امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 541661 |
تاریخ انتشار : 25 فروردین 1403 - 16:54 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

یک سناتور آمریکایی با بیان اینکه آمریکا هیچ نقشه‌ای برای پیروزی اوکراین در جنگ ندارد، گفت کی‌یف برای پیروزی به سلاح‌هایی نیاز دارد که آمریکا توان تامین آن‌ها را ندارد. به گزارش صلح خبر، «جیمز دیوید ونس» عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا گفت، اوکراین نمی‌تواند روسیه را در جنگ شکست دهد، زیرا کی‌یف با کمبود […]

یک سناتور آمریکایی با بیان اینکه آمریکا هیچ نقشه‌ای برای پیروزی اوکراین در جنگ ندارد، گفت کی‌یف برای پیروزی به سلاح‌هایی نیاز دارد که آمریکا توان تامین آن‌ها را ندارد.

به گزارش صلح خبر، «جیمز دیوید ونس» عضو جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا گفت، اوکراین نمی‌تواند روسیه را در جنگ شکست دهد، زیرا کی‌یف با کمبود سرباز مواجه بوده و به میزانی از سلاح و مهمات نیاز دارد که آمریکا توان فراهم‌کردن آن را ندارد.

این در حالی است که هفته گذشته «چاک شومر» رئیس اکثریت مجلس سنای آمریکا گفت دلیل اصلی ناکامی اوکراین در جنگ این است که «جریان راست افراطی در کنگره، آمریکا را فلج کرده و اجازه فعالیت به آن نمی‌دهد.» این سناتور دموکرات گفت گروه کوچکی از نمایندگان جمهوری‌خواه لایحه کلیدی بودجه ۶۰ میلیارد دلاری برای اوکراین را در کنگره متوقف کرده‌اند.

ونس در مقاله‌ای در روزنامه نیویورک‌تایمز به این اظهارات شومر واکنش نشان داد و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا را به «شکست در مطرح‌کردن حقایق ساده» درباره مایحتاج اوکراین و واقعیت میدان متهم کرد. ونس گفت: «دولت بایدن هیچ طرح نتیجه‌بخشی برای پیروزی اوکراین در این جنگ ندارد.»

این سناتور آمریکایی گفت: «مشکل اوکراین حزب جمهوری‌خواه نیست، بلکه ریاضیات است! اوکراین به سربازان زیادی نیاز دارد که حتی با شیوه‌های سربازگیری ظالمانه این کشور هم محقق نخواهد شد. اوکراین همچنین به ادواتی نیاز دارد که آمریکا نمی‌تواند تامین کند.»

به گفته ونس، این بودجه ۶۰ میلیارد دلاری تنها بخشی از منابع موردنیاز اوکراین را تامین خواهد کرد و آمریکایی‌ها هم «ظرفیت تولید میزان سلاحی که اوکراین برای پیروزی در جنگ نیاز دارد را ندارند.»

او با بیان اینکه آمریکا توانایی تولید سالانه تنها ۳۶۰ هزار گلوله توپ ۱۵۵ میلی‌متری را دارد، گفت این کمتر از یک‌دهم چیزی است که اوکراین در جنگ نیاز دارد.

این سناتور آمریکایی همچنین با انتقاد از ادعاهای کاخ سفید مبنی بر اینکه حمایت از کی‌یف برای صنایع نظامی آمریکا مفید است، گفت: «این تصور که ما باید یک جنگ خونین و هولناک را طولانی کنیم چون برای تجارت آمریکا مفید بوده، مضحک و بی‌معنی است. ما می‌توانیم و باید پایگاه صنعتی خود را بدون ارسال محصولات نظامی به یک جنگ خارجی احیا کنیم.»

او همچنین گفت، اصرار آمریکا به عدم مذاکره با روسیه «مسخره» است و هدف «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین برای احیای مرزهای این کشور در ۱۹۹۱ یک رویاپردازی است. او به اوکراین توصیه کرد به حفظ مواضع دفاعی ادامه داده و منتظر بماند تا با میانجی‌گری واشنگتن یک توافق صلح حاصل شود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید