امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 526490 |
تاریخ انتشار : 22 آبان 1402 - 13:46 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر به نقل از سی‌ان‌ان، کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست آتی وزرای دفاع کره جنوبی و اعضای ستاد فرماندهی نیروهای چندملیتی سازمان ملل متحد(UNC) دربرگیرنده «طرحی خطرناک برای به‌راه انداختن جنگی تازه علیه پیونگ‌یانگ به بهانه دفاع از خود است و خواستار انحلال این ستاد شد.» خبرگزاری دولتی کره […]

به گزارش صلح خبر به نقل از سی‌ان‌ان، کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نشست آتی وزرای دفاع کره جنوبی و اعضای ستاد فرماندهی نیروهای چندملیتی سازمان ملل متحد(UNC) دربرگیرنده «طرحی خطرناک برای به‌راه انداختن جنگی تازه علیه پیونگ‌یانگ به بهانه دفاع از خود است و خواستار انحلال این ستاد شد.»
خبرگزاری دولتی کره شمالی در بیانیه‌ای به نقل از وزارت خارجه این کشور تاکید کرد که ستاد فرماندهی نیروهای چند ملیتی سازمان ملل که مرکز فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی رهبری آن را برعهده دارد، یک «ابزار جنگی برای واشنگتن و متحدانش است.»
در بیانیه وزارت خارجه کره شمالی آمده است: این ستاد که چندین دهه پیش منحل شد، باردیگر ماهیت متجاوز خود را آشکار کرده و به‌دنبال تدارک جنگی تازه مشابه جنگ دوم کره است.
این نهاد همچنین ستاد فرماندهی سازمان ملل تحت رهبری آمریکا را به «تمایل برای تبدیل تنش‌های جاری در شبه‌جزیره کره به یک “ساز و کار متمایل به جنگ” متهم کرد.»
وزرای دفاع ۱۷ کشور عضو ستاد فرماندهی سازمان ملل متحد به همراه نماینده کره جنوبی قصد دارند نخستین نشست خود را سه‌شنبه هفته جاری در سئول برگزار و نقش این ستاد را در آنچه «ممانعت از جنگ» و همچنین حفظ «صلح» در شبه‌جزیره کره خوانده شده است، بررسی کنند. این ستاد در آغاز جنگ کره در جولای ۱۹۵۰ و به بهانه بازگرداندن صلح به شبه‌جزیره کره تشکیل شد.
وزارت خارجه پیونگ‌یانگ در این بیانیه تاکید کرده است که نخستین نشست وزرای دفاع کره جنوبی و اعضای این ستاد «طرحی خطرناک برای آغاز جنگی تازه علیه کره شمالی است.»
تنش‌ها در شبه‌جزیره کره در سال‌های اخیر پس از سلسله آزمایش‌های موشکی کره شمالی از جمله پرتاب آزمایشی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما تشدید شده است.
واشنگتن در واکنش به این اقدامات، ارسال و استقرار تسلیحات راهبردی خود شامل جنگنده‌ها و زیردریایی‌های هسته‌ای در شبه‌جزیره کره و برگزاری رزمایش‌های گسترده مشترک با سئول را افزایش داده است.
وزارت خارجه کره شمالی با «غیرقانونی و متجاوز» خواندن این ستاد تحت فرماندهی آمریکا، خواستار انحلال فوری آن شد و از این اقدام به عنوان «پیش‌نیاز ضروری برای احیای اقتدار و بی‌طرفی سازمان ملل و ترویج صلح و ثبات در شبه‌‎جزیره کره» یاد کرد.
وزارت خارجه کره شمالی همچنین اعلام کرد که در صورت وقوع هرگونه اتفاق در شبه‌جزیره کره، پیونگ‌یانگ متعاقبا بیانیه‌ای مشترک در راستای اقدام جمعی صادر خواهد کرد.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید