امروز: پنجشنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 9 ذو القعدة 1445 | 2024-05-16
کد خبر: 498156 |
تاریخ انتشار : 20 اسفند 1401 - 22:09 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

شنبه شب، هزاران نفر از شهرک‌نشینان مجددا علیه نتانیاهو و طرح کابینه او برای انجام اصلاحات قضایی در حیف تظاهرات کرده‌اند. به گزارش صلح خبر، شنبه‌های اعتراضی در اراضی اشغالی و تظاهرات علیه اصلاحات قضایی مد نظر نتانیاهو، بار دیگر خیابان‌های تل‌آویو را مملو از صهیونیست‌ها کرد. منابع خبری فلسطین گزارش دادند که در تظاهرات […]

شنبه شب، هزاران نفر از شهرک‌نشینان مجددا علیه نتانیاهو و طرح کابینه او برای انجام اصلاحات قضایی در حیف تظاهرات کرده‌اند.

به گزارش صلح خبر، شنبه‌های اعتراضی در اراضی اشغالی و تظاهرات علیه اصلاحات قضایی مد نظر نتانیاهو، بار دیگر خیابان‌های تل‌آویو را مملو از صهیونیست‌ها کرد.

منابع خبری فلسطین گزارش دادند که در تظاهرات امشب (شنبه)، ۵۰ هزار نفر از شهرک‌نشینان در شهر اشغالی حیفا تظاهرات برگزار کرده‌اند.

اصلاحات قضایی نتانیاهو برای سلطه بر دستگاه قضایی و فرار از محاکمه بابت  پرونده‌های فساد هر شنبه هزاران صهیونیست را به خیابان‌های تل‌آویو، قدس اشغالی، حیفا و دیگر شهرهای اشغالی می‌کشاند.

طرح‌هایی که کابینه نتانیاهو برای محدود کردن اختیارات دستگاه قضایی در پیش گرفت، چند ماهی است که موجب اعتراض شدید اپوزیسیون شده است و در سایه اختلافات سیاسی گسترش پیدا کرد.

جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی از هفته گذشته با صدور فراخوان‌هایی اسرائیلی‌ها را به تظاهرات علیه سیاست‌های دولت تندرو و افراطی بنیامین نتانیاهو در برخی شهرها از جمله تل آویو، قدس و حیفا دعوت کرده است.

هفته گذشته نیز نزدیک به ۱۰۰ هزار اسرائیلی در تظاهراتی بی‌سابقه علیه دولت افراطی نتانیاهو و تصمیمات آن به خیابان‌ها آمدند.

مخالفان کابینه نتانیاهو، طرح «اصلاحات قضایی» را «کودتای قضایی» توصیف کرده‌اند، در حالی که نتانیاهو از آن دفاع کرده و گفته که «هدف آن بازگرداندن تعادل بین سه قوه است».

اپوزیسیون بر این باور است که هدف اصلی اصلاحات پیشنهادی ائتلاف حاکم، «تبرئه نتانیاهو از اتهامات فساد در سه پرونده‌ای است که علیه او باز است». اپوزیسیون معتقد است هدف از این طرح پایان دادن به نقش قوه قضاییه به عنوان یک نظام مستقل است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید