امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 43724 |
تاریخ انتشار : 10 دی 1394 - 21:17 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

فرهنگ > سینما – با طرح شکایت دو فیلمنامه نویس، درام تازه‌ی کوئنتین تارانتینو در دنیای واقعی شکل می‌گیرد. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارگردان «داستان عامه‌پسند» متهم شده که کاراکترها و داستان «جنگوی آزاد شده» را از فیلمنامه‌ی «آزادی» سرقت کرده است. اسکار کالوین‌جونیور و تورنس جی‌کالوین دو نویسنده‌ای هستند که علاوه بر تارانتینو، از کمپانی واینستاین […]

فرهنگ > سینما – با طرح شکایت دو فیلمنامه نویس، درام تازه‌ی کوئنتین تارانتینو در دنیای واقعی شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کارگردان «داستان عامه‌پسند» متهم شده که کاراکترها و داستان «جنگوی آزاد شده» را از فیلمنامه‌ی «آزادی» سرقت کرده است.

اسکار کالوین‌جونیور و تورنس جی‌کالوین دو نویسنده‌ای هستند که علاوه بر تارانتینو، از کمپانی واینستاین و کلمبیاپیکچرز نیز شکایت کرده و خواستار دریافت بیش از 100 میلیون دلار غرامت شده‌اند. آن‌ها مدعی هستند که تارانتینو با برداشتن ایده اصیل آنها در فیلمنامه «آزادی» قانون کپی‌رایت را نقض کرده است.

آن‌ها در شکایت‌نامه‌ی خود در دادگاه فدرال واشنگتن آورده‌اند : «قبل از جنگو فریمن، برده‌ای فراری به نام جکسون فریمن وجود داشت که می‌خواست آزادی خانواده‌اش از مزرعه‌داری بدنهاد خریداری کند، و پیش از دکترشولتز، فردی سفیدپوست به نام سامسون وجود داشت که جکسون فریمن را در راه نجات معشوقه‌اش یاری می‌کرد.»

این دو نویسنده ادعا می‌کنند که خالق چارچوب اصلی داستانی هستند که به فیلم «جنگوی آزادشده» تبدیل شده است. البته آنها به همین نیز بسنده نکرده و در شکایت‌نامه‌ی خود با استناد به یک نقل‌قول از تارانتینو، کارگردان برنده جایزه‌ی اسکار را فردی معترف به دزدی خطاب کردند.

نمایندگان تارانتینو و کمپانی واینستاین هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند. براساس این شکایت‌نامه، تورنس کالوین فیلمنامه خود را به آژانس ویلیام موریس ارائه می‌کند و در جریان بحث درباره کارگردان مناسب برای ساخت فیلمی از روی آن، نام تارانتینو مطرح می‌شود.

منبع : the wrap 

57241

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :حمیده

      موفق باشی

    بدون نظر :