امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 221711 |
تاریخ انتشار : 28 بهمن 1396 - 10:36 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ سپردن مسئولیت به کسانی که شایستگی ندارند خیانت به ملت و آرمان‌های اسلام است به گزارش صلح خبر؛ کیهان در صفحه اول روزنامه امروز شنبه، 28 بهمن خود نوشت: سپردن مسئولیت به کسانی که شایستگی ندارند خیانت به ملت و آرمان‌های اسلام است     به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛

سپردن مسئولیت به کسانی که شایستگی ندارند خیانت به ملت و آرمان‌های اسلام است

به گزارش صلح خبر؛ کیهان در صفحه اول روزنامه امروز شنبه، 28 بهمن خود نوشت: سپردن مسئولیت به کسانی که شایستگی ندارند خیانت به ملت و آرمان‌های اسلام است

 

سپردن مسئولیت به کسانی که شایستگی ندارند خیانت به ملت و آرمان‌های اسلام است

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در اولین حضور خود در نماز جمعه تهران به عنوان امام جمعه موقت، به راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن‌اشاره کرد و افزود: نخستین پیام این حرکت عظیم تداوم رحمت و عنایت خداوند به ملت عزیز و بزرگوار ایران اسلامی است.

وی بیان داشت: اراده خداوند و رحمت ویژه او بود که در بیش از هزار شهر ایران و 5 هزار روستا این حرکت تجلی یافت؛ همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد، همان خدایی که دل‌های مردم را به هم گره زد و اندیشه آنان را به نور ایمان، معرفت، بصیرت، درک عمیق سیاسی، فهم درست زمان خویش و موقعیت‌های حساس و خطیر حضور روشن کرد.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: 22 بهمن روز تجلی رحمت خدای متعال بر ملت ایران است و ملت عزیز این نعمت گرانبها را با ایمان، تقوا و عمل صالح پاس بدارند.

پیام 22 بهمن، تحکیم پیوند امت با امام و رهبری

حجت ‌الاسلام ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: پیام 22 بهمن، تحکیم پیوند امت با امام و رهبری است و پیام موفقیت و پیروزی در سایه شناخت رهبری و اطاعت او است.

امام جمعه موقت تهران افزود: پیام سوم راهپیمایی عظیم شما برای ما مسئولین و مدیران ارشد است.

وی با بیان اینکه گاهی سؤال می‌شود چرا مردم در صف مقدم قرار دارند و چرا در فهم انجام شایسته وظیفه خود گوی سبقت را از مسئولین نظام یا جمع قابل توجهی از مسئولین ربوده است، گفت: ملت در سایه اطاعت رهبری به این پیروزی دست یافته است و اگر مسئولان می‌خواهند در این مسیر قله‌های موفقیت را فتح کنند، باید نقشه راه ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب را نقشه راه خود قرار دهند.

حجت ‌الاسلام ابوترابی‌فرد بیان داشت: به نظر بنده سیاست‌های کلی ابلاغی است که راه حرکت مدیران را تعریف می‌کند و این سیاست‌ها بعد از ساعت‌ها، روزها و ماه‌ها بررسی و بحث با صاحبنظران دانشگاهی و حوزوی، مدیران باتجربه و کارآزموده کشور مبدل به سیاست‌های کلی می‌شود که رهبر معظم و عالیقدر بر آن مهر تایید زده و به عنوان برنامه مدیریتی کشور اعلام می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: در مقام عمل زاویه جدی بین تصمیمات، قوانین و مقررات در مجلس و دولت و دستگاه‌های دیگر با سیاست‌های کلی ابلاغی مشاهده می‌شود و این زاویه به اختلاف نظر سیاسی و گرایش‌های جناحی برنمی‌گردد. این ویژگی تمامی نهادها و قوا در فراز و نشیب‌های مدیران کشور است و ریشه در تفاوت دو نگاه دارد.

حجت ‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه سکاندار کشتی انقلاب رهبر معظم و عالیقدر برای اقتدار ملی و خلق قدرت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دفاعی چشم‌انداز بیست ساله را تدوین و ارائه نمودند، اظهار داشت: این یک نگاه بلندمدت است و سیاست‌های کلی با نگاه به دستیابی به چشم انداز تدوین و ارائه می‌شد اما این نگاه اقتضائاتی نیز دارد.

مطالبه ملت؛ اجرای درست سیاست‌های کلی رهبر انقلاب

وی گفت: در تدوین لایحه بودجه سال 97 نگاه تنها به سال 97 است، در مجلس با نگاه به سال 97 بودجه را بررسی می‌کنند، بین این دو نگاه زاویه جدی وجود دارد نگاه کوتاه مدت و روزمره روز به روز بر مشکلات کشور خواهد افزود. امام جمعه موقت تهران بیان داشت: مطالبه ملت، فهم درست سیاست‌های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و برنامه‌ریزی برای تبدیل آن به قانون و مقررات و عزم و اراده برای اجرای آن است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: تمام توجه و دقت مقام معظم رهبری در تدوین و ابلاغ سیاست‌های کلی بر این اصل استوار است که سیاست‌ها باید دانش بنیان باشد یعنی بر اساس دانش و علم تدوین شده باشد و ناظر به واقعیت‌ها و چالش‌های اساسی و راهکارهای برون رفت از آن باشد. وی گفت: دانش و علم باید مسیر حرکت انسان، خانواده و جامعه را تدوین نماید و هر گام، سخن و قدم بدون پشتوانه علمی و کارشناسی قطعا یک گناه بزرگ است.

سپردن مسئولیت به فردی که شایستگی ندارد خیانت است

امام جمعه موقت تهران شایسته‌سالاری را یک اصل کلیدی و محوری دانست و افزود: آقایان،‌ مدیران و مسئولان ارشد اگر مسئولیتی از سوی یکی از ما به فردی که شایستگی علمی، اخلاقی،‌ ایمانی و رفتاری آن را ندارد، سپرده شود به معنی خیانت به ملت و آرمان‌های اسلام است بنابراین باید به شدت مراقب باشیم.

مدیران کشور مراقب سخنان خود باشند

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد بیان داشت: سخن باید متقن، مستحکم و مستدل باشد و با اولین نقد فرو نریزد. بنابراین مدیران محترم کشور مراقب سخنان خود باشید. چرا سخنانی بگوییم که دارای محمل‌های مختلفی است و تا این سخنان را نقد کنند بعد از آن اعتراض کنیم و بگوییم اراده ما این نبوده است؟

وی گفت: از یک مقام مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌رود سخنانش مستدل و مبتنی بر اصول باشد تا دل‌ها را به هم نزدیک کند. امام جمعه موقت تهران ابراز داشت: اسلام مردم را از هر گونه پراکندگی به دور داشت و یکی از اساسی‌ترین ویژگی‌ها و ارکان یک جامعه اسلامی، وحدت است.

مهارت افزایی 200 هزار سرباز در سال 97

به گزارش تسنیم، سردار مهدی فرحی، فرمانده قرارگاه مهارت‌افزایی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران طی سخنانی ابراز داشت: مقام معظم رهبری تاکنون بیش از 170 تدبیر مختلف در رابطه با سربازان صادر فرمودند و تاکید داشتند که توجه شود تا سربازان پس از پایان دوران خدمت جزء جوانان مومن و تاثیرگذار در کشور باشند.

وی خاطرنشان کرد: ما قصد داریم تا سربازان در طول مدت سربازی خود مهارت مورد علاقه‌شان را فرابگیرند. همچنین ما قصد داریم تا با استفاده از ظرفیت بانک‌های نیروهای مسلح تسهیلاتی را فراهم کنیم تا سربازان پس از دوران خدمت بتوانند با استفاده از آن برای‌اشتغال‌زایی گام‌هایی بردارند.

فرمانده قرارگاه مهارت‌افزایی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح با بیان اینکه برای اجرای طرح مهارت‌افزایی سربازان 30 دستگاه را برای نقش‌آفرینی مدنظر قرار داده‌ایم، گفت: در سال 96 برنامه داشتیم تا 100 هزار نفر از سربازان این طرح را بگذرانند که تاکنون 80 درصد آن محقق شده و در آخرین دوره آزمون ما که 9 اسفند برگزار می‌شود، باقی‌مانده این طرح نیز تحقق یافته و سربازان گواهی مهارت از سازمان فنی و حرفه‌ای کسب می‌کنند.

سردار فرحی بیان داشت: ما برنامه داریم تا در سال 97 برنامه مهارت‌افزایی را برای 200 هزار سرباز اجرا کرده و سربازان را به سمت مهارت‌هایی سوق دهیم که شانس ‌اشتغال‌زایی بیشتری داشته باشند.

سرویس اخبار روز پایگاه صلح خبر

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پایگاه تحلیلی خبری صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید