امروز: یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 5 ذو القعدة 1445 | 2024-05-12
کد خبر: 103327 |
تاریخ انتشار : 13 شهریور 1395 - 12:57 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروه بین الملل؛ به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان دهندگان این اعتصاب می‌گویند بالغ بر 150 میلیون کارگر و کارمند بخش‌های دولتی نظیر پرستاران، کارمندان بانک‌ها، تولیدکنندگان و همچنین معادن زغال سنگ و کارگران روزمزد و فروشندگان در این اعتصاب سراسری 24 ساعته شرکت کردند. 10 اتحادیه مهم تجاری و کارگری در […]

گروه بین الملل؛

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان دهندگان این اعتصاب می‌گویند بالغ بر 150 میلیون کارگر و کارمند بخش‌های دولتی نظیر پرستاران، کارمندان بانک‌ها، تولیدکنندگان و همچنین معادن زغال سنگ و کارگران روزمزد و فروشندگان در این اعتصاب سراسری 24 ساعته شرکت کردند.

10 اتحادیه مهم تجاری و کارگری در هند فراخوان این اعتصاب را بعد از شکست مذاکراتی که با آرون جایتلی، وزیر دارایی هند داشتند، صادر کردند. رهبران این اتحادیه پیشنهاد وزیر دارایی هند برای افزایش پایه دستمزد کارگران فاقد مهارت از 6396 روپیه (95 دلار) به 9100 روپیه 136 دلار در ماه را رد کردند.

رامن پاندی، یک مقام کنگره اتحادیه تجاری ملی هند اظهار کرد: این اعتصاب علیه دولت مرکزی و در راستای دفاع از خواسته‌های کارگران است.

وی تاکید کرد: اعتصاب ما صددرصد موفقیت آمیز خواهد بود. ما ثابت خواهیم کرد که این اعتصاب بزرگترین اعتصاب برگزار شده در جهان خواهد بود.

همچنین کارگران از دولت هند تقاضا کردند تا طرح‌هایش برای بستن کارخانه‌هایی با تولید کم و همچنین افزایش سقف سرمایه‌گذاری خارجی در برخی صنایع و فروش سهام شرکت‌های وابسته به دولت را کنار بگذارد.

آنها نگران هستند که این خصوصی سازی شغل‌های آنها را به خطر می‌اندازد. مرکز موسوم به مرکز اتحادیه‌های تجاری هند اعلام کرد: کارگران و کارمندان در این کشور خواهان پایان دادن به “حمله تمام عیار” دولت هند علیه زندگی، معیشت و منزلت آنها بوده و 150 میلیون نفر برای شرکت در این اعتصاب دست از کار می‌کشند.

این مرکز دولت هند را متهم کرد که به یک “دسیسه چینی بی‌شرمانه” برای خصوصی کردن بخش دولتی و دعوت از خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی از صنایع هند اقدام می‌کند.

این اتحادیه همچنین خواهان اجرای طرح امنیت اجتماعی سراسری برای کارمندان و کارگران و همچنین افزایش پایه دستمزد به 18 هزار روپیه در ماه به دلیل افزایش قیمت‌ها است.

هنوز اعلام نشده که چه تعداد از کارگران و کارمندان رسما در این اعتصاب شرکت کردند.

بانک‌ها، فروشگاه‌ها و مدارس در چندین بخش از هند از جمله ایالت‌های جنوبی در راستای این اعتصاب تعطیل شدند و سیستم حمل و نقل از جمله تعداد زیادی از قطارها نیز از حرکت بازماندند.

در همین حال یک مقام پلیس هند در ایالت بنگال غربی اعلام کرد که بیش از 20 معترض در این ایالت بعد از آنکه به دو اتوبوس دولتی آسیب زدند بازداشت شدند.

انتهای پیام

Let’s block ads! (Why?)

ایسنا

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید