امروز: دوشنبه, ۷ آبان ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 25 ربيع ثاني 1446 | 2024-10-28
کد خبر: 260745 |
تاریخ انتشار : 09 اسفند 1397 - 2:26 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر عضو هیات علمی دانشگاه معتقد است که با تغییر در مدیریت پژوهشگاه علوم ورزشی این انتظار وجود دارد که فضا برای فعالیت گروهای گسترده‌تری از اعضای هیات علمی و پژوهشگران حوزه ورزش باز شود و ایده‌های مغفولی که در گذشته به دلیل مسن بودن بدنه مدیریتی قابلیت اجرایی نداشت، […]

به گزارش مجله ورزشی صلح خبر

عضو هیات علمی دانشگاه معتقد است که با تغییر در مدیریت پژوهشگاه علوم ورزشی این انتظار وجود دارد که فضا برای فعالیت گروهای گسترده‌تری از اعضای هیات علمی و پژوهشگران حوزه ورزش باز شود و ایده‌های مغفولی که در گذشته به دلیل مسن بودن بدنه مدیریتی قابلیت اجرایی نداشت، وارد فاز اجرایی شود.

رضا شجیع در گفت‌وگو با صلح خبر، با بیان اینکه از مدیریت جوان پژوهشگاه علوم ورزشی این انتظار وجود دارد که فعال‌تر و با نشاط‌تر عمل کند، افزود: با تغییر در مدیریت پژوهشگاه علوم ورزشی این امید وجود دارد که فضا برای فعالیت گروه‌های گسترده‌تری از اعضای هیأت علمی و پژوهشگران حوزه ورزش باز شود و ایده‌های مغفول بسیاری که در گذشته به دلیل مسن بودن بدنه مدیریتی قابلیت اجرا نداشت، وارد فاز اجرایی شده تا ورزش کشور از آثار آن بهره‌مند شود.

وی گفت: فرصتی که امروز در اختیار نیروهای جوان و نخبه پژوهشگاه علوم ورزشی قرار گرفته، فرصتی استثنایی و ارزشمند است و نباید به سادگی از دست برود و ضروری است تا نگاه درون بخشی این نهاد به نگاهی بین بخشی و برون‌زا تبدیل شود.

این متخصص مدیریت ورزشی تصریح کرد: در حالی که ورزش کشور از یک نهاد متولی علمی در بخش‌های مختلف اجرایی خود رنج می‌برد، عملکرد مدیریتی این نهاد در ادوار پیشین به نحوی بود که نتوانست با سازمان‌ها و نهادهای مختلف اجرایی، همکاری عملیاتی مشخصی را ساماندهی کرده و از مرحله انعقاد تفاهم نامه فراتر ببرد. از مدیریت جدید پژوهشگاه این انتظار می‌رفت که با خانه تکانی در گروه‌های تخصصی، شبکه سازی در حوزه‌های مختلف علمی و پژوهشی و از همه مهم‌تر جلب مشارکت اعضای هیأت علمی و پژوهشگران با انگیزه، ریل گذاری این نهاد پژوهشی را تغییر داده و از انحصار گروهی خاص خارج کند.

شجبع با اشاره به اینکه زمان برای ارزیابی عملکرد مدیریت جدید پژوهشگاه زود است و باید فرصت، اختیارات و ابزارهای لازم در اختیار مدیران آن قرار گیرد، افزود: اقدامات اخیر پژوهشگاه در حوزه فناوری‌ها، نوآوری‌های ورزشی و بویژه حمایت از استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان حوزه ورزش ستودنی و قابل تقدیر است، اما در موضوع گفتمان سازی، جلب مشارکت پژوهشگران، گروه‌ها و دانشکده‌های تربیت بدنی و همچنین کمک پژوهشگاه به بخش‌های اجرایی ورزش کشور، تا به امروز تغییری مشهود و عملی در رویه‌ها مشاهده نمی‌شود.

وی در پایان اظهار کرد: از مدیریت جوان پژوهشگاه انتظار می‌رود در عرصه اجرا و بویژه پژوهش بانشاط‌تر و فعال‌تر عمل کند و به درآمدزایی از طریق آموزش و بویژه برگزاری دوره‌های پول ساز آموزشی بسنده نکند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید