امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 527309 |
تاریخ انتشار : 28 آبان 1402 - 12:16 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر به نقل از راشاتودی، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان با اشاره به رویکرد غیرواقع‌بینانه بسیاری از سیاستمداران اروپایی نسبت به جنگ روسیه و اوکراین، گفت که به نظر می‌رسد «آنها فکر می‌کنند جنگ اوکراین یک بازی ویدئویی است!» مجارستان خلاف سایر کشورهای اتحادیه اروپا، از تامین کمک یا سایر تسلیحات […]

به گزارش صلح خبر به نقل از راشاتودی، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان با اشاره به رویکرد غیرواقع‌بینانه بسیاری از سیاستمداران اروپایی نسبت به جنگ روسیه و اوکراین، گفت که به نظر می‌رسد «آنها فکر می‌کنند جنگ اوکراین یک بازی ویدئویی است!»
مجارستان خلاف سایر کشورهای اتحادیه اروپا، از تامین کمک یا سایر تسلیحات نظامی مرگبار به اوکراین خودداری و همواره تاکید کرده است که بر یافتن راه‌حلی دیپلماتیک و صلح‌آمیز برای خاتمه دادن به جنگ تمرکز دارد.
سیارتو با اشاره به بازی ویدئویی مشهور و چندنفره «فورتنایت» گفت: بخش قابل توجهی از سیاستمدارهای برجسته اروپایی عملا عقل سلیم را از دست داده‌اند. برخی خودشان را در (بازی) فورتنایت تصور می‌کنند!
وی افزود: آنها مبتلا به روان‌پریشی نظامی هستند و به علتی نامعلوم، معتقدند که محموله‌های تسلیحاتی می‌تواند پیام‌آور صلح باشد! برای ما روشن است که به‌جای سلاح به صلح نیاز داریم. هرکسی که به همسایه ما سلاح ارسال کند، جنگ را طولانی می‌کند.
وزیر خارجه مجارستان تاکید کرد: هر چه جنگ طولانی‌تر شود، انسان‌های بیشتری می‌میرند و ویرانی بزرگ‌تری برجا خواهد ماند.
بوداپست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده است. ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان این تحریم‌ها را شکست توصیف و تاکید کرده که محدودیت‌های اعمالی علیه روسیه، صرفا به تشدید بحران انرژی و افزایش تورم در سراسر قاره اروپا منجر شده است.
اوربان اوایل ماه جاری گفت که کی‌یف «سال‌های سال تا پیوستن به اتحادیه اروپا فاصله دارد.» اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ و بلافاصله پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در این کشور، درخواست پیوستن به این بلوک را مطرح کرد و امیدوار است روند الحاق با عملیات نظامی جاری مسکو، تسریع شود.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید