امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 542612 |
تاریخ انتشار : 04 اردیبهشت 1403 - 19:53 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نخست‌وزیر انگلیس گفت لندن در حال افزایش سرمایه‌گذاری و توانایی‌های خود در حوزه بازدارندگی هسته‌ای است و قصد دارد صنایع نظامی این کشور را در وضعیت جنگی قرار دهد. به گزارش صلح خبر، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت این کشور قصد دارد با تخصیص ۱۲ میلیارد […]

نخست‌وزیر انگلیس گفت لندن در حال افزایش سرمایه‌گذاری و توانایی‌های خود در حوزه بازدارندگی هسته‌ای است و قصد دارد صنایع نظامی این کشور را در وضعیت جنگی قرار دهد.

به گزارش صلح خبر، «ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس در نشست خبری مشترک با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفت این کشور قصد دارد با تخصیص ۱۲ میلیارد دلار، صنایع نظامی این کشور را در وضعیت جنگی قرار دهد.

سوناک با بیان اینکه دست‌کم پنج درصد از بودجه نظامی را به تحقیق و توسعه در زمینه نظامی اختصاص خواهد داد، گفت: «ما صنعت دفاعی خود را در وضعیت جنگی قرار خواهیم داد. یکی از درس‌های اصلی جنگ اوکراین این است که ما به ذخایر مهمات بیشتری نیاز داریم و صنایع نظامی باید بتوانند انبارهای تسلیحاتی را سریع‌تر پر کند.»

نخست‌وزیر انگلیس افزود: «بنابراین امروز ۱۰ میلیارد پوند (۱۲ میلیارد دلار) به تولید مهمات اختصاص می‌دهیم تا با قراردادهای طولانی‌مدت، خیال صنایع نظامی را از بودجه بلندمدت راحت کنیم. در این صورت آن‌ها می‌توانند تولیدات خود را افزایش داده، برای افزایش مضاعف ظرفیت تولید آماده بوده و در صورت نیاز به‌صورت شبانه‌روزی تولید کنند.»

از آنجا که بخش اعظم شرکت‌های تسلیحاتی غربی متعلق به بخش خصوصی هستند، این کشورها در تامین نیازهای اوکراین در جنگ با روسیه از توانایی کافی برخوردار نبوده است، چراکه کارخانه‌های تسلیحاتی به دلیل نامشخص بودن وضعیت سفارش‌های خرید در درازمدت، اقدام به افزایش ظرفیت تولیدات نظامی را اقدامی پرخطر ارزیابی می‌کنند که سودآور یا زیان‌ده بودن آن مشخص نیست.

سوناک در ادامه با بیان اینکه انبارهای تسلیحاتی اوکراین نباید خالی شود، گفت انگلیس می‌کوشد تا انبارها را دوباره پر کند. او همچنین با اشاره به اینکه کشورهای «خودکامه» دولت انگلیس را نگران کرده‌اند، گفت: «ما در حال افزایش سرمایه‌گذاری و توانایی‌های خود در حوزه بازدارندگی هسته‌ای و حمایت از متحدان انگلیس هستیم.»

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید