امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 530858 |
تاریخ انتشار : 27 آذر 1402 - 21:54 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

یک رسانه مالزیایی با اشاره به درگیری‌های اخیر میان نیروهای مقاومت منطقه با رژیم صهیونیستی و متحدان آن به تلافی جنایات این رژیم در غزه، مطرح کرد که بدون تضمین تشکیل فلسطین مستقل از سوی جامعه بین‌المللی و پاسخگو کردن مقامات رژیم اشغالگر به دلیل جنایات جنگی آن‌ها، واکنش‌ها علیه این رژیم و متحدان آن […]

یک رسانه مالزیایی با اشاره به درگیری‌های اخیر میان نیروهای مقاومت منطقه با رژیم صهیونیستی و متحدان آن به تلافی جنایات این رژیم در غزه، مطرح کرد که بدون تضمین تشکیل فلسطین مستقل از سوی جامعه بین‌المللی و پاسخگو کردن مقامات رژیم اشغالگر به دلیل جنایات جنگی آن‌ها، واکنش‌ها علیه این رژیم و متحدان آن ادامه می‌یابد و صلح در غرب آسیا برقرار نخواهد شد.

به گزارش صلح خبر، با توقف تردد کشتی‌های شرکت دانمارکی «Maersk» و شرکت حمل‌ونقل آلمانی « Hapag-Lloyd» – دو مورد از بزرگ‌ترین شرکت‌های کشتیرانی جهان – در دریای سرخ به نظر می‌رسد نگرانی‌ها در جهان از اینکه واکنش‌ها به قتل عام فلسطینی‌ها در غزه توسط رژیم صهیونیستی دامن متحدان غربی این رژیم در سراسر دنیا را بگیرد، دوچندان شده است.

شاید این اولین نشانه‌ها در منطقه باشد. نیروهای مسلح یمن گفته‌اند که این حملات به تلافی اقدامات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها انجام می‌شود.

روزنامه مالزیایی نیو استریت تایمز با اشاره به اینکه حضور رزم‌ناوهای غربی در این منطقه افزایش یافته نوشت، رسانه‌ها گزارش داده‌اند که پهپادهای متعددی توسط این ناوها رهگیری شده است که قصد هدف قرار دادن اراضی اشغالی یا کشتی‌های تجاری را داشته‌اند.

«جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا دراین باره گفته بود که واشنگتن در حال همکاری با جامعه بین‌المللی برای «رسیدگی به این تهدید» است.

شرط ایجاد صلح در غرب آسیا از نگاه نشریه مالزیایی
رزم‌ناو آمریکایی «USS Carney» در دریای سرخ

در پاسخ، نیروهای مسلح یمن به رژیم صهیونیستی، آمریکا و دیگر متحدان غربی این رژیم درباره هرگونه اقدام خصومت‌آمیز علیه یمن هشدار داده است. این که چه پایانی در انتظار این اظهارات و اقدامات است، بر کسی معلوم نیست.

این روزنامه پیش‌بینی کرده که آمریکا و شاید حتی اتحادیه اروپا که چشم‌ بر روی قساوت رژیم آپارتاید صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها بسته‌اند، جنگ دیگری را در یمن آغاز کنند و اگرچه پایان این تنش‌ها معلوم نیست، می‌توان تصور کرد وضعیتی مانند وضعیت افغانستان، عراق یا سوریه به بار خواهد آمد.

این رسانه مالزیایی در ادامه آورده است: تا زمانی که غرب، به ویژه آمریکا، «مصونیت سازمان‌یافته» برای کشتار زنان و کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی را اجرا کند، احتمال گسترش درگیری‌ها وجود دارد.

افزون بر این، توقف ترافیک دریایی در دریای سرخ خسارات اقتصادی بزرگی برای اقتصاد جهانی به بار خواهد آورد و حمله به یمن تنها موجب بدتر شدن آن خواهد شد. باز هم وضعیت اوکراین تکرار خواهد شد؛ زنجیره تامین دچار اخلال می‌شود و قیمت‌ها در نتیجه تغییر مسیر و گران‌تر شدن هزینه‌های بیمه‌ای بالا خواهد رفت و به بحران هزینه‌های زندگی دامن خواهد زد.

نیو استریت تایمز اشاره می‌کند که «غرب در اشتباه است؛ مشکل یمن نیست. ایران هم نیست. اسراییل اول و آخر تمامی مشکلات است.»

شرط ایجاد صلح در غرب آسیا از نگاه نشریه مالزیایی
ویرانی‌های گسترده در جنگ غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی

غرب شاید در برخی موارد به زعم خود رویکرد سخت‌گیرانه‌ای نسبت به رژیم صهیونیستی اتخاذ کرده؛ مانند آمریکا و انگلیس که اخیرا، تحریم‌‎هایی را علیه شهرک‌نشینان افراط‌گرا اعمال کردند! اما دلیل اصلی خشونت وحشیانه از تل‌آویو نشات می‌گیرد.

همان طور که روزنامه گاردین نیز اخیرا اشاره کرده بود، مسئله اصلی «دولتی افراط‌گرا است که نه‌تنها امکان افراطی‌گری را فراهم می‌کند بلکه به آن تشویق هم می‌کند». با این وجود، ‌آمریکا از تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی دفاع می‌کند. بدتر از همه این است که واشنگتن، سالانه، تسلیحاتی به ارزش میلیاردها دلار به این رژیم عرضه می‌کند که بیشتر آن‌ها علیه زنان و کودکان فلسطینی به کار می‌رود.

رژیم صهیونیستی از زمان عملیات «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی در حملات تلافی‌جویانه‌اش به غزه، نزدیک به ۲۰ هزار نفر از مردم آن را کشته است. تسلیحات غربی تنها موجب تامین مصونیت این رژیم می‌شود.

این رسانه در پایان مطرح می‌کند که بدون تحقق این دو امر، در خاورمیانه صلح برقرار نخواهد شد، اول، جامعه بین‌المللی باید درباره تشکیل کشور مستقل فلسطین در داخل مرزهای ۱۹۶۷ به فلسطینی‌ها تضمین بدهد. دوم پاسخگو کردن «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او به دلیل ارتکاب جنایات جنگی.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید