وزرا در جلسات مجمع بیانگر این است که آقای احمدی‌نژاد مجمع را نهادی کارآمد می‌داند”، اظهار کرد: رییس‌جمهور در جلسه امروز، مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام را به عنوان نهاد کارآمد سیاستگذاری اعلام کردند.

رضایی با اشاره به اینکه “مهمترین مساله کشور، مسائل اقتصادی و بخصوص اشتغال و تولید است”، اظهار کرد: رهبر بزرگوار انقلاب در ابتدای سال با هوشیاری کامل به پیامدهای سال، عنوان سال را تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اعلام کردند و ایده‌ها و محورهای مبنای سیاستگذاری را به مجمع ابلاغ کردند تا بررسی‌های لازم انجام شود و نظر نخبگان کشور در بخش خصوصی و دولتی در این زمینه مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت سیاست‌های کلی حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی به سه قوه ابلاغ شود.

وی با بیان اینکه “تلاش‌ها بر این است که برنامه‌ریزی‌های بهتری برای حمایت از تولید ملی در کشور اتفاق بیفتد”، افزود: در مجمع مباحث مفصلی طی چند ماه گذشته در این زمینه صورت گرفته است و ابتدا در دبیرخانه از نهادهای دولتی، مجلس و قوه قضاییه دعوت کردیم و پیشنهادی در این رابطه تنظیم شد که در برگیرنده نظرات مقام معظم رهبری نیز بود و البته در کنار آن، نظرات کارشناسان کشور در مجمع مورد بررسی قرار گرفت که امروز جلسه پایانی مربوط به مباحث حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی در مجمع بود.

به گزارش ایسنا، رضایی در پاسخ به پرسشی در رابطه با برخی اظهارنظرهای رییس‌جمهور درباره کارکرد مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام اظهار کرد: انتقاد کردن حق همه مردم و مسئولان است و خوب است فضای گفت‌وگو در کشور تقویت شود چون هرچه از آن فاصله بگیریم هزینه‌اش را باید مردم بپردازند.

دبیر مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام با بیان اینکه “حضور آقای احمدی‌نژاد و وزرا در جلسات مجمع بیانگر این است که ایشان مجمع را نهادی کارآمد می‌داند”، اظهار کرد: رییس‌جمهور در جلسه امروز، مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام را به عنوان نهاد کارآمد سیاستگذاری اعلام کردند پس تصور نمی‌کنم که آقای احمدی‌نژاد قصد تضعیف مجمع را داشتند.

وی در برابر پرسشی در رابطه با سیاست‌های کلی پیشنهادی از سوی رهبری برای قانون انتخابات و اینکه آیا این موضوع به انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده خواهد رسید؟” پاسخ داد: بعید می‌دانم که به انتخابات پیش‌رو برسیم چون بحث‌ها هنوز ادامه دارد چراکه اگر سیاست‌ها به مجمع برسد و تصویب شود باید خدمت مقام معظم رهبری برسانیم پس بعید می‌دانم که به این انتخابات برسد.

رضایی همچنین در رابطه با روند اصلاح قانون انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد:‌ بحث‌های خوبی در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است و با توجه به اینکه مجلس نظر شورای نگهبان را محور می‌داند، فکر نمی‌کنم مشکلی به وجود آید اما اگر اختلافی بوجود آید، به مجمع ارجاع داده خواهد شد که این مساله بر اساس سیر قانونی آن اتفاق می‌افتد و نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که این موضوع به انتخابات پیش رو خواهد رسید چون بستگی دارد مجلس و شورای نگهبان تعاملاتشان تا چه اندازه طول بکشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلح خبرت نظام همچنین در رابطه با ارزیابی مجمع در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات اظهار کرد: ما هنوز در مجمع درباره طرح اصلاح قانون انتخابات بحثی نکرده‌ایم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که “پیشنهاد آقای احمدی‌نژاد مبنی بر تمرکز بر مدیریت اقتصادی کشور در چه حوزه‌ای مطرح شده است؟‌” گفت: بحث نشده است که در کجا تمرکز شود و این پیشنهاد قرار است در کمیسیون‌های اقتصادی مجمع بررسی شود و با خود آقای احمدی‌نژاد جلسه داشته باشیم و در این رابطه بحث‌های لازم انجام شود و در نهایت در صحن مجمع بررسی شود. همچنین این پیشنهاد به صورت کلی مطرح شده است و جزئیات آن در جلسات کمیسیون‌ها که با حضور خود رییس‌جمهور برگزار خواهد شد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 13
    1. نویسنده :آسمان.آبی

      جالب بود :دی

    1. نویسنده :علی.صمدی

      سایت جالبیه خصوصن بخش سرگرمی و عکسهای خبری 🙂

    1. نویسنده :سمیه.م

      مطالب قشنگیه

    1. نویسنده :پسرک

      آخه بابا این یعنی چی… علت حضور احمدی‌نژاد در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلح خبرت… 🙁

    1. نویسنده :پسر.تهرونی

      زیبا بود.

    1. نویسنده :رضا.رضووووو

      سایته خوبیه. از نوع نمایش گالریها لذت بردم. جالبه که عکسای سایت به این راحتی لود میشن.

    1. نویسنده :داریوش.کبیر

      نوشته علت حضور احمدی‌نژاد در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلح خبرت جالب بود. فال حافظ خیلی خوبه امکانات دیگر هم اضافه کنید.

    1. نویسنده :بندری

      اگر اخبار متنوع تر شود بهتر میشود. امیداورم موفق باشین.

    1. نویسنده :خردمند

      با تشکر از مطلب خوبتان

    1. نویسنده :دختر.تهرانی

      انسان موفق همیشه پیش از دیگران قدم برمیدارد و خطرات را به جان میخرد موفق باشید

    1. نویسنده :میهن.پرست

      سایت خوبی دارید. مخصوصا نوشته علت حضور احمدی‌نژاد در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلح خبرت جالب بود.

    1. نویسنده :محسن

      مطلبه خوبیه.از کتاب های سایت خیلی استفاده کردیم خصوصا کتابهای نایابی که قرار داده اید.

    1. نویسنده :رضا

      موفق باشید.