امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 500224 |
تاریخ انتشار : 09 فروردین 1402 - 20:09 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

سربازان آمریکایی برای اولین بار به نیروهای ارتش سومالی پیوستند که در حال آماده شدن برای آغاز مرحله دوم جنگ خود علیه گروه افراطی «الشباب» سومالی هستند. به گزارش صلح خبر، یک مسؤول در دولت سومالی به روزنامه الشرق الاوسط گفت، تعدادی از نیروهای ویژه آمریکا وارد منطقه محاس در ۳۰۰ کیلومتری مگادیشو شدند تا […]

سربازان آمریکایی برای اولین بار به نیروهای ارتش سومالی پیوستند که در حال آماده شدن برای آغاز مرحله دوم جنگ خود علیه گروه افراطی «الشباب» سومالی هستند.

به گزارش صلح خبر، یک مسؤول در دولت سومالی به روزنامه الشرق الاوسط گفت، تعدادی از نیروهای ویژه آمریکا وارد منطقه محاس در ۳۰۰ کیلومتری مگادیشو شدند تا بر حملات آتی ارتش به پایگاه‌های الشباب نظارت داشته باشند.

براساس اعلام رسانه‌های سومالی، مسؤولان و افسرانی از ارتش آمریکا وارد این منطقه شدند و مومن حالان، استاندار محاس از آنها استقبال کرد.

این رسانه‌ها به نقل از مسؤولان محلی اعلام کردند، این سفر مسؤولان آمریکایی در چارچوب مرحله دوم عملیات نظامی علیه الشباب قرار دارد. در مقابل گروه الشباب مدعی شده که اطلاعاتی درباره طرح آمریکا برای بازگرداندن نیروهای اتیوپی به سومالی دریافت کرده است.

همچنین علی راجی، سخنگوی این گروه در مصاحبه با رادیو محلی حامی الشباب مدعی شد، مرحله اول عملیات هوایی و زمینی علیه این گروه که برخی از کشورهای عضو ناتو از جمله آمریکا و ترکیه در آن شرکت داشتند، ناکام ماند.

اوایل ماه میلادی جاری هواپیمای وابسته به نیروی هوایی آمریکا حامل تجهیزات نظامی برای حمایت از نیروهای سومالی در فرودگاه بین‌المللی موگادیشو فرود آمد. عبدالقادر نور، وزیر دفاع سومالی اعلام کرد، این تجهیزات در جنگ ارتش علیه الشباب استفاده خواهد شد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اواسط سال ۲۰۲۲ تصمیم گرفت دستکم ۵۰۰ نیروی آمریکایی را مجددا در سومالی مستقر کند در حالی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا دستور خروج آنها را داده بود.

قبل از این تصمیم ترامپ حدود ۷۰۰ نیروی آمریکایی در سومالی مستقر بودند و وظیفه آنها کمک به نیروهای داخلی این کشور برای مبارزه با الشباب وابسته به تشکیلات تروریستی القاعده بود.

آمریکا در کنار تقویت حمایت نظامی و لجستیکی از طریق برنامه پاداش برای عدالت که وابسته به وزارت خارجه این کشور است، برای کسی که اطلاعاتی دهد و منجر به بازداشت راجی، متهم به همکاری در حملات تروریستی در کنیا و سومالی شود، پنج میلیون دلار پاداش تعیین کرده بود.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید