امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 531489 |
تاریخ انتشار : 03 دی 1402 - 21:21 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

شبکه سی ان ان گزارش داد: رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی استفاده کرده است. سی ان ان در تحلیلی از جنگ غزه، با تأکید بر استفاده رژیم اشغالگر از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی علیه نوار غزه گفت: این بمب‌ها ۴ برابر سنگین‌تر از بمب‌هایی است که آمریکا در شهر موصل عراق […]

شبکه سی ان ان گزارش داد: رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی استفاده کرده است.

سی ان ان در تحلیلی از جنگ غزه، با تأکید بر استفاده رژیم اشغالگر از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی علیه نوار غزه گفت: این بمب‌ها ۴ برابر سنگین‌تر از بمب‌هایی است که آمریکا در شهر موصل عراق علیه داعش استفاده کرده است.

این تجزیه و تحلیل با مشارکت CNN و شرکت هوش مصنوعی Synthetaic انجام شده و تأکید کرده است: در اولین ماه جنگ در غزه، اسرائیل صدها بمب بزرگ پرتاب کرده که بسیاری از آن‌ها قادر به کشتن یا زخمی کردن افراد از فاصله بیش از ۱۰۰۰ پایی هستند.

این شبکه افزود: تصاویر ماهواره‌ای از روزهای اولیه جنگ، بیش از ۵۰۰ دهانه برخوردی به قطر بیش از ۱۲ متر (۴۰ فوت) را نشان می‌دهد که از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی ناشی شده است.

این تحلیل می‌افزاید: کارشناسان سلاح و جنگ، استفاده گسترده از مهمات سنگین مانند بمب ۲۰۰۰ پوندی را عامل افزایش تعداد شهدای فلسطینی می‌دانند که تعداد آن‌ها از ۲۰۰۰۰ نفر فراتر رفته است.

کارشناسان خاطرنشان کردند: غزه از هر مکان دیگری بر روی زمین پرجمعیت‌تر است، بنابراین استفاده از چنین مهمات سنگین تاثیر عمیقی دارد.

جان چاپل، مشاور حقوقی در CIVIC، یک گروه مستقر در واشنگتن، گفت: استفاده از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی در یک منطقه پرجمعیت مانند غزه به این معنی است که دهه‌ها طول می‌کشد تا نتایج وخامت بار آن بهبود یابد.

کارشناسان می‌گویند که ارتش‌های غربی معمولاً از بمب‌های ۲۰۰۰ پوندی به دلیل تأثیر بالقوه آن‌ها بر مناطق پرجمعیت مانند غزه، به میزان کم استفاده می‌کنند.

سی ان ان از تحلیلگر سابق اطلاعات دفاعی ایالات متحده و بازرس سابق جنایات جنگی سازمان ملل، مارک گارلاسکو برای تجزیه و تحلیل مقیاس تجاوز استفاده کرد.

وی تصریح کرد: شدت بمباران غزه توسط اسرائیل در ماه اول از زمان ویتنام بی سابقه است وبرای مقایسه باید به جنگ ویتنام برگردید، حتی در دو جنگ عراق هم اوضاع به این شدت نبود.

310310

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید