امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 485980 |
تاریخ انتشار : 01 آبان 1401 - 23:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طرحی برای حمایت واحدهای صنعتی و تولیدی از ورزش استان تهیه شود، همچنین از هم‌اکنون اقدامات لازم برای جذب بودجه در حوزه ورزش و جوانان صورت بگیرد. غلامعلی حیدری اول آبان‌ماه در جلسه در ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه جمعیت […]

صلح خبر/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طرحی برای حمایت واحدهای صنعتی و تولیدی از ورزش استان تهیه شود، همچنین از هم‌اکنون اقدامات لازم برای جذب بودجه در حوزه ورزش و جوانان صورت بگیرد.

غلامعلی حیدری اول آبان‌ماه در جلسه در ستاد ساماندهی امور جوانان چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه جمعیت جوان در صحنه‌های مختلف پیشرو هستند، اظهار کرد: مدیریت دارای دشواری است، اما قطعا مدیریت نظامی به مراتب دشوارتر خواهد بود، اما شاهد بودیم که بسیاری از فرماندهان دوران دفاع مقدس جوانان زیر ۲۵ سال سن داشتند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه باید در عرصه‌های مدیریتی به جوانان اعتماد کنیم، افزود: میانگین سنی مدیران استان در دولت سیزدهم بین ۱۰ الی ۱۵ سال کاهش داشت، استانداری‌ و فرمانداری‌ها باید پاتوق جوانان ارزشی و انقلابی باشد.

وی با بیان اینکه برای تسهیل ازدواج جوانان و افزایش جمعیت باید پرداخت تسهیلات در حوزه ازدواج، اشتغال، فرزندآوری و سرمایه‌گذاری مورد توجه جدی قرار بگیرد، گفت: اگر موانع ایجاد اشتغال و ازدواج جوانان برطرف شود، قطعا مشکل جوانی جمعیت نیز به‌دنبال آن مرتفع خواهد شد.

حیدری با تاکید بر اینکه  توسعه ورزش در جهت‌دهی جوانان موثر است، بیان کرد: جوانان با حرکت به سمت ورزش می‌توانند هیجانات خود را به صورت صحیح تخلیه کنند، برای این مسئله نیازمند یک ریل‌گذاری مناسب هستیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: باید کمیته‌های زیرمجموعه ستاد ساماندهی امور جوانان در استان و شهرستان‌ها فعال شود، در جلسات آینده این ستاد باید روسای کمیته‌ها در خصوص اقدامات خود در حوزه جوانان در حیطه‌های مختلف گزارش دهند، همچنین نهادها، دستگاه‌های فرهنگی و بنیادها اهم اقدامات خود در حوزه ازدواج و فرزندآوری را بیان کنند.

وی با اشاره به اینکه مشاوره قبل، بعد و حین ازدواج در چهارمحال و بختیاری مورد توجه جدی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: ثبت حتی یک واقعه طلاق در استان نیز زیاد است، همچنین سن ازدواج در استان افزایش داشته که باید اقدامات فرهنگی لازم برای ترغیب جوانان به ازدواج صورت بگیرد، طرح سازش بین زوجین در شرف طلاق نیز مورد توجه متولیان باشد.

حیدری بیان کرد: از ظرفیت‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری استفاده شود، تامین مسکن جوانان و پرداخت تسهیلات ازدواج یک مسئله حائز اهمیت است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خانه جوان شهرکرد باید تا دهه فجر سال‌جاری افتتاح و به‌بهره‌برداری برسد، اظهار کرد: تعدادی پروژه آماده افتتاح ورزشی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که نیازمند انشعاب هستند، می‌توان بسیاری از این پروژه‌ها را تا دهه فجر به مرحله افتتاح برسانیم.

وی تصریح کرد: بانک اطلاعات فضاهای ورزشی چهارمحال و بختیاری تهیه شود، ۳۱ زمین چمن مصنوعی در استان افتتاح شده است، بسیاری از دستگاه‌ها، ارگان‌ها و مراکز آموزشی استان دارای فضای ورزشی هستند، باید اطلاعات تمامی این فضاها جمع‌آوری شود تا بتوان برای استفاده جوانان از آن‌ها برنامه‌ریزی کرد.

حیدری با بیان اینکه ورزشکاران در بسیاری از رشته‌های ورزشی در چهارمحال و بختیاری در سطح ملی و بین‌المللی حرفی برای گفتن دارند، توضیح داد: همچنین ورزش‌های بومی بسیاری در استان وجود دارد که بسیار پرطرفدار هستند، باید به این مسئله نیز توجه جدی صورت بگیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان گفت: طرحی برای حمایت واحدهای صنعتی و تولیدی از ورزش استان تهیه شود، همچنین از هم‌اکنون اقدامات لازم برای جذب بودجه در حوزه ورزش و جوانان صورت بگیرد.

در ادامه موعود بنیادی‌فر- سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه  طبق آخرین سرشماری جمعیت جوان استان ۳۳.۹۷ درصد است، اظهار کرد: شهرستان فارسان بیش‌ترین جمعیت جوان استان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: میانگین سنی ازدواج در چهارمحال و بختیاری ۲۷.۵۲ سال است و در پنج سال اخیر سن ازدواج در استان دو سال افزایش داشته و همچنین در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شاهد کاهش آمار ازدواج در استان هستیم.

بنیادی‌فر با بیان اینکه بیش‌ترین آمار طلاق در شهرستان بن ثبت شده است، گفت: از هر پنج ازدواج در استان یک مورد به طلاق می‌انجامد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید