امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 533448 |
تاریخ انتشار : 28 دی 1402 - 16:39 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان شمالی مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: طی امسال ساخت ۲ هزار و ۶۶۷ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان در دستور کار قرار گرفت. مجید الهی راد در نشست خبری که ۲۸ دی ماه برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد ساخت ۱۲۸۶ واحد در مراحل پایانی […]

صلح خبر/خراسان شمالی مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: طی امسال ساخت ۲ هزار و ۶۶۷ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در استان در دستور کار قرار گرفت.

مجید الهی راد در نشست خبری که ۲۸ دی ماه برگزار شد، اظهار کرد: از این تعداد ساخت ۱۲۸۶ واحد در مراحل پایانی قرار دارد و ساخت ۱۳۸۱ نیز در حال اجرا است.

وی به حوزه اشتغال مددجویان کمیته امداد نیز اشاره کرد و افزود: طی امسال ۷۶۷ میلیارد تومان تسهیلات برای مددجویان در نظر گرفته شده که تاکنون ۳۳۱ میلیارد تومان که معادل ۴۳ درصد می باشد، پرداخت شده است.

الهی راد ادامه داد: این میزان تسهیلات برای ۲۶۲۱ طرح بوده است.

به گفته وی این تسهیلات از محل جزء ۳ تبصره ۱۸، بند الف تبصره ۱۸ و صندوق امداد ولایت است.

الهی راد در ادامه با اشاره به برپایی ششمین دوره جشنواره فرهنگی قرآنی «باران وحی» ویژه مددجویان تحت حمایت این نهاد گفت: امسال ۶۸۰۰ نفر در این جشنواره نام‌نویسی کرده‌اند.

وی اظهار کرد: این جشنواره با رویکرد قرآنی و با هدف شناسایی، توانمندسازی و بهسازی قرآنی و هنری مددجویان تحت حمایت و ارتقای دانش قرآنی جامعه هدف برگزار می‌شود که افراد می‌توانستند تا ۱۵مهر ماه سال جاری نسبت به نام نویسی و بارگذاری آثار خود اقدام کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته ۷۵۰ نفر در این مسابقات شرکت کردند که امسال این امر از رشد هفت برابری برخوردار است، افزود: تاکنون ۶۸۰۰ نفر در این سامانه نام نویسی کرده و بخشی هم اقدام به بارگذاری آثار خود کرده‌اند .

وی با بیان اینکه جشنواره قرآنی «باران وحی» در سه بخش آوایی، مفاهیم و هنری در سه رده سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال به تفکیک جنسیتی برگزار می‌شود، تصریح کرد: بخش‌آوایی این جشنواره در رشته‌های تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، صحیح‌خوانی، اذان، صحت قرائت نماز، دعاخوانی و مداحی است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه ۱۵ هزار و ۵۷۷ دانش آموز و ۸۰۰ دانشجو و طلبه تحت پوشش دارد، افزود: ۵۰۰ نفر از این افراد در حوزه‌های فرهنگی، قرآنی، ورزشی، علمی و آموزشی نخبه هستند و از حمایت‌های ویژه برخوردار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۹۹۲ فقره جهیزه به ارزش ۳۰ میلیارد تومان طی سال جاری به مددجویان اهدا شده است، یادآور شد: ۲۴۰۰ سری لوازم ضروری منزل نیز با اعتبار ۱۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان بین نیازمندان توزیع شده است.

الهی راد با بیان اینکه سرانه مستمری مددجویان طی دو مرحله ۴۰ درصد افزایش یافت، افزود: مقرر است سال جدید نیز به میزان ۳۰ درصد این مهم افزایش یابد.

الهی‌راد با تاکید بر اینکه ۸۱ هزار و ۴۵۰ درخواست در سامانه امداد هوشمند ثبت شده است، یادآور شد: طی تفاهم‌نامه با دفاتر ICT مددجویان می‌توانند در محل زندگی خود با مراجعه به این دفاتر همه درخواست‌های خود را به ثبت برسانند.

وی خاطرنشان کرد: مقرر است در شهرستان بجنورد کمیته امدادهای منطقه یک و دو با یکدیگر تجمیع شوند و امورات به طور متمرکز در یک مکان انجام شود.

الهی راد با اشاره به برپایی اردوی جهادی الکفیل در مرکز استان، افزود: حدود ۴۲۰۰ خدمت از طریق این اردو به مددجویان و نیازمندان ارائه شد که ۱۲۰۰ نفر ویزیت چشم پزشکی شده و یک هزار نفر عینک رایگان دریافت کردند و ۳۶ نفر هم به جراحی چشم نیاز دارند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید