امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 468201 |
تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1401 - 21:20 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که طبق نظرسنجی‌های مراکز مطالعاتی، نگرانی و دغدغه اکثریت مردم لبنان اکنون سلاح مقاومت نیست، بلکه اوضاع سخت معیشتی و اقتصادی است. به گزارش صلح خبر، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در این همایش انتخاباتی که در شهرهای «صور» و «النبطی» برگزار شده است، گفت: بیشتر نظرسنجی […]

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که طبق نظرسنجی‌های مراکز مطالعاتی، نگرانی و دغدغه اکثریت مردم لبنان اکنون سلاح مقاومت نیست، بلکه اوضاع سخت معیشتی و اقتصادی است.

به گزارش صلح خبر، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در این همایش انتخاباتی که در شهرهای «صور» و «النبطی» برگزار شده است، گفت: بیشتر نظرسنجی ها در لبنان نشان می دهد که دغدغه مردم اوضاع معیشتی است نه سلاح مقاومت، پارلمان و دولت جدید باید مشکلات مردم را حل کند، کسانی‌ که خواستار خلع سلاح مقاومت هستند نسبت به رنج‌های جنوب لبنان از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی در فلسطین بی توجه هستند.

وی افزود: رژیم صهیونیستی از زمان تشکیل در سال ۱۹۴۸ اقدام به حمله به روستاهای مرزی در جنوب لبنان و اخراج اهالی آن کرد، جنوب و روستاهای مرزی هرگز مورد توجه حکومت نبوده است.

سیدحسن نصرالله یادآور شد: برخی از سیاستمداران لبنانی با اینکه رژیم صهیونیستی به آب و گاز لبنان طمع دارد اما این رژیم را دشمن نمی دانند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که وقتی نیروهای سپر عربی به لبنان آمدند امام موسی صدر کوشید آن را به طرف جنوب هدایت کند اما موفق نشد، امام موسی صدر به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی بود، همه در لبنان باید بدانند که چرا جنوب سلاح حمل کرد، هیچ طرفی در لبنان نمی تواند مقاومت در جنوب را خلع سلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: امام موسی صدر به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی بود، او می‌خواست که جنوب لبنان منطقه‌ای نفوذناپذیر و صخره ای باشد که آرزوهای رژیم صهیونیستی را در هم بکوبد و هسته آزادی فلسطین باشد.

سیدحسن نصرالله تصریح کرد: بزرگترین دستاورد تاریخ لبنان از سال ۱۹۴۸ آزادی جنوب در مه ۲۰۰۰ بود، ما مقاومت را انحصاری نکرده ایم و دستاوردهای آن را به نام خودمان ثبت نکرده ایم، مقاومت در لبنان آخرین میخ را به پیکر پروژه اسرائیل بزرگ کوبید.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد که یکی از دستاوردهای مقاومت لبنان به شکست کشاندن پروژه ارتش شکست ناپذیر است، امروز مهمترین مساله، حمایت از لبنان در برابر تجاوز اسرائیلی است که این ماموریت را مقاومت انجام می دهد، تمام روستاهای خط مقدم امروز احساس امنیت، کرامت و قدرت می کنند و این از دستاوردهای مقاومت است.

وی افزود: اشخاصی که خواستار خلع سلاح مقاومت هستند وقتی از آنان راه جایگزین درخواست می شود هیچ جایگزینی ارائه نمی دهند، در سال ۲۰۰۶ استراتژی دفاع از لبنان را ارائه دادیم اما از طرف مقابل پاسخی دریافت نکردیم، تا آخرین نفس آماده بررسی استراتژی دفاعی لبنان هستیم.

نصرالله تاکید کرد که آیا ارتش لبنان با امکانات اندکش در زمان حاضر قادر به حمایت از لبنان است؟ اشخاصی که خواستار خلع سلاح مقاومت هستند دانسته یا ندانسته می خواهند لبنان در برابر دشمن صهیونیستی بی دفاع باشد، آنان می خواهند لبنان آخرین برگ برنده اش در زمینه استخراج نفت و گاز در آب‌هایش را از دست بدهد.

وی افزود: ما دارای میلیاردها دلار ثروت نفتی و گازی در آب‌هایمان هستیم که به ما امکان می دهد بدهی‌هایمان را بپردازیم، کشور آسیب دیده، غارت شده، گرسنه و فقیر ما نیازمند صدها میلیارد دلاری است که در آب‌هایمان موجود است، به حکومت و مردم لبنان می گویم که دارای مقاومتی شجاع و قوی هستید که می تواند به دشمن بگوید درصورتیکه بخواهید مانع لبنان شوید این مقاومت مانع شما خواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به اقدامات آمریکا در منطقه تصریح کرد که آمریکایی‌ها می دانند درصورتیکه بخواهند مانع لبنان شوند این کشور دارای مقاومتی است که پاسخ خواهد داد، اگر همبستگی داشته باشیم خواهیم توانست اراده مان را در سطح بین المللی تحمیل کنیم، درصورتیکه مقاومت خلع سلاح شود آمریکا درخواست‌هایی مانند به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و اسکان فلسطینیان در لبنان را مطرح خواهد کرد.

وی افزود: برخی حملات انتخاباتی هفته‌های گذشته علیه مقاومت را جنگ سیاسی ژوئیه توصیف نمودند، هدف از این حملات انتخاباتی خلع سلاح مقاومت است، باید با اراده و قدرت و صداقتتان در جنگ سیاسی ژوئیه پیروز شوید.

سیدحسن نصرالله یادآور شد: در جنگ سیاسی ژوئیه در روز ۱۵ مه سربلند بیرون خواهیم آمد و مقاومت سیاسی خواهیم نمود تا مقاومت نظامی مسلح ما باقی بماند، مقاومت برای لبنان استخراج نفت و گاز از آبهای منطقه ای را تضمین خواهد کرد.

دبیرکل حزب الله در پایان گفت: مقاومت پدیده‌ای گذرا نیست بلکه میراث انسانی، تمدنی، روحی و معنوی مردم و مناطق ما به ویژه اهالی جنوب لبنان است، مقاومت نتیجه فداکاری رهبران بزرگ ما همچون امام موسی صدر است پس باید در کنار آن و همپیمانانش ایستاد، مقاومت نتیجه فداکاری هزاران مرد و زن است که به بازداشتگاه‌ها رفتند و هزاران شخصی است که به خاطر آن مجروح شدند، مقاومت، مقاومت مردم لبنان و اهالی جنوب است و نمی‌توان از آن عدول کرد، کسی که می‌خواهد از لبنان و آب‌های آن دفاع کند به مقاومت و همپیمانانش رای دهد.

انتهای پیام 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید