امروز: جمعه, ۶ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 24 ربيع أول 1446 | 2024-09-27
کد خبر: 415292 |
تاریخ انتشار : 06 بهمن 1399 - 21:47 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر صالحی گفت: تابستان آینده بین برج میلاد و برج آزادی آزمایش کوانتومی را برقرار می‌کنیم. به گزارش صلح خبر، علی‌اکبر صالحی در حاشیه سومین آزمایش انتقال اطلاعات به روش کوانتومی در برج میلاد تهران گفت: کلید ورود به فناوری کوانتومی درهم تنیدگی ذرات نور است. بعد از در هم […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

صالحی گفت: تابستان آینده بین برج میلاد و برج آزادی آزمایش کوانتومی را برقرار می‌کنیم.

به گزارش صلح خبر، علی‌اکبر صالحی در حاشیه سومین آزمایش انتقال اطلاعات به روش کوانتومی در برج میلاد تهران گفت: کلید ورود به فناوری کوانتومی درهم تنیدگی ذرات نور است. بعد از در هم تنیدگی باید بتوان جفت فوتون‌ها را تولید کنیم و ما در سال ۹۷ این کار را انجام دادیم که در بین کشورهای اسلامی و در حال توسعه ایران سرآمد است. بعد از تولید جفت فوتون‌ها باید این دو را از هم جدا کنیم و بعد از آن هر اتفاقی برای یک جفت بیفتاد، جفت دیگر تمام اتفاقات را درمی‌آید و ارتباط بین آنها برقرار می‌شود. اگر این فاصله سال نوری باشد باز هم همین اتفاق بین دو فوتون در لحظه اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: به گفته انیشتین این یک بحث شبح وار بوده است اما اکنون به امری قابل دسترس تبدیل شده است و ایران هم به این میدان آمده است.

صالحی گفت: فوتون‌ها در ذات‌شان کلید رمزنگاری دارند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: سال آینده با فیبر نوری این کار را در ۲۰ فروردین انجام می‌دهیم و این مساله می‌تواند در نیروهای مسلح و سیستم‌های اطلاعاتی و مخابراتی و کسانی که نیاز دارند اطلاعاتشان برای ارسال رمزگذاری شود بدون نگرانی از هک شدن استفاده شود.

این خبر تکمیل می شود…

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید