امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 452694 |
تاریخ انتشار : 10 دی 1400 - 11:53 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: یکی از اولویت های مهم دستگاه قضایی، تامین امنیت و آسایش مردم است. “ایرج علیبازی”، در جمع خبرنگاران،از صدور مجموعا ۶۵ سال حبس ، ۶۰۰ ضربه شلاق و حداقل ۱۰ سال تبعید به مناطق دور دست و تبعیدی برای مجرمان خشن و سابقه دار خبر داد و […]

صلح خبر/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دادگستری شهرستان لنده گفت: یکی از اولویت های مهم دستگاه قضایی، تامین امنیت و آسایش مردم است.

“ایرج علیبازی”، در جمع خبرنگاران،از صدور مجموعا ۶۵ سال حبس ، ۶۰۰ ضربه شلاق و حداقل ۱۰ سال تبعید به مناطق دور دست و تبعیدی برای مجرمان خشن و سابقه دار خبر داد و گفت: در موضوع قدرت نمایی با سلاح، تیراندازی و آدم ربایی در ۹ ماهه اخیر را نشان از عزم جدی دستگاه قضایی این شهرستان در برخورد با هنجار شکنان و نا امن کنندگان امنیت مردم دانست.
وی افزود؛ دادگستری شهرستان لنده در کنار برخورد قاطع با جرائم خشن و سابقه دار، توسعه فرهنگ صلح و سازش، فراهم نمودن زمینه مناسب و لازم جهت حل و فصل اختلافات ناشی از جرایم اطفال و نوجوانان، بهره مندی از مزایای مصالحه و میانجی گری مبتنی بر عطوفت اسلامی، تعیین مجازات مناسب و استفاده از نظام های قانونی عدالت محور از جمله مجازات های تعلیقی و مراقبتی و جایگزین حبس و نظام نیمه آزادی و سایر ارفاقات قانونی در تعیین کیفر استفاده کرده که خوشبختانه نتایج مثبتی نیز در پی داشته است.
رئیس دستگاه قضایی شهرستان لنده بیان کرد: البته باید بپذیریم که در جای خود صدور حکم قاطع می‌تواند موجب ارتقای امنیت و آسایش اجتماعی شود اما واقعیت این است که یک قاضی محکمه نمی‌تواند با صدور یک حکم جور خلا های اقتصادی، آموزشی، تربیتی، روانشناسی، روانکاوی، پیشگیری و سایر عقده های نهادینه شده در جامعه امروز را پر و آن را رفع کند و برچیدن مشکلات از جامعه و ایجاد امنیت بیشتر نیازمند یک عزم همگانی از سوی همه دستگاه ها های اجرایی و امنیتی و فرهنگی میباشد و البته با کمال تاسف باید گفت در غالب موارد پس از بروز یک اتفاق ناخوشایند در جامعه هجمه ها علیه قضات و دادگستری بیشتر و بیشتر شده و دیواری کوتاه تر از محکمه و قاضی پیدا نمی‌شود و معمولا کسی نمی‌پرسد که نقش دیگر دستگاه ها و سازمان ها و مقامات و اشخاص حقیقی و حقوقی چیست..!؟ و آیا اهالی موصوف به وظایف خود نیز به خوبی عمل کرده اند یا خیر؟
 علیبازی در ادامه تصریح کرد؛ شهرستان لنده در طی چندین سال اخیر جزو امن ترین مناطق این استان و کشور بوده لیکن اینجانب بر این باورم که شهرستان لنده پتانسیل حداقل دو برابر امنیت بیشتر از وضعیت فعلی را نیز دارا می‌باشد و همه مسئولین باید کمک کنند که متاسفانه برخی مسئولین و سازمان ها در این شهرستان بسیار کم کار بوده و در انجام وظایف اهمال و سهل انگاری کرده اند.رئیس دادگستری شهرستان لنده مشکلات موجود در این شهرستان را کمبود امکانات و نیروی انسانی عنوان کرد و اظهار کرد: الحمدالله با کار جهادی نیروهای  دادگستری تا الان اجازه داده نشد که این کمبودها به چشم بیاید و به نوعی از حداقل امکانات حداکثر استفاده بعمل آوردند.
به گزارش صلح خبر وی در پایان همکاری خوب و صمیمی مردم ولایتمدار شهرستان لنده را در ایجاد موفقیت های نسبی بی تاثیر ندانسته و از همکاری و همیاری مردم کمال تشکر و قدر دانی نمود و اظهار امیدواری کرد تا روز به روز شاهد امنیت و آسایش روانی بیشتری در جامعه باشیم.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید