امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 446908 |
تاریخ انتشار : 19 آبان 1400 - 11:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا/کردستان معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان گفت: هم اکنون ۳۸ درصد از پرونده های شورای حل اختلاف استان کردستان به صلح و سازش منجر می گردد که بنا داریم با تلاش مضاعف همکاران این میزان را به ۴۵ درصد برسانیم. بهادر اسدی امروز سه شنبه (۱۹ آبانماه)در دیدار […]

پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا/کردستان معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان گفت: هم اکنون ۳۸ درصد از پرونده های شورای حل اختلاف استان کردستان به صلح و سازش منجر می گردد که بنا داریم با تلاش مضاعف همکاران این میزان را به ۴۵ درصد برسانیم.

بهادر اسدی امروز سه شنبه (۱۹ آبانماه)در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: در سند تحول قضایی قوه قضاییه اشاره ای ویژه به مقوله صلح و سازش شده است.
وی افزود: در معاونت توسعه حل اختلاف نهادهای شبه قضایی همچون نهاد داوری ، میانجیگری و ستاد ملی صبر فعال هستند و تعداد قابل توجهی از پرونده های قضایی از این طریق منجر به صلح و سازش می شود.
اسدی تاکید کرد: هم اکنون ۳۸ درصد از پرونده های شورای حل اختلاف استان کردستان به صلح و سازش منجر می گردد که بنا داریم با تلاش مضاعف همکاران این میزان را به ۴۵ درصد برسانیم.
معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان افزود: اخیرا ابلاغ ۴۳ نفر از صلح یاران شهرستان سنندج توسط ریاست کل دادگستری استان به ایشان اهدا شد و مقرر است تا در تمامی شهرستان ها و روستاهای استان کردستان این افراد به صورت خودجوش طرفین پرونده ها را به صلح و سازش هدایت کنند.
اسدی ادامه داد: همچنین بنا داریم تا در تمامی مساجد سطح استان کردستان یک هیأت صلح و سازش مستقر کنیم.
در ادامه این جلسه، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده مقام معظم رهبری در استان کردستان ضمن تبریک سالروز تاسیس شوراهای حل اختلاف به رئیس و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان، کار شوراهای حل اختلاف را عام المنفعه توصیف کرد و افزود: ایجاد صلح و سازش بین مردم کار پرخیر و برکتی است که موجبات رضایت خدای متعال را در پی دارد.
وی افزود: شوراهای حل اختلاف می توانند حجم ورودی پرونده ها به دادگستری را کاهش دهند و از این حیث باید کارکنان این نهاد از حمایت های بیشتری برخوردار شوند چرا که کارشان به نوعی مجاهدت محسوب می شود.
شوراهای حل اختلاف افتخار دستگاه قضایی هستند
در ادامه معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان به دیدار ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج رفت و با ایشان گفتگو کرد.
در ابتدای این دیدار، بهادر اسدی از رهایی ۴ محکوم به قصاص در استان کردستان با تلاش شوراهای حل اختلاف استان کردستان در سال جاری خبر داد و افزود: ائمه جماعات و ماموستایان استان کردستان نقش ویژه و منحصر به فردی در ایجاد صلح و سازش در استان دارند که امیدواریم این جایگاه بیش از پیش تقویت شود.
ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهرستان سنندج نیز ضمن تبریک این روز به اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف، اظهار کرد: تقویت فرهنگ مصالحه و اصلاح ذات البین در قرآن کریم بارها اشاره شده و از منظر دین مبین اسلام صلح و سازش اهمیت والایی دارد.
وی افزود: شوراهای حل اختلاف افتخار دستگاه قضایی هستند و وظیفه خطیر و سنگینی را بر عهده دارند و مشاجرات و منازعات را در جامعه کاهش می دهند و کارکنان این نهاد مقدس باید با بردباری، اخلاق مداری و صبر مشکلات مردم را حل و فصل کنند.
ماموستا رستمی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت تحکیم بنیان خانواده اشاره کرد و افزود: شورای حل اختلاف با ایجاد صلح و سازش میان زوجین و ایجاد وحدت، رحمت، مودت و الفت از رشد آمار طلاق در جامعه جلوگیری می کنند.
وی بر نقش این نهاد در کاهش اطاله دادرسی در محاکم اشاره کرد و افزود: جلوگیری از سرازیرشدن پرونده ها به محاکم قضایی در کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها بسیار تاثیرگذار است و جلب رضایت مردم را در پی خواهد داشت.
ماموستا رستمی نیز بر لزوم ارتقای سطح معیشتی کارکنان شاغل در این مجموعه تاکید کرد.
 انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید