امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 32091 |
تاریخ انتشار : 07 آبان 1394 - 11:18 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بازار مسکن به نرخ‌های سال 89 رسیده است گفت: پیش بینی می‌کنیم در شش ماه دوم سال بازار مسکن افت و خیز خاصی نداشته باشد. سفیران صلح خبر نیوز:حامد مظاهریان در نشست خبری با بیان اینکهvر است که باید براساس شاخصه‌های آن قیمت گذاری شود،  اظهارکرد: […]

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بازار مسکن به نرخ‌های سال 89 رسیده است گفت: پیش بینی می‌کنیم در شش ماه دوم سال بازار مسکن افت و خیز خاصی نداشته باشد.

سفیران صلح خبر نیوز:حامد مظاهریان در نشست خبری با بیان اینکهvر است که باید براساس شاخصه‌های آن قیمت گذاری شود،  اظهارکرد: در شش ماه دوم امسال مسکن افت و خیز خاصی ندارد و قیمت‌ها مانند نیمه نخست سال ثابت می‌ماند.

وی با بیان اینکه قیمت‌های واقعی مسکن به قیمت‌های سال 89 رسیده است، تصریح کرد: این مسئله نشان می دهد از یک جهت موقعیت مناسبی برای خریداران به واسطه قیمت‌های معقول به وجود آمده ضمن آنکه زنگ خطری نیز تلقی می شود چرا که بازار پرسودی تلقی نشده و میزان سرمایه گذاری در آن کاهش می‌یابد.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که علاوه بر جلوگیری از افزایش قیمت این اطمینان را بدهیم که بازار مسکن از رکود خارج می‌شود.

مظاهریان با اشاره به اینکه به طور میانگین با تورم 15 درصدی در کشور مواجه هستیم، گفت: بخش مسکن نیز باید به همین میزان افزایش قیمت داشته باشد تا سرمایه گذار بتواند منابع مالی خود را در این بازار حفظ کند.

وی با بیان اینکه در بسته خروج از رکود همگان اتفاق نظر دارند که مشکل کلیدی ما کاهش قدرت خرید متقاضیان است، بیان کردک در بخش‌های مختلف صنعت نیز وضعیت اینگونه است. باید به سمتی حرکت کنیم که قدرت خرید مردم را افزایش دهیم، تسهیلات می‌تواند بخشی از این مسئله را جبران کند و با ورود متقاضیان به بازارمسکن انگیزه سازندگان برای تولید مسکن افزایش می‌یابد.

به گزارش تسنیم، به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی وضعیت کنونی بازار مسکن در کوتاه مدت مطلوبیت دارد اما مشخص نیست در بلند مدت به نفع مردم تمام می‌شود یا زیان آنها.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :آسمان

      به راه تون ادامه بدید

    بدون نظر :