امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 64383 |
تاریخ انتشار : 05 فروردین 1395 - 16:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

عبد‌الله صالح: عربستان روی اسب بازنده شرط‌بندی کره است جهان > غرب آسیا – همشهری آنلاین:علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن با محکوم کردن حمله متجاوزان به یمن گفت : عربستان باید بداند که بر اسب بازنده شرط‌بندی کرده و در یمن نتیجه‌ای نخواهد گرفت. به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبری المیادین٬ علی عبدالله […]

عبد‌الله صالح: عربستان روی اسب بازنده شرط‌بندی کره است

جهان > غرب آسیا – همشهری آنلاین:
علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن با محکوم کردن حمله متجاوزان به یمن گفت : عربستان باید بداند که بر اسب بازنده شرط‌بندی کرده و در یمن نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

به گزارش ايرنا به نقل از شبکه خبری المیادین٬ علی عبدالله صالح در ادامه گفت‌: ما طرفدار صلح خبر هستیم اما به هیچ عنوان تسلیم متجاوزان نخواهیم شد و به روش‌های مختلف مقابل متجاوزان خواهیم ایستاد‌.

علی عبدالله صالح در خصوص گروه انصارالله یمن نیز گفت: ما با شما ضد انصارالله متحد نخواهیم شد.

رئیس جمهوری سابق یمن در خصوص عبدربه منصور‌هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن نیز گفت: او آینده‌ای در یمن و هیچ گونه مشروعیتی ندارد٬ اگر تصور می‌کند او در یمن مشروعیت دارد٬ باید به صنعا بیاید.

علی عبدالله صالح در ادامه خطاب به عبدربه منصور هادی گفت: ای مزدور٬ تو ادعا می‌کنی رئیس جمهوری قانونی مردم یمن هستی٬ تو هیچ مشروعیتی نداری٬ پس از این که این همه زن و کودک را کشتی، می‌خواهی بر بیست و هفت میلیون یمنی حکومت کنی؟ تو به همراه معاونت خالد بحاح، زنان و کودکان را در عدن و صنعا می‌کشید. شهرهای یمن هرگز تسلیم شما نخواهند شد. ادعا می‌کنی که کنترل 85 درصد از اراضی یمن را در دست داری. چرا دروغ می گویی؟ تو حتی قادر به حفظ امنیت خود نیستی.

وی در ادامه با تشکر از موضع گیری‌های حزب الله لبنان و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در خصوص یمن گفت: ما از حزب الله و سید حسن نصرالله به دلیل موضع گیری‌های شرافتمندانه شان در خصوص تجاوز به یمن تشکر می‌کنیم .

وی در خصوص ادعاهای عربستان در مورد ایران نیز گفت: ما ائتلافی با ایران نداریم و ایرانی‌ها در یمن حضور ندارند و اگر عربستان با ایران مشکلی دارد٬ خود باید مستقیما با ایران آن را حل کند نه به بهانه آن به یمن حمله کند  اگر ایران به ما پیشنهاد می‌کرد که با آن ائتلافی ضد متجاوزان تشکیل دهیم٬ از این پیشنهاد استقبال می‌کردیم اما چنین ائتلاف سیاسی، اقتصادی و نظامی وجود ندارد و ایرانی‌ها نیز در اراضی یمن حضور ندارند.

علی عبدالله صالح در پایان خواستار تجمع مردم یمن در روز شنبه آینده در میدان السبعین صنعا برای اعلام مخالفت با جنگ در یمن و تجاوز نظامی به آن شد.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :مهدی

      هر روز موفقتر باشید

    1. نویسنده :تدبیر

      موفق باشید