امروز: شنبه, ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: السبت 26 شوال 1445 | 2024-05-04
کد خبر: 532438 |
تاریخ انتشار : 16 دی 1402 - 13:34 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

پدرام افشار نویسنده سریال نمایش خانگی «مرداب» گفت: سریال «مرداب» ترکیبی از ژانرهای معمایی، جنایی، پلیسی و خانوادگی است و مهندسی فیلمنامه‌اش کار حساسی بود و به همین دلیل ما از زوایای مختلف بازنویسی‌های متعدد داشته‌ایم. به گزارش صلح خبر به نقل از ایسنا، افشار درباره ایده و ساختار محتوایی «مرداب» توضیح داد: ایده اولیه […]

پدرام افشار نویسنده سریال نمایش خانگی «مرداب» گفت: سریال «مرداب» ترکیبی از ژانرهای معمایی، جنایی، پلیسی و خانوادگی است و مهندسی فیلمنامه‌اش کار حساسی بود و به همین دلیل ما از زوایای مختلف بازنویسی‌های متعدد داشته‌ایم.
به گزارش صلح خبر به نقل از ایسنا، افشار درباره ایده و ساختار محتوایی «مرداب» توضیح داد: ایده اولیه سریال متعلق به آقای افشین صادقی است. ما و آقای صادقی شروع به بسط دادن این ایده یعنی درگیری میان دو گروه خلافکار کردیم. ماه‌ها شخصیت‌پردازی کردیم و پازل‌های داستانی‌مان را چیدیم. بعد از اینکه اثر در پلتفرم پخش‌کننده تصویب شد، شروع به نگارش قسمت‌های سریال کردیم. سریال «مرداب» ترکیبی از ژانرهای معمایی، جنایی، پلیسی و خانوادگی است و مهندسی فیلمنامه‌اش کار حساسی بود و به همین دلیل ما از زوایای مختلف بازنویسی‌های متعدد کردیم.  
نویسنده سریال «مرداب» در پاسخ به این سوال که آیا برای این سریال فصل دومی هم درنظر گرفته شده و تعاملتان با ساترا چگونه بوده، توضیح داد: تا این لحظه تصمیمی برای ساخت فصل دوم «مرداب» گرفته نشده است. همیشه اختلاف‌ نظر بین تیم سازنده و متولیان صدور مجوز وجود داشته که آن هم بخاطر تفاوت در دیدگاه‌ها بوده است. با ساترا مسئله پیچیده‌ای نداشتیم و با تعامل و گفت‌وگو در جلسات شورای صدور مجوز ساترا، پروسه دریافت مجوز پیش رفت.
وی با بیان اینکه اتفاق خوبی که در ساترا افتاده این بوده که در زمان مشخص به صاحب اثر اعلام می‌کند آیا مجوز اثر صادر شده، نشده یا نیاز به اصلاح دارد، گفت: هرچه بروکراسی سریع‌تر پیش برود بهتر است. چون زندگی خیلی از خانواده‌ها به صنعت شبکه نمایش خانگی وابسته است.
افشار درباره تعدد قصه‌های معمایی کف خیابان، گفت: هم تمایل سازندگان و هم ذائقه مخاطب و بازار به سمت چنین فیلم‌هایی حرکت می‌کند. به هر حال، برای مخاطب هم این ژانر جذاب است. از طرفی، آقای صادقی سابقه طولانی در کارهای پلیسی و معمایی دارند. حتی ممکن است تا سال آینده با سونامی از این ژانر روبه‌رو شویم. تصورم این است که جای دیگر ژانرها در بازار خالی است.  
این نویسنده با بیان اینکه کارهای معمایی هم ساخته شده که مخاطب با آن همراه نشده، افزود: حتی اگر ساختار تکراری پرداخت درستی داشته باشد، هنوز می‌تواند مخاطب را جذب کند.
دومین قسمت از برنامه «کافه نقد» رادیو نمایش با هدف تحلیل و بررسی تولیدات شبکه نمایش خانگی با حضور پدرام افشار، نویسنده سریال «مرداب»، عطیه موذن و احسان رحیم‌زاده خبرنگار و هادی مومنی روانه آنتن رادیو نمایش شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید