امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 476538 |
تاریخ انتشار : 01 مرداد 1401 - 15:48 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وولفگانگ شویبله، چهره سیاسی کهنه‌کار شناخته شده آلمان در مصاحبه‌ای که امروز شنبه منتشر شد، خواستار آن شد که کشورش در تامین هزینه‌های زرادخانه هسته‌ای فرانسه با توجه به سایه افکندن تهدید جنگ هسته‌ای با روسیه بر سر اروپا مشارکت کند. به گزارش صلح خبر،‌ ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی سابق آلمان که پنج دهه نیز […]

وولفگانگ شویبله، چهره سیاسی کهنه‌کار شناخته شده آلمان در مصاحبه‌ای که امروز شنبه منتشر شد، خواستار آن شد که کشورش در تامین هزینه‌های زرادخانه هسته‌ای فرانسه با توجه به سایه افکندن تهدید جنگ هسته‌ای با روسیه بر سر اروپا مشارکت کند.

به گزارش صلح خبر،‌ ولفگانگ شویبله، وزیر دارایی سابق آلمان که پنج دهه نیز به عنوان نماینده پارلمان این کشور خدمت کرده است، در مصاحبه‌ای به روزنامه ولت آم زونتاگ گفت: اکنون که همدستان پوتین هر روز تهدید به دست زدن به حمله هسته‌ای می‌کنند، یک چیز برای من واضح است؛ ما به بازدارندگی هسته‌ای در سطح اروپایی هم نیاز داریم.
او که هم‌پیمان دیرینه آنگلا مرکل، صدراعظم پیشین آلمان بود، در ادامه خاطر نشان کرد، فرانسه چنین تسلیحاتی را در اختیار دارد. او اضافه کرد: ما آلمانی‌ها باید در راستای منفعتمان دست به مشارکت مالی در حمایت از نیروی هسته‌ای فرانسه در ازای یک عامل بازدارنده هسته‌ای مشترک بزنیم.
براساس گزارش خبرگزاری رویترز، این سیاستمدار محافظه‌کار که مدت‌ها یک حامی پروپاقرص همگرایی اروپا بوده در جریان بحران بدهی سال ۲۰۱۲ منطقه یورو از سوی طرفدارانش به عنوان یک محافظ درستکاری مالی مورد تحسین قرار گرفت اما مخالفانش او را متهم به اعمال یک ریاضت اقتصادی پر آسیب علیه یونان و دیگر کشورهای بدهکار کردند.
شویبله در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا پیشنهاد او سبب می‌شود که برلین اختیاری در استفاده از تسلیحات هسته‌ای پیدا کند، تاکید کرد که فرانسه و آلمان باید به عنوان همسایه و شرکای عضو ناتو به توافقی دست پیدا کنند.
حمله روسیه به اوکراین باعث ایجاد جدی‌ترین بحران در روابط بین مسکو و غرب از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲، زمانی که بسیاری از مردم نگران قرار گرفتن جهان در آستانه جنگ هسته‌ای بودند، شده است.
بر اساس اعلام موسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم (SIPRI)، فرانسه – یکی از سه عضو ناتو که دارای تسلیحات هسته‌ای است، در کنار آمریکا و انگلیس حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای در زرادخانه خود دارد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید