امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 446835 |
تاریخ انتشار : 18 آبان 1400 - 21:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا/اردبیل همزمان با نوزدهمین سالگرد تأسیس شوراهای حل اختلاف شعبه فرهنگ، هنر و رسانه شورای حل اختلاف در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل راه‌اندازی شد. در این مراسم که ۱۸ آبان رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل به اهمیت و جایگاه حوزه فرهنگ، هنر و […]

پایگاه صلح خبر به نقل از ایسنا/اردبیل همزمان با نوزدهمین سالگرد تأسیس شوراهای حل اختلاف شعبه فرهنگ، هنر و رسانه شورای حل اختلاف در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل راه‌اندازی شد.

در این مراسم که ۱۸ آبان رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل به اهمیت و جایگاه حوزه فرهنگ، هنر و رسانه اشاره کرد و گفت: فعالان این حوزه با کمترین تنش و در فضای معقول و منطقی فعالیت‌های خود را انجام داده و انتظار می‌رود با استقرار این شعبه کمترین ورودی پرونده را در این بخش به محاکم قضایی شاهد باشیم.
حجت‌الاسلام سید حسین علوی اهمیت و جایگاه صلح و سازش را در مکتب اسلام به عنوان یک امر خداپسندانه یادآور شد و اظهار کرد: اصلاح امور و رفع اختلاف 2 نفر در جامعه پاداشی بی‌نظیر دارد به طوری که ورود به این حوزه همتراز با مجاهدت در راه خدا توصیف شده است.
وی تصریح کرد: اصحاب قلم و بیان در فعالیت‌های خود همچون سایر مسئولان باید قصد قربت و اخلاص را مورد توجه قرار داده و در جلب رضای الهی تلاشی مؤثر انجام دهند.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل به راه‌اندازی شعب تخصصی شورای حل اختلاف اشاره کرد و افزود: در سطح استان از 144 شعبه شورای حل اختلاف در شهرها، بخش‌ها و روستاها 7 شعبه تخصصی در حوزه پزشکی، فرهنگ، هنر و رسانه، صنعت، معدن و تجارت و… راه‌اندازی شده تا خدمات مناسبی را به هموطنان ارائه کند.
حجت‌الاسلام علوی به فعالیت هیئت جهادی بخشایش نیز اشاره کرد و ادامه داد: با تلاش این هیئت در سال گذشته 17 نفر و امسال نیز 5 نفر از قصاص نفس رهایی پیدا کرده و تلاش بر این است تا 9 فقره پرونده در این حوزه به سرانجام برسد.
در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: به نتایج سودمند فعالیت شوراهای حل اختلاف در جامعه اشاره کرد و گفت: امروز بیش از هر زمان دیگر به تأمین آرامش، صلح و سازش در جامعه نیاز داریم و قطعا این بازوی پرتوان می‌تواند از ورود پرونده‌های حجیم به دادگستری جلوگیری کند.
سید عبدالله بحرالعلومی خاطر نشان کرد: در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه هر چند کمترین دعاوی را شاهد هستیم اما راه‌اندازی این شورا می‌تواند به کاهش چشمگیر ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی منجر شود.
در این مراسم احکام سفیران صلح در حوزه فرهنگ و هنر صادر شد و دفتر شعبه حل اختلاف فرهنگ، هنر و رسانه نیز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید