امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 207491 |
تاریخ انتشار : 02 آذر 1396 - 13:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر نخست وزیر لبنان سه شرط را برای پس گرفتن استعفایش مطرح کرد که شامل پایبندی به سیاست بیطرفی می‌شود. به گزارش صلح خبر به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سعد الحریری، نخست وزیر لبنان که بعد از بازگشت به لبنان استعفایش را به  تعلیق درآورد سه شرط از […]

به گزارش مجله بین الملل صلح خبر

نخست وزیر لبنان سه شرط را برای پس گرفتن استعفایش مطرح کرد که شامل پایبندی به سیاست بیطرفی می‌شود.

به گزارش صلح خبر به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، سعد الحریری، نخست وزیر لبنان که بعد از بازگشت به لبنان استعفایش را به  تعلیق درآورد سه شرط از جمله پایبندی و حمایت از توافق طائف، پاببندی عملی به در پیش گرفتن سیاست بی‌طرفی و عدم آسیب به روابط با کشورهای عربی را برای پس گرفتن استعفایش وضع کرده است.

قرار است حریری با میشل اون، رئیس جمهوری لبنان در این رابطه رایزنی‌هایی را انجام دهد.

برخی منابع در بیروت گفتند: صبر حریری به منظور فراهم کردن بیشترین حمایت ممکن در جبهه لبنانی‌ها برای تحقق درخواست‌های ملی‌اش است.

برخی منابع نزدیک به حریری اظهار داشتند که دولت فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و درنگ حریری به معنای تعلیق موقت استعفایش است که به دنبال گفت‌وگوهای وی با رئیس جمهوری لبنان و درک فضای مثبتی برای مذاکره در مورد درخواست‌هایش صورت گرفت.

منابع نزدیک به عون و حریری خوش بینی خود را نسبت به امکان دستیابی به نتایج مثبت ابراز کردند.

از سوی دیگر برخی منابع آگاه نسبت به رویکرد حزب الله بر آمادگی این حزب برای گفت‌وگو با تاکید بر اینکه “سلاح حزب الله خارج از  این معادله  و گفت‌وگوی آن مرتبط با اسراتژیک دفاعی خواهد بود” تاکید کردند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگاران RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید