امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 518697 |
تاریخ انتشار : 30 شهریور 1402 - 15:27 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر به نقل از الجزیره، خبرگزاری رویترز امروز پنجشنبه گزارش داد که از مرکز قره باغ صدای شلیک گلوله به گوش می‌رسد. بر اساس این گزارش، ارامنه ساکن قره باغ جمهوری آذربایجان را به نقض آتش بس حاصل شده طی روز گذشته متهم می‌کنند. این در حالیست که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان […]

به گزارش صلح خبر به نقل از الجزیره، خبرگزاری رویترز امروز پنجشنبه گزارش داد که از مرکز قره باغ صدای شلیک گلوله به گوش می‌رسد.
بر اساس این گزارش، ارامنه ساکن قره باغ جمهوری آذربایجان را به نقض آتش بس حاصل شده طی روز گذشته متهم می‌کنند.
این در حالیست که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اتهامات مربوط به نقض آتش بس در قره باغ را رد کرده است.
ساعتی قبل رسانه‌های خبری از از سفر یک هیأت از ارامنه ساکن قره باغ به شهر یولاخ واقع در غرب باکو برای آغاز مذاکرات با مقامات جمهوری آذربایجان بعد از آتش بس روز گذشته در این منطقه خبر داده بودند.
گفتنی است دور تازه تنش‌های نظامی در قره‌باغ از روز سه شنبه آغاز شده بود. حملات جمهوری آذربایجان به منطقه قره‌باغ پس از آن بود که باکو صبح روز سه شنبه مدعی شد، انفجار یک مین ضد زره جاسازی شده توسط نیروهای ارمنی، باعث انهدام یک کامیون متعلق به جمهوری آذربایجان و کشته شدن چند نیروی امنیتی این کشور شد. در این حمله نظامی، تاکنون ۲۷ نفر کشته و بیش از ۲۱۰ نفر از جمله ۱۲ کودک زخمی شدند.
بر اساس این گزارش، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه اعلام کرد، در خصوص تعلیق عملیات نظامی در قره‌باغ کوهستانی توافق حاصل شده است و حملات از ساعت یک عصر به وقت محلی متوقف می‌شود.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز روز گذشته در اظهاراتی رسانه‌ای درباره درگیری‌های اخیر میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان اعلام کرد: نیروهای حافظ صلح روسیه در منطقه قره‌باغ در همکاری فعال با همه طرف‌های درگیر، هر اقدامی را برای محافظت از غیرنظامیان انجام می‌دهند.
پوتین تاکید کرد: روسیه با همه طرف‌های درگیر در منطقه قره باغ در تماس نزدیک است و امیدوار است به زودی راه‌حلی مسالمت‌آمیز برای این مشکل پیدا شود.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید