امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 99480 |
تاریخ انتشار : 04 شهریور 1395 - 16:33 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

گروه محیط زیست؛ به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر عامری فر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج گفت: طرح مدیریت یکپارچه هم اکنون برای پناهگاه حیات وحش زریوار آماده شده است و انتظار می رود برای تمامی مناطق حفاظت شده استان این مهم اجرایی و اعمال شود. وی با […]

گروه محیط زیست؛

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر عامری فر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در سنندج گفت: طرح مدیریت یکپارچه هم اکنون برای پناهگاه حیات وحش زریوار آماده شده است و انتظار می رود برای تمامی مناطق حفاظت شده استان این مهم اجرایی و اعمال شود.

وی با بیان اینکه از سال ۸۳  تا کنون سه منطقه حفاظت شده جدید به شمار دیگر مناطق اضافه شده است، عنوان کرد: منطقه حفاظت شده سارال و چل چمه هم پیشنهاد داده شده و تمامی اقدامات مورد نظر در این رابطه انجام شده فقط تصویب آن در شورای عالی محیط زیست باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون سه منطقه شکار ممنوع در استان مصوب شده است، اظهارداشت: از سال گذشته هم منطقه کانی جژنی سقز به عنوان منطقه شکار ممنوع جدید پیشنهاد داده شده است.
رییس اداره امور زیستگاه ها و مناطق اداره حفاظت محیط زیست کردستان اضافه کرد: این منطقه در جوار سد شهید کاظمی و منطقه حفاظت شده قرار دارد که برای حفاظت از بز کوهی و افزایش حائل منطقه حفاظت شده آن را به عنوان منطقه شکار ممنوع پیشنهاد داده ایم.

عامری فر افزود: بیش از سه سال است که مکاتباتی با اداره منابع طبیعی کردستان برای معرفی غار «کنه شمشم» به عنوان اثر طبیعی  ملی که دارای سه گونه نادر خفاش است، داشته ایم اما تاکنون پاسخی دریافت نکرده ایم.
وی بیان کرد: نباید اجازه داده شود نورافکن در این غار نصب شود چراکه با این اتفاق اکوسیستم غار بهم می خورد لذا برای حفظ آن درصدد معرفی آن به عنوان اثر طبیعی ملی هستیم.

وی در رابطه با حقابه سدهای استان گفت: در فصل خشک سال ۱۰ درصد جریان پایه و در فصل بارانی سال ۳۰ درصد جریان پایه به صورت حقابه باید رهاسازی شود.

وی اضافه کرد: در فصل خشک سال بیشتر اوقات سدها این حقابه را کاهش می دهند و در مواردی نیز آب رودخانه ها توسط کشاورزان مورد بهره برداری قرار می گیرد و این حقابه رعایت نمی شود.
 

Let’s block ads! (Why?)

خبرگزاری مهر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید