امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 462531 |
تاریخ انتشار : 26 اسفند 1400 - 16:54 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سفیر آمریکا در تل آویو اعلام کرد، شهرک‌سازی یک “سیاست احمقانه” است و شهر قدس پایتخت دو طرف است. به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، توماس نایدس، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در جریان سخنرانی خود در کنفرانس جنبش “صلح اکنون” اسرائیل در تل آویو گفت: ما نمی‌توانیم کارهای احمقانه‌ای انجام […]

سفیر آمریکا در تل آویو اعلام کرد، شهرک‌سازی یک “سیاست احمقانه” است و شهر قدس پایتخت دو طرف است.

به گزارش صلح خبر، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، توماس نایدس، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در جریان سخنرانی خود در کنفرانس جنبش “صلح اکنون” اسرائیل در تل آویو گفت: ما نمی‌توانیم کارهای احمقانه‌ای انجام دهیم که مانع راه‌حل دو کشوری شود. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم اسرائیلی‌ها در شرق بیت‌المقدس یا کرانه باختری شهرک ها را گسترش دهند. من در این مورد ناراحت هستم، از جمله ایده رشد شهرک سازی – این کار من را عصبانی می کند – فقط وضعیت را در بیت المقدس شرقی و کرانه باختری متشنج می کند.
نیدس هشدار داد که “وضعیت نهایی بیت‌المقدس باید توسط طرفین تصمیم‌گیری شود.
خاطرنشان کرد، برای توقف سیاست گسترش شهرک سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به صورت فعال و موثر تلاش می‌کند.
نایدس تاکید کرد، سیاست شهرک‌سازی یک “سیاست احمقانه” است و شهر قدس پایتخت دو طرف است.
وی در ادامه افزود: اگر بگویم که من قادر هستم ساختن هر خانه‌ای را متوقف کنم، دروغ گفته‌ام. اما در عین حال، ما نمی‌توانیم اجازه ادامه کارهای احمقانه‌ای را بدهیم که مانع از حل و فصل مسالمت‌آمیز در چارچوب راهکار تشکیل دو کشوری می‌شود.
سفیر آمریکا در تل آویو همچنین تصریح کرد، ممانعت از ایجاد پروژه‌های بزرگ شهرک‌سازی مانند پروژه E-۱ که با هدف محاصره شهرک‌های فلسطینی اطراف شهر قدس و جلوگیری از تبدیل قدس شرقی به پایتخت دولت آینده فلسطین است، امری ضروری است.
وی همچنین تاکید کرد که با پروژه احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی در شهرک “معالیه ادومیم” (جنوب شهر قدس) به عنوان بخشی از پروژه “E-۱” مبارزه کرده است.
سفیر آمریکا در تل آویو این اقدام را یک “پروژه فاجعه‌بار” توصیف کرد، زیرا به معنای از بین بردن فرصت تبدیل قدس شرقی به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.
توماس نایدس با بیان اینکه چرا کشورش به تعهدات خود مبنی بر بازگشایی کنسولگری آمریکا در شهر قدس برای خدمت به فلسطینیان عمل نکرده است، گفت: مشخص است که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، خواهان بازگشایی آن است و بستن آن یک تصمیم اشتباه بوده اما اسرائیل به شدت با این امر مخالفت دارد و فلسطینیان به شدت خواهان آن هستند و هر دو طرف در خصوص این موضوع به این میزان اغراق می‌کنند.
وی در ادامه اظهارکرد، با نفتالی بنت، نخست وزیر و بنی گانتس، وزیرجنگ رژیم صهیونیستی برای یافتن راهکاری در تلاش است تا سیستم پرداخت حقوق به خانواده‌های شهدا و اسیران فلسطینی متوقف شود.
وی مدعی شد که این پرداخت حقوق “اشتباهی فاحش” بوده و مشکلات زیادی را ایجاد کرده است و توانسته که سلاح مرگباری را در اختیار دشمنان تشکیلات خودگردان فلسطین قرار دهد.
نایدس از تلاش‌ها برای بهبود اوضاع اقتصادی در مناطق فلسطینی و افتتاح شعبه‌های گوگل و اپل در شهر رام‌الله تشکر و قدردانی کرد.
سفیر آمریکا در اراضی اشغالی در پایان ضمن ابراز تاسف نسبت به اینکه شرایط کنونی به دولت آمریکا اجازه نمی‌دهد تا مذاکرات صلح بین اسرائیل و فلسطینی‌ها را تا نیم سال آینده پیش ببرد، عنوان داشت: اگر بگویم ما یک طرح صلح در اختیار داریم که می‌توانیم پیشبرد آن را آغاز کنیم، دروغ گفته‌ایم. اگر از من در مورد امکان انجام کاری برای تحرکاتی در آینده بپرسید، می‌گویم: بله، ممکن است. اما نگرانی و دغدغه فکری امروز من حفظ شرایطی است که امکان بازگشت به مذاکرات را در آینده بر اساس راه حل تشکیل دو کشوری فراهم کند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید